6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
De nieuwe DS19A Pallas 1967 van Hilko: terug naar Gris Palladium!
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 14 januari 2015 03:56 PM
  [ # 76 ]
Hilko Schmitt schreef:

Daarna de carb afgesteld. Ze loopt een stuk mooier rond, alleen wel een stukje trager weer. Ik blijf het zeggen: die DY3 is echt geen snelheidswonder! Maar rijdt wel lekker rustig, noodgedwongen dus. En ik ben echt geen snelheidsmaniak!

Toch kan het wel met een DY3, zie mijn filmpje op YouTube van 60-140 met een DY3 in zn 5. Gisteren weer wat tussensprints genomen in de andere versnellingen op weg terug naar huis en het verbaasde me echt hoe fel hij kan zijn, Ik rij eigenlijk alleen maar op eerste trap van de weber, maar als je hem helemaal opentrekt is ie echt vlot! https://www.youtube.com/watch?v=fFH1xOQoHF0&feature=youtu.be laatste paar minuten. Verbruik zal nu wel een stuk hoger liggen denk ik, maar met 80 cent per liter is dat hier niet zo pijnlijk.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 19 januari 2015 07:48 PM
  [ # 77 ]

Hmmmm zuipt nog steeds als een bootwerker, en niet vooruit te schoppen…..... Loopt wel mooi, alle cilinders doen mee. Verder zoeken dus…. Carb maar eens eraf en vlotterniveau checken. En nog maar eens kijken naar de ontsteking. Ik zit te denken aan een verkeerde curve in de 123, hoewel ik dat zeer goed gechecked heb.

Anyway,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 januari 2015 09:27 PM
  [ # 78 ]
Stef Sep schreef:

Toch kan het wel met een DY3, zie mijn filmpje op YouTube van 60-140 met een DY3 in zn 5. Gisteren weer wat tussensprints genomen in de andere versnellingen op weg terug naar huis en het verbaasde me echt hoe fel hij kan zijn, Ik rij eigenlijk alleen maar op eerste trap van de weber, maar als je hem helemaal opentrekt is ie echt vlot! https://www.youtube.com/watch?v=fFH1xOQoHF0&feature=youtu.be laatste paar minuten. Verbruik zal nu wel een stuk hoger liggen denk ik, maar met 80 cent per liter is dat hier niet zo pijnlijk.

Stef, als ik naar jouw meters kijk heb jij waarschijnlijk een korte 5-bak?
Die is wel wat vlotter dan een lange 5.

Mijn teller is wat te positief, maar in 5 maakt de mijne wel duidelijk minder toeren…

Mijnes:

Jouwes:

Maar inderdaad best vlot (stiekem heuwel af wind mee? Wink )

@Hilko: heb je de klepspeling al gecontroleerd? en compressie gemeten?

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 20 januari 2015 11:53 AM
  [ # 79 ]

Hoi Hilko,
ik had ook last van een hoog verbruik en roet uit de uitlaat. Alles gechecked; nw 123 met juiste curve, vlotter, carb schoon met ultrasoon. Het enige dat opviel was een afwijkende sproeier, niet het juisre type volgens het wph, leek toen niet relevant. Verder compressie ed getest, alles prima. Het verbruik bleef. Heb toen een gastank ingebouwd en vervolgens is het verbruik nu 1:8-9 op gas, heel netjes dus. Conclusie de carburateur niet in orde. Mogelijk is er in het verleden gerommeld met carb en zijn niet de juiste sproeiers gemonteerd. Het draadje van Egbert met de 123 gastune laat zien dat daar nog wel eea te winnen valt. Het is alleen noodzakelijk een lambdasonde te monteren voordat je dat kan uitzoeken…..

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 januari 2015 12:59 PM
  [ # 80 ]

Stef, als ik naar jouw meters kijk heb jij waarschijnlijk een korte 5-bak?
Die is wel wat vlotter dan een lange 5.

Mijn teller is wat te positief, maar in 5 maakt de mijne wel duidelijk minder toeren…

Ik ben inmiddels aan mijn 3e ds en de toerentellers zitten er altijd flink naast wanneer ik hem vergelijk met mijn digitale in de stroboscoop. Kan zomaar 20% zijn. Bovendien zitten ze er soms boven en soms onder en dat is dan ook nog toerental afhankelijk. Kortom; toerenteller is alleen een franse indicatie van wat er werkelijk gebeurt, (net zoals de benzinemeter) Het is overigens af te stellen met de potmeter achterop de toerenteller.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 28 januari 2015 10:32 PM
  [ # 81 ]

Wauw! Wat een power zit er in dat blokje van mij! Ik heb het denk ik gevonden: na een nauwkeurige afstelling van de carb, waar ik deze keer ook naar het “don’t touch” schroefje heb gekeken, en weer beter afgestelde ontsteking, trekt ze als een beer! Daar heeft dus iemand aan dat schroefje gezeten voor mij, stond veel te ver open. Rijdt zeer veel beter, en het verbruik zal ook veel beter zijn verwacht ik.
Ze horkt nog heel af en toe in de 2, dus ik ben er nog niet 100%, maar dit is zeer acceptabel.

Bedankt voor al het meedenken!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 maart 2015 12:53 PM
  [ # 82 ]

Hmmm, hoewel ik veel meer power heb en daar tevreden over ben, verbruikt ze nog steeds veel. Het is ook wel koud geweest natuurlijk, maar 1 op 6,5 is toch slecht. Gemeten over 150 km. ook wel veel powertestjes gedaan ne afstelling etc.

Ik wil eens kijken naar de vlotteraftselling, maar volgens mijs dat best ingewikkeld. Ik heb een bvh. Iemand ervaring?

Ook heb ik een probleempje bij rechtuit rijden: ik moet constant corrigeren omdat de stuurbekrachtiging werkt. Net het bekende appeltje een stukje verkeerd denk ik. Ook nog nooit gedaan.

Groeten vanuit een zonovergoten Parijs (en dus net een stukje gereden)!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2015 12:59 PM
  [ # 83 ]

Vlotter:
haal het deksel eraf en leg het op zn kop. Meet ruimte tussen de vlotter en de pakking. Die kan je vergroten door het koper van de vlotter te verbuigen.

Appel:
als ie naar rechts trekt het appeltje met de klok mee verdraaien (gezien vanuit de bestuurdersplek).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 maart 2015 01:01 PM
  [ # 84 ]

Maar de carb zal eraf moeten toch? Met de afstelling van de koppelingsregelaar etc.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 maart 2015 03:23 PM
  [ # 85 ]

Nee hoor, je schroeft gewoon het dekseltje eraf met de 4 goed bereikbare schroefjes.

Luchtfilter deksel met rubber eraf, (3 klemmetjes)
Choke kabeltje los
Benzineslang los
bovenkant carb eraf.

Overigens met een paar keer warmdraaien, afstellen testjes etc verstook je zo 2-3 liter benzine zonder 1 meter te rijden. Nu gebruik je 23 liter op 150 km, dat zou normaal 20-21 liter kunnen zijn geweest als je niet had getest etc.
20 liter op 150 km is al 1 op 7,5, dat is een redelijk normale waarde voor een DS.

Bij mij 1 op 7 in de stad, 1 op 9.5 op lange afstanden 120 km/u beiden bij rustige rijstijl en alleen gebruikmakend van 1e trap van de weber, en nooit choke erop (minimum wintertemp is hier 20 graden)

Wanneer je die eerste trap goed voelt, en dus niet de 2e trap gebruikt kun je redelijk zuinig rijden en mijn Dssen rijden 110-130 op de eerste trap (gek genoeg geen verschil tussen break, cabrio en sedan)

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 maart 2015 09:09 PM
  [ # 86 ]

Baie dankie Sep! Ek gaan dit nou nou probeer te maak.

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 maart 2015 09:13 PM
  [ # 87 ]

Mijn carb is trouwens van het type 2-kanaals-enkeltraps. Dus, allebei de kleppen gaan gelijktijdig open. Ik moet ook afstellen op de tweede klep….....
Anyway, nog een geinigheidje van Citroen!,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 maart 2015 09:19 PM
  [ # 88 ]

Het kan zijn dat de pakking kapot gaat bij het demonteren van het deksel.
Ik weet niet of ze los te krijgen zijn, complete setjes zijn er wel…
Als je het deksel weer monteert kan je beter geen vloeibare pakking gebruiken, anders krijg je de volgende keer het deksel bijna niet meer los…

En wat betreft het verbruik ben ik het helemaal eens met Stef, ik zou proberen een wat langere snelwegrit te maken en dan nog eens kijken of het in de buurt van de 1:10 (benzine)komt.
Als dat zo is hoef je de carb ook niet open te maken…

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 303
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 18 maart 2015 06:01 PM
  [ # 89 ]

Allemaal,

Ik ga binnenkort mijn HD-regelaar vervangen. Iemand ervaring met het vervangen van de huidige alu regelaar met een nieuwe stalen? Ik weet dat ik de leiding tussen pomp en regelaar ook moet vervangen vanwege de wartelsize. Onderstaande tekeningen laten ook een andere bevestiging zien: gaat dat dan passen? Ofwel: past de stalen op een alu bevestiging? Ook moet ik de oude bol gebruiken (wel een nieuwe natuurlijk) ivm de dwarsligger net onder de regelaar.

Alvast dank!

Scan_20150318_164252_001 by Hilko Schmitt, on Flickr


Scan_20150318_164252 by Hilko Schmitt, on Flickr

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2022
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 maart 2015 07:30 PM
  [ # 90 ]

Om even op het verbruik terug te komen.
Ik rij ongeveer 1/10 met mijn Supertje.
Nog niet zo slecht blijkbaar voor een 43 jarige dame met een 4-bakje

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook