3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Project ID(em) opnieuw in goede handen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2015 05:47 PM
  [ # 31 ]

Begint ie over poetsen… Dat ding glimt als een hondepik in de maneschijn!!

prachtige break!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 17 april 2015 07:32 PM
  [ # 32 ]

Denk dat we hier van een geslaagd project kunnen spreken Smile

Proficiat, echt prachtig resultaat!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 april 2015 11:30 PM
  [ # 33 ]

Dank! Ja, hij ziet er op de foto’s wel glanzend uit en dat is te danken aan een mooie dikke laklaag. Mede omdat de auto 6 jaar in div ruimtes is opgeslagen geweest zitten er div kleine krasjes op en veel ‘swirls’. Daarbij was de motorkap bedekt met een laag transparante spuitnevel van kwistig gebruik van RX5 in een kleine ruimte. Op zich goed spul, maar je moet het bij voorkeur niet op je plaatwerk hebben. Vorige eigenaar had de onderzijde van de portieren omgekeerd in de rx5 gezet en die was gaan lopen. Div sporen van onder naar boven.
Rx5 hecht zich erg goed op lak…😁. Proefondervindelijk ontdekt dat het verweekt in thinner. Dus aanstippen met thinner en wegwrijven. Lak lost daar ook in op dus doffe toplaag.
Ik heb er dus een professionele poets en polijstmachine op ingezet met een polijstset van Menzerna. En hexalogic poetsschijven van Chemical Guys. Klinkt hip en dat is het ook..😊 het werkt als de beste. Wel veel werk: je werkt in drie fases van grof naar fijn. Het resultaat is echter verbluffend. Je krijgt er echt een andere auto door. Volgende stap wordt een deep glaze met licht vullende werking voor de fijne haarkrasjes die te diep waren om weg te polijsten. Daarbij geeft dat een diepe glans met ‘wetlook’. En dan… Glimt deze dame straks als een verse natte hondenkeutel in de maneschijn… 👍

De perikelen die ik na bij ingebruikname had waren dat hij bij rustig accelereren wat schokkerig was, iets in hield. Vorige eigenaar bleek hiervan op de hoogte en adviseerde mij ba de APK de auto bij de DS specialist hier vlakbij op CO te laten afstellen. Wellicht zou het inhouden dan ook weg zijn. Bij proefrit bleek dat niet te helpen. Toen carburateur eraf. Ik had heb relatief weinig kaas van carburateurs gegeten dus uitbesteed. Carburateur bleek voorzien van onjuiste type sproeiers, vervangen. Carburateur zou door vorige eigenaar ultrasoon zijn gereinigd maar dat is geen garantie voor een goed werkende schone carburateur. Dus opnieuw gereinigd met vloeistoffen en perslucht. Verder opnieuw gevlakt. Zou gedaan zijn maar bleek toch niet vlak. Nieuwe pakking erop. Toen proefrit. Bleek nog net zo veel in te houden en na 500 m kapte de motor ermee. Afgesleept terug naar DS specialist. Daar bleek de bobine te zijn overleden. Andere bobine deed het niet veel beter en even later hield ze er weer mee op. Toen was de duagnose dat de condensator defect was. Demontage van de stroomverdeler leverde ons de nieuwe info dat deze echt tot de draad versleten was. Veel speling op de rotoras, contactpunten slecht en contacthoek fout. Terplekke besloten de hele handel meteen door 123 ignition te vervangen. Incl blauwe Bosch en set bougies en bougiepijpjes. Kabels waren goed. Ook compressie meting gedaan. Perfect.
Ik had uit het verleden al goede ervaringen met 123 op Peugeot dus dit stond nog op de verlanglijst. Nu ging het even sneller dan verwacht. Ik ging ervan uit dat de ontsteking ok was. Na afstelling (hij loopt echt geweldig stationair) toch nog altijd die hapering. Echter einde dag en Paasweekend. Kleine 1.000 euro’s lichter reed ik toch niet helemaal voldaan huiswaarts. Na Pasen vervolgafspraak voor verder onderzoek. Uiteindelijk bleek dat er tussen inlaatspruitstuk en kop een luchtlek zat. Handel eraf en gestraald. Gevlakt. Kop schoongemaakt. Nieuwe pakkingen met Loctite. Acceleratiepompje afgesteld (bleef lekken) andere venturi erop en toen opnieuw moeten afstellen op CO. Daarna proefrit: opgelost!!!
Al met al een klassiek verhaal met verl gelijkenis met het verhaal van Serge. Maar gelukkig in een korter tijdsbestek opgelost. Weliswaar een paar duiten lichter maar als je al zoveel tjjd ziel en zaligheid in zo’n voiture hebt gestoken moet je die laatste hobbel ook willen nemen. En nu verder genieten. Over dat genieten ga ik een vervolg schrijven. Ik heb verschillende klassiekers gehad. En heb dus vergelijkende ervaringen. En dus een uitgesproken mening over de diverse aspecten van het DS gevoel. Bovendien heb ik nog een Peugeot 504 cabriolet. Daar rijd ik nu de DS binnenstapt veel mee. Het weer is er ook naar! Een goede kennis van mij heeft ook een Peugeot 504 cabriolet. En ook een DS cabriolet usine. Hij kan dus nog betere vergelijkingen maken dan ik. En de eerste uitwisselingen leiden tot eenstemmigheid. Is dat geen mooie cliffhanger….? Wordt vervolgd!!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2015 12:41 PM
  [ # 34 ]

Het vervolg op de cliffhanger houden jullie nog even te goed, maar wat plaatjes die ik gisteren bij het ondergaan van de zon heb gemaakt wil ik jullie niet onthouden. Ben ruim 2 weken in de avonden bezig geweest met poetswerk (incl verwijderen van opgedroogde RX5 op de lak…) en herstel van kleine lakbeschadigingen. Het resultaat is heel appetijtelijk. Verder nog even een portier 2 mm naar achteren verplaatst voor nog betere plaatwerkverdeling. Ik ben er nu heel tevreden over.

https://www.dropbox.com/s/9nyoa7p3uitw55c/2015-05-12 20.49.04.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/6jqf1v97tnyba4x/2015-05-12 20.50.36.jpg?dl=0

Het interieur heeft de nodige kunststofconditioner geabsorbeerd en ziet er weer fris uit, op de foto komt dat minder tot z’n recht.
Het muffe vinyl heb ik weer fris gekregen dankzij een geurneutralisator van AutoGlymm. Geloofde er net zo in, maar werkt echt.
Vooral als de auto in de zon heeft gestaan, vind ik die oude verweerde vinyllucht echt too much…(heb nogal sensitief reukorgaan).

https://www.dropbox.com/s/yikaz6rwurcuszg/2015-05-12 20.51.05.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/h232hrs3357f9gn/2015-05-12 20.52.36.jpg?dl=0

Nieuwe 123-ignition en gereviseerde carbu en inlaatspruitstuk. Ze loopt nu uiteindelijk fantastisch.

https://www.dropbox.com/s/2ek3xrsy9qr88iq/2015-05-12 20.56.33.jpg?dl=0

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 13 mei 2015 06:04 PM
  [ # 35 ]

Dat ziet er héél mooi uit! Ik zal het recept voor het poetsen in gedachten houden.
Ik heb zelf wel zo’n excentrische poetsmachine, maar het is er nog niet van gekomen om die los te laten op grote delen. Bij vers spuitwerk poetste ik op de randen door de lak heen, daardoor heb ik de nodige aarzelingen om door te pakken.
Maar als ik dit zie, moet het kunnen!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 mei 2015 08:25 PM
  [ # 36 ]

Voorzichtigheid troef, ik schijn een hele goede machine aangeschaft te hebben, daar begint het mee. Ook de juiste polijstmiddelen. Dat zal mij geholpen hebben. Overigens heb ik de nieuw gespoten stukjes lak nu ontzien. Die durf ik pas na enkele weken onder de poetsmachine door te laten gaan.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 13 mei 2015 11:31 PM
  [ # 37 ]

Complimenten, dit ziet er fantastisch uit! Tot volgende week in Parijs 😀

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 14 mei 2015 09:38 AM
  [ # 38 ]

Mooi project en erg netjes geworden.
Vind deze blauwe kleur echt super voor een DS Smile

Veel plezier met deze mooie break very good

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 mei 2015 09:59 AM
  [ # 39 ]

Dank en zeker: tot volgende week in Parijs. Veel zin in. Ik reis vanaf Gefco in de stoet mee.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 oktober 2015 10:16 AM
  [ # 40 ]

En in Parijs zag dat er dus als volgt uit:

Onder de rubriek ‘Evenementen’ vind je een uitgebreid verslag met foto’s. Het was een geweldig evenement en mijn ID heeft zich voorbeeldig gehouden.

Inmiddels zijn we zowat 5 maanden en bijna 5.000 km verder. En dat waren probleemloze kilometers zonder defecten. Wel heb ik nog enkele kleine zaken gefinetuned en is de godin steeds beter gaan rijden.

Ik gebruik de godin eigenlijk voor elke gelegenheid, tenzij bij vertrek duidelijk si dat het met bakken it de lucht zal komen, dan verpoost ze onder een droge carport en verplaats ik me met moderner vervoer.

Morgen mag ik met de godin optreden t.b.v. een nieuwe rubriek in de AutoWeek Classics, incl foto’s en video’s. Ik ben benieuwd!

Zal komende week verslag doen en nog wat over mijn ervaringen met deze goddelijke auto met jullie delen. Bovendien ben ik weer in volle gang met het restauratieproces van mijn andere break.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 oktober 2015 06:24 PM
  [ # 41 ]

Beste chevronnistes, hieronder volgt een kleine foto-opsomming van de stand van zaken omtrent mijn 2 ID breaks. Waarmee ik dit topic afsluit en jullie zal verwijzen naar mijn andere topic betreffende mijn andere ID Break. Ik moest daarvoor wat foto sorteerwerk doen en even uitvinden hoe ik vanuit de verschillende albums (...) de juiste fotolens genereer die hier ook zichtbaar zijn. Na veel ge-experimenteer met vage extensies als ‘?dl=1’ rolt onderstaand over het scherm. De rest gaat volgen, komend weekend…even geduld…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 oktober 2015 06:35 PM
  [ # 42 ]

Hierbij het vervolg. Een halfjaar geleden voltooide ik de wederopbouw van mijn ID Break ‘71 (bleu oriental). Ik kocht deze op de kop af een jaar geleden als rollend chassis en heb die in de wintermaanden opgebouwd. Eind maart apk en vanaf april rijden. Hierboven hebben jullie daarvan het verslag in tekst en beeld gezien.
De wederopbouw van deze break was eigenlijk een project tussendoor, want het begon allemaal eind 2011 toen ik tegen een ‘74 break aanliep die er erbarmelijk uitzag maar technisch goed onderhouden was door een specialist, een vijfbak heeft en een opmerkelijk hard chassis (dankzij vroegere Dinitrolbehandeling) waaraan nooit eerder is gelast. Een auto met een hoog ‘what you see is what you get’ gehalte. Die ben ik vanaf 2012 gaan strippen (en daaromheen intussen de garage verbouwd) en kaal maken. Hieronder nog even een kort fotoverslag in vogelvlucht. Chassis kaal, en bodem, dorpels (waar nodig, rechts was 95% van de gehele lengte roestvrij), kofferbakbodem, bodem compartimentenbalk tv bevestiging draagarmen geopend en plaat vervangen, tankbodemplaat en delen bodemplaat vervangen. Wielkast rechts achter gehad, C-stijl goeddeels vernieuwd en de onderste raamsponning vernieuwd.
Ik stond aan de vooravond van de reconstructie van de onderste bochten in de raamsponning voor en achterzijde van het raam.
En toen kwam project ID(em) dus tussendoor. Ik heb deze ‘74 break in de hoek gezet en ben die andere gaan opbouwen (die was al gelast). Mede dankzij dat opbouwwerk (ik heb af en toe gevloekt op de vakman die die break heeft gelast). En weet daardoor des te meer waar de passing nauw luistert. Afgelopen maanden vooral genoten van het -probleemloze- rijgenot van de break en tv de winter en meer ruimte rondom mijn andere project nog ‘even’ een carport voor de garage aangebouwd. Zo kan de ene schone netjes droog staan terwijl haar jongere zusje een ingrijpende schoonheidsbehandeling ondergaat.
Sinds twee weken ben ik daar weer meer verder gegaan. Rechter instapdorpels (heel precies ingemeten!) vernieuwd en de onderzijde van de B-stijl vervangen, alsmede de onderste 15 cm van de rubberhouders van voor en achterportier.
Afgelopen zomer las ik langs een zonnige Spaanse rivierbedding een restauratieverslag waaruit mij duidelijk werd dat ik tbv reconstructie raamsponningen een krimp-/strekapparaat nodig heb. Na wat rondshoppen een gevonden met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Wat proefstukjes gemaakt (geweldig stukje techniek!) en daarna het aangeroeste deel uitgezaagd en in het krimpapparaat van nieuw staal gekopieerd. Pas gemaakt en ingelast. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Als mal heb ik overigens van triplex (werkt wat lekkerder dan glas) een kopie gemaakt van de glasplaat van het raam zodat ik kan bewaken dat de vorm en afmetingen identiek blijven. Komende week volgen binnenzijde en achterzijde. Foto’s gaan volgen!

Hier nog even in vogelvlucht de plaatjes. Nummer 1 zie je in het item hierboven. Wel grappig trouwens dat ik inmiddels een ‘traditie’ heb opgebouwd in de wijze van binnenhalen van DS’en: tot nu toe kwamen ze per auto-ambulance aan.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 oktober 2015 06:44 PM
  [ # 43 ]

Een jaar geleden rolde er zo ook een break bij mijn voordeur van de trailer…. Laughing

En oja, van de klus hieronder heb ik de waarde leren waarderen (een superstrak rijdende trillingsvrije break!)

Preventief doorlassen bussen chassis:

Dat ga ik met mijn ‘7’er ook nog doen, kan er nu perfect bij.

En goede draagarmstellen, dankzij alle inspanningen van Repelsteeltje:

Die vervolgens volgens het boekje zijn gemonteerd met een goede stabilisatorstang en nieuwe stelplaatjes en lagerbussen:

Dat maakt een DS tot een extra fijne DS! De afgelopen 6 maande en 5.000 km heb ik ervaren waar we dat voor hebben gedaan. En daaruit put ik dagelijks energie en inspiratie om nummer 2 ook tot een goed eind te brengen, al is de weg daar naar toe nog wat langer.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 oktober 2015 08:17 PM
  [ # 44 ]

Veel succes!! Het gaat je zeker lukken.
( veel van je foto’s zijn niet zichtbaar)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 oktober 2015 08:51 PM
  [ # 45 ]
Egbert schreef:

Veel succes!! Het gaat je zeker lukken.
( veel van je foto’s zijn niet zichtbaar)

Dank! En laat ik niet verzuimen te noemen dat jij die bussen in het chassis hebt doorgelast! Het TT nog vóórdat het zo heette.

Kun je wel de foto’s van de laatste 2 berichten zien?

In de codering van de Dropboxfotos daarvoor is iets anders. Krijg er de vingers niet achter. Je kunt de linkjes wel apart openen als het goed is.

Ik was nog vergeten teamleden hoe de publiciteit tbc AutoWeek Classics was. Dat was leuk om te doen. Kort interview, grondige inspectie en waardebepaling door ervaren taxateur (leverde beide geen verrassingen op). Fotoshoot en video. Artikel verschijnt tussen nu en 6 maanden in het blad. Zal het tzt hier melden.
Ook leuk om de redactieleden van mijn favoriete bladen eens zelf uitgebreid te kunnen spreken. En andere autoliefhebbers van uiteenlopende modellen te spreken. Autogekken onder elkaar.

Ik zal het vervolg van de restauratie van m’n andere break voortzetten in het topic dat ik daarvoor heb bijgehouden. Die zien jullie dan vanzelf weer bovenin de topiclijst verschijnen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook