3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
AX 1.4i: het boek is dicht
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5218
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 november 2014 06:56 PM
  [ # 31 ]

We duimen met je mee!
Even uit nieuwsgierigheid: zit die luchttemperatuursensor vast in dat huis of kan je die ook makkelijk los vervangen?

Het klinkt wel logisch, als de sensor kapot is denkt de ECU dat het ijskoud is buiten en geeft dat een een spuitje peut extra.
Als het tenminste een sensor is waarbij de weerstand afneemt met toenemende temperatuur (dat is geloof ik meestal wel zo)
Had ik ook met de BX maar dan van de koelvloeistof…

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2014 08:13 PM
  [ # 32 ]

De sensor is geïntegreerd in de steker op de injector.
4 adertjes, middelste 2 voor de injector, buitenste 2 voor de sensor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 02 november 2014 09:30 PM
  [ # 33 ]

Wat mooi dat je het hebt gevonden! Inderdaad even laten weten wat de score is qua verbruik, ik ben benieuwd!

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2014 09:40 PM
  [ # 34 ]

Ik hou nog een slag om de arm, maar heb bijna zeker de overtuiging de oorzaak gevonden te hebben.

Zo mooi heeft de 1.4 in tijden niet gelopen.

Heb trouwens ook nog de weerstandswaarde van de injectoren gemeten, die was met 9,2 à 9,3 Ohm voor beide gelijk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2014 01:25 PM
  [ # 35 ]

Eerste tank leeg en ik ben absoluut niet in jubelstemming. Grrrr
1 op 10!
Er moet dus meer aan de hand zijn.
Volgende stap is het vervangen van de labda-sonde.
Ook heb ik het MM-lampje al weer aan en uit zien gaan, dus eerst even de ECU uitlezen.

Het enige wat verbeterd is door het vervangen van de luchttemperatuursensor is het stationaire gedrag na een koude start, dat is nu normaal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 januari 2015 09:58 PM
  [ # 36 ]

Ik weet dat het een topic is van november, maar heb je inmiddels de oorzaak al gevonden René?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 10:15 PM
  [ # 37 ]

Ik heb wel vooruitgang geboekt, maar nog niet de gewenste, bij langere ritten is 1 op 13 nu zeker haalbaar.
Om dat te bereiken heb ik de originele ECU weer teruggeplaatst en opnieuw ingeleerd.
En ook nog een schoon luchtfilter gemonteerd.

Wanneer de motor nog koud is hikt ie nog teveel, het lijkt of ie zich verslikt.
Helemaal op temperatuur is het hikken niet meer merkbaar.

Plannen voor komend weekeinde:
. lambdasonde vervangen door goed exemplaar
. stappenmotor vervangen

Met ingang van volgende week gaat de AX weer voor een aantal maanden elke werkdag ritjes maken van min. 35 km aaneen, deels regionale wegen deels autosnelweg.
Zal laten weten welk verbruik dan gehaald wordt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 januari 2015 05:34 PM
  [ # 38 ]

Vanmiddag met de lambdasonde bezig geweest.
Daar heb ik er 3 van.
De in de 1.4 gemonteerde, een los exemplaar en de in de cross-1.1 gemonteerde.
In de sonde zitten 2 circuits, het meetcircuit wat hoog-Ohmig is met een grijze en een zwarte draad en het verwarmingscircuit wat laag-Ohmig is met 2 witte draden.
Na demontage van het exemplaar uit de 1.4 deze eerst doorgemeten.
De verwarmingsweerstand gaf de juiste waarde, maar de meetsonde was onderbroken.
Toen het losse exemplaar gemeten, 2 keer hoge weerstandswaarden, meetsonde dus heel, maar verwarmingsweerstand defect.
Toen de cross-1.1 gekannibaliseerd, deze gaf in beide circuits de juiste waarden.
Deze dus gemonteerd.
Hierna de motor op bedrijfstemperatuur gebracht en de ECU gereset en weer ingeleerd.
Komende week zal blijken wat het verbruik nu is.
Maar in ieder geval weer een defect component gevonden en vervangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 januari 2015 09:36 PM
  [ # 39 ]

Dit nog gevonden op het wereld wijde web.

http://www.bosch-lambdasonde.nl/downloads.htm

Bosch heeft het over een controle elke 30.000 km en vervanging bij 160.000 km voor het type in de AX gemonteerd.

De sonde heeft 145.000 km meegedaan, maar is wel ondertussen 22 jaar oud.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2015 01:06 PM
  [ # 40 ]

Ondertussen 2 keer getankt.

Het verbruik van de eerste keer was bijna 1 op 13.
Is wel te verklaren, want meer dan de helft van de tank werd leeg gereden met snelheden van 130+.

De tweede tank kwam op 1 op 14,25.
Nu met een groter aandeel 80 km-wegen, maar ook weer snelwegkilometers.

Verwacht dat als je onder de 100 km/h blijft, dat 1 op 15 zeker haalbaar is.

Heb er nog even over lopen nadenken en verbaas me nog steeds over het feit dat een defect meetcircuit van de lambdasonde niet een continu brandend MM-lampje tot gevolg heeft.
Anders was ik eerder in die richting gaan zoeken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 februari 2015 02:05 PM
  [ # 41 ]

Kijk aan, dat zijn weer mooie waardes! Fijn dat de oorzaak nu gevonden is.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 maart 2015 01:15 PM
  [ # 42 ]

Weer terug bij af.

AX een weekje uitgeleend aan m’n dochter.
Ze klaagde over een slecht lopende motor.
En inderdaad, liep weer als een oude krant, waarschijnlijk in noodloop.
Afgetankt en wat denk je, 40 l voor nog geen 400 km!

Bij thuiskomst de ECU uitgelezen, foutcodes 31 en 52, beide “mengselregeling”
Gereset en nu lijkt de boel weer knap te lopen.
Het verbruik zal dat de komende week echter moeten uitwijzen.

Overweeg nu de montage van een nieuwe lambdasensor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 02 maart 2015 07:12 PM
  [ # 43 ]

Aaargh, om moedeloos van te worden.

Een van de goedkoopste webshops voor nieuwe onderdelen.
http://www.onderdelenshop24.com/1148552-bosch

Succes, ik hoop dat het hiermee wordt opgelost!

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 maart 2015 09:11 PM
  [ # 44 ]

Dat kost ie hier ook http://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1148552

Is trouwens dezelfde leverancier, komt allemaal uit Berlijn.
Heb nog een korting staan op een vorige factuur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Ed P
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 989
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
Gepost: 06 maart 2015 12:28 PM
  [ # 45 ]

Ik heb soortgelijke ellende een keer gehad met een bx, bleek het een draadbreuk te zijn, een draad die ergens achter of onder het plaatwerk zat. deze was verbonden met de regeling van de injectie…

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook