Uit de 5de versnelling schieten
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 13 oktober 2014 11:27 PM

Beste forumleden,

Mijn CX, een 25 TRD Turbo, schiet uit de vijf. Het welbekende euvel van de losgelopen moer is inmiddels verholpen en weer netjes vastgezet. De synchromeshen zijn ook goed omdat door de losgelopen moer de oude synchromeshen helemaal gaar waren en ik dit vervangen heb door goed gebruikte uit een andere bak.

Echter, hij blijft het doen. Motorsteunen zijn goed/nieuw, schakelstangen ook zo. Geen speling. Wat kan het zijn en moet ik in de bak verder zoeken, of is er iets wat ik over het hoofd zie. Graag jullie hulp want ik weet even niet wat ik verder nog kan doen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 oktober 2014 11:53 PM
  [ # 1 ]

Denk dat de afstelling in de bak niet meer correct is.
Aan de vliegwiel zijde zitten twee boutjes wie als aanslag dienen en aan de buiten zijde ( kant van het wiel)zit er ook 1.
Of je kogeltjes zitten vast.
Zal even zoeken in mijn topic voor foto’s.

Tot zo

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2014 12:05 AM
  [ # 2 ]

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121005210849?authuser=0&feat=directlink

Ergens op de foto’s zie je drie veertjes uit de bak steken hier zitten kogeltjes onder.
Het geheel wordt afgesloten door een langwerpig plaatje.
Die zorgen voor de “vergrendeling ” van de versnelling.
Of de aanslagen/slag voor de ballandeurs zitten niet goed.
Vanaf blz 80 stelt Joost hier een vraag over,ballandeurs zijn de asjes met de inkepingen waar de kogeltjes in vallen.
En als je ze verzet ( doormiddel van je versnellingspook ) komen ze tegen een aanslag.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 oktober 2014 12:09 AM
  [ # 3 ]

ikdenk de tandwielen van de vijf.
kun je simpel vervangen met gemonteerde bak.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 oktober 2014 11:36 AM
  [ # 4 ]

@Erik, tandwielen van de vijf zin al vervangen. Ikheb namelijk het tandwiel compleet met synchromeshen gewisseld, dat was het makkelijkste.

@Frank, ik ga het topi eens doorlezen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 oktober 2014 10:24 PM
  [ # 5 ]

Vanavond even naar de kogeltjes gekeken en die lopen mooi vrij en zijn netjes schoon. Van het weekend maar eens de bak die voor reserveonderdelen dient erbij pakken om te zien wat bepaalde afstellingen doen moet de schakelvork van de vijf. Of hebben jullie nog andere suggesties?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook