Motor reageert niet op gaspedaal
Groentje1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 15-11-2009

Gepost: 02 november 2014 10:30 PM

Hallo, ik ben in het bezit van een Xsara Picasso van 2005, 1800 cc. met74000 km op de teller. De laatste tijd reageert de motor als hij nog net niet op temperatuur is erg schokkerig , maar wat erger is dat hij de laatste tijd niet meer reageert op mijn gaspedaal en ik zeker 6 /8 seconden niet vooruit kom. Dit heeft laatst geleid tot een gevaarlijk moment omdat ik een drukke kruising moest oversteken en hij na een meter geen gas meer had. De motor viel bijna stil ondanks vol gas geven. Na enkele seconden ging hij vol gas verder. Hij is al bij de dealer geweest en er is gecontroleerd op software ( alles was goed) en er is een nieuwe watertemperatuur meter geplaatst, met de melding “kijk maar of hij nu goed is ” Dus nog niet. Ik heb al een flesje Forte leiding reiniger in de benzine gedaan maar het probleem is er nog steeds.

Wie weet raad?
Bedankt Groentje1

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 november 2014 11:50 PM
  [ # 1 ]

Dat is vervelend zeg!
Onze picasso is ouder (2000), maar heeft ook wel eens van die nukken.
Maar 6-8 sec is wel erg lang. Dat heeft de onze gelukkig niet.
Bij kou rijdt ie eigenlijk best goed, kan soms wel eens raar doen met mist (inhouden).
Alleen als ie warm is pingelt hij bij wegrijden met wat lage toeren en verliest dan vermogen.
Met euro 98 rijdt ie een stuk beter trouwens.
Inmiddels hebben we ons aangepast aan dit karakter omdat er bij uitlezen ook niks uitkomt.
Verder is het een prima kar.
Maar bij jou lijkt het toch een elektronisch probleem. Alleen wat…
Misschien de bobine"bank”?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook