1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
C5 2001 aut V6 verantwoorde koop?
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 01 november 2014 09:00 PM

Hallo mensen.

Morgen een proefrit op de agenda met bovengenoemde auto.

Zijn er eigenaardigheden (do’s and don’ts) m.b.t. motor en bak?

Auto ziet er op de foto goed uit en de verkoper staat bij mij bekend als betrouwbaar.

Enig advies stel ik zeer op prijs.

B.v.d.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 november 2014 12:19 AM
  [ # 1 ]

Motor: Moet “zacht” lopen en zonder hakkelen helemaal tot 6000 rpm optrekken, zowel als je langzaam optrekt als wanneer je sneller optrekt. ( moet je met de hand schakelen).
Versnellingsbak: Moet vooral zonder haperen schakelen, schokken etc. is niet goed.
Eerste series bobines gaan maar 25.000-30.000 mee ( sagem), latere van Delco gaan veel langer mee, is een warmte probleem.
Kijk eens met de lexia of er problemen zijn geweest met de catalysatoren, dat komt nogal eens voor na problemen met de bobines.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 02 november 2014 12:28 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de snelle reactie.

Bak en bobines zal ik navragen en zelf checken.

De bedoeling is toch een dikke 100km te proefrijden om zo een duidelijk beeld te krijgen van deze auto.

Verkoper is n.m.m. ok, auto lijkt ook ok.

Morgen koppel ik terug.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 02 november 2014 07:57 PM
  [ # 3 ]

Update.

De auto rijdt uitstekend en ziet er netjes (gebruikt maar geen deuken) uit. Geen vreemde zaken of kraken. Climate control, radio en hoogteverstelling werken. Motor loopt als een zonnetje en bak schakelt erg soepel (ook in manueel). Dik 100km gereden (snelweg,stad en klinkerweg) en het comfort is erg goed, zeg maar gerust zeer goed.

Twee kleine dingetjes vielen mij wel op.

1) Eén raam tikt een keer wanneer deze open gaat.
2) De cruise control krijg ik niet ingesteld.Waarschijnlijk doe ik zelf iets verkeerd.

Onderhoudsboekje met stempels aanwezig. D-riem 5 jaar geleden (35.000km terug) vervangen, ook afgestempeld bij erkende Citroën dealer.

Een zeer indrukwekkend rijdende auto. Mijn 406 is een prima auto qua comfort, de C5 is een klasse beter, wat een rust aan boord.

Morgen terug naar de verkoper, even kleine korting bedingen en kopen Smile

Het is een Exclusive met (denk ik) alle opties.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 02 november 2014 10:34 PM
  [ # 4 ]

Ik zag dat het display verschillende dingen toont bij starten.

Olie schijnt laag te zijn, morgen even bespreken.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 03 november 2014 07:36 PM
  [ # 5 ]

Auto gekocht Smile

CC is in orde (verkeerde bediening), olie bleek goed (moet het boekje nog eens rustig lezen) er schijnt een melding op de boardcomputer te verschijnen wanneer het niveau te laag is, en tikken raam is waarschijnlijk een klauw die iets speling heeft, mechanisme is het niet bij navraag monteur.

Een cruisemobile waarmee je plezier krijgt auto te rijden.

Van 406 naar C5 is een grote stap, maar ik kan over de Pug geen slecht woord zeggen.

Afbeelding Bijlagen
DSCF9167#.jpgDSCF9168#.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:20 PM
  [ # 6 ]

Laten we hopen dat je dat over een tijdje over deze Citroen ook geen slecht woord hoeft te zeggen. Geniet van deze cruise-mobiel.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 november 2014 10:55 AM
  [ # 7 ]

Reken wel op 1:9 en dan moet je je ook nog beheersen.
Daarom kosten oude 3 liters op benzine erg weinig. Veel meer dan € 1.000 zou ik er niet voor geven. Zeker niet als er nog nieuwe banden onder moeten en zo.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 04 november 2014 02:03 PM
  [ # 8 ]

Hangt er een beetje van af, maar een ph1 V6 moet je nog wel iets beter kunnen scoren dan 1 op 9. Volgens mij haalde ik ermee 1 op 9,5. De ph2 V6 deed het bij mij slechter, door het hogere gewicht (ondanks de betere automaat).

Waar ie zuipt is in de stad. Korte ritjes sowieso niet doen, want je moet anderhalf keer zoveel olie en koelvloeistof verwarmen…

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 04 november 2014 05:14 PM
  [ # 9 ]

Bedankt voor de reacties.

Zoals het nu uitziet heb ik een volledig (electra inclusief) werkende C5.

D-riem die ik komende tijd niet hoef te vervangen, vier nieuwe banden, beurt (incl. nieuwe olie 5W40),leer in zeer goede conditie, motor en bak lopen geweldig (bak beter dan verwacht) voor €2650.

Gezien de onderhoudsintervallen van 30.000km hoef ik komende twee jaar niets te doen aan de auto (theoretisch). Hierin speelt ook een rol dat ik de auto van een Citroënspecialist heb kunnen kopen die ik tevens al kende van het onderhoud van mijn vorige auto’s, deze garage levert goed werk.

Je moet ook gewoon geluk hebben en zo’n oude motor niet afjakkeren maar lekker cruisen Smile

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 04 november 2014 08:22 PM
  [ # 10 ]

Als je de D riem ook moet vervangen is de auto afgeschreven (duurder als de dagwaarde)

Ik hoop voor je dat je geen katproblemen tegenkomt. Dat wil nog wel eens met ph1 V6 - en is errug prijzig.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 november 2014 08:34 PM
  [ # 11 ]

Prima keus, een zijdezachte motor met genoeg pit, en prima comfort.
Die KAT’s zijn alleen een probleem na problemen met de bobines, maar als ie altijd dealer onderhouden is zijn die allemaal al gewisseld door betere ( oude SAGEM’s konden niet tegen hitte, MTBF +/- 50.000 km of minder, nieuwe Delco bobines blijven heel,  die V6’en zijn nog gebouwd tot +/- 2010.
D- riem van 35.000 km, dan kun je nog minstens 65.000 km door, de leeftijd is minder belangrijk.
Ik zou er zo naar kijken: Meteen afschrijven, en meteen genieten.
Veel plezier !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 04 november 2014 09:18 PM
  [ # 12 ]

De auto is dealer onderhouden, 2 eigenaren en de verkoper heeft zelf de laatste beurt en APK uitgevoerd en tevens is het onderhoudsboekje tot ik meen 125k of 135k afgestempeld met 160k op de teller.

Bedankt voor de tips en dat jullie mij het zweven gunnen Smile

Ik zal dit draadje blijven updaten.

Gelijk afschrijven inderdaad, en een D-riem zal waarschijnlijk niet meer lonen. Over een maand of drie tot zes weet ik of het goede auto is/blijft, in ieder geval een indicatie.

Komend weekend een eindje gaan cruisen door de Ardennen misschien (niet al te ver van Roermond).

Dat genieten tot nu toe lukt vrij goed Smile Nu een kleine 200km gereden en bevalt prima.

Zijn er tips hoe een KAT te ontzien (benzine van een specifiek merk of type (98) te tanken?

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 04 november 2014 09:26 PM
  [ # 13 ]

Ik heb een Xantia V6 automaat. Gemiddeld 1 op 10,5. Zou een C5, toch een modernere auto, het niet zuiniger moeten kunnen doen?

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 november 2014 09:49 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 november 2014 09:54 PM
  [ # 15 ]

De motor loopt prima op 95 je zou een tikje meer vermogen moeten halen en een iets beter verbruik op 98, maar reken in minder dan een procent, de motor past zich automatisch aan aan het octaangetal, voor de Kat’s levert dat niets op.
Kat’s kun je niet echt ontzien, maar wat je wel kunt doen is als de motor niet mooi rond loopt meteen een lexia er aan hangen ( bij de dealer bijvoorbeeld), en niet mee rond blijven rijden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook