Centraal navigatietopic SMEG+
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 23 oktober 2014 06:28 PM

Hallo,

Weer effe een duit in het zakje doen. In de zomer waren mijn deuren gespoten. Na het inzetten van de ramen, (geef toe iets te strak) scheurde aan beide kanten al vrij snel mijn deur aan de boven zijde uit. Ik heb dit ook met mijn eerste DS gehad en heb het toen gelast maar vond dat gedoe en best lastig. Ik ben dol op lijmen, maar aangezien mijn favoriete merk womi nauwelijks meer verkrijgbaar is en de rest wat ik heb geprobeerd, niet echt sterk genoeg is om onder spanning niet nogmaals te scheuren. Leek dit een dood spoor te worden. Ik ben getipt om lijm te gebruiken van CTN uit Veenendaal. Na verluid een eigen product. En Yep inderdaad top spul! Had effe geen camera dus de foto’s zijn me de mobiel gemaakt. Paar manieren geprobeerd en op deze wijze is het mij gelukt.

Hoe te werk gegaan.

-Raam uitgedraait zodat de scheur zichtbaar werd.
-Scheur met een dremel groter gemaakt ongeveer een halve centimeter.
-Presto Rostumwandler gebruikt om eventuele roest weg te halen
-Geschuurd en ontvet
-Lijm middels een voelermaat aangebracht. tot 2a3 cm in het gat rondom gestoken.
-Na 15 min. de tweede laag aangebracht. ‘veel’ gebruikt voor voldoende body. Ongeveer 2 knikkers lijm dient aanwezig zijn.
-Niet zoals de verpakking zegt maar pas na 2 uur nabewerken. Ik heb dat gedaan met een schuurmuis en de rest met hand.
-Lak aangebracht meerdere lagen en daarna bewerkt met Commandant.




Gegroet!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 23 oktober 2014 11:11 PM
  [ # 1 ]

ben benieuwd hoelang dat houd. Kan mij er nog wat bij voorstellen als je het ook van binnenuit doet zodat je een groter en dikker vlak kan creëren. Ramen nu bijgesteld?

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 23 oktober 2014 11:41 PM
  [ # 2 ]

Ik heb er behoorlijk wat druk op uitgeoefend en ben er van overtuigd dat deze scheur nooit meer terug komt. Raam is bijgesteld maar natuurlijk wel lekker strak….Windgeruis in je oor, doet natuurlijk behoorlijk afbreuk aan je rij plezier. Van binnen uit werken is natuurlijk altijd beter. Ik denk ik de volgende keer alvorens is het laat spuiten het preventief deze versteviging ga aanbrengen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook