Weer een lid
formidable
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-2014

Gepost: 16 oktober 2014 11:57 PM

Even voorstellen.
Ik ben Rene en een echte Citrofiel.
Toen ik mijn rijbewijs had gehaald werd mijn eerste auto een oranje GS uit 1974 met 1015 motor. Wat liep dat ding goed. Alleen bij het starten was de halve straat blauw van de rook. Na een dik jaar werd het tijd voor iets nieuwers. Het werd een blauwe GS Pallas uit 79. Wat een mooie auto! Echt een paleisje op wielen. Daarna kwam er een splinternieuwe BX in 1989. Een fijne auto maar de soepele vering van de GS miste ik toch wel een beetje. Toch dik 2 ton probleemloos met deze auto gereden. Altijd het onderhoud zelf gedaan. Daarna op chique gegaan met een D-special voor dagelijks gebruik. Zelf het onderhoud gedaan. Nooit problemen gehad. Toen kwam er onverwacht een schitterende CX Pallas 2400 IE uit 1981 op mijn pad. Deze auto was in perfecte staat en werd als oldtimer in de garage gezet. Regelmatig mee naar Frankrijk op vakantie geweest. Even zo vaak door een sleepwagen van de autoroute gehaald. Altijd hetzelfde probleem: de stroomverdeler. Op een of andere manier vrat hij zij deze op. In totaal 4 maal vervangen. Na 20 jaar maakte brand een voortijdig einde aan mijn jarenlang rijplezier. Ondertussen voor mijn vrouw een witte BX Deauville gekocht, daarna een 2CV Charleston en deze weer vervangen door een 2CV Dolly. Deze geheel gerestaureerd en voorzien van een verzinkt chassis. Inmiddels weer een grijze CX 1982 gekocht. Oh ja. Zou ik bijna vergeten: voor gebruik als 2e auto een Xsara Break phase 2.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 oktober 2014 09:05 AM
  [ # 1 ]

Mooie citrofiele historie!
Welkom hier!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook