uitvallen dashboard
FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 26-06-2011

Gepost: 04 november 2014 01:01 AM

Ik kijk met lede ogen aan hoe mijn Xsaratje haar laatste weken ingaat.  cry

De culasse begint stilaan het onderspit te delven maar gezien de ik binnen 3 maanden een nieuwe wagen heb is het niet de moeite deze nog te repareren.
ik rij nu heel voorzichtig: niet te hoog in toeren, niet te veel gas en zo weinig mogelijk km’s. Op deze manier hoop ik haar nog zo lang mogelijk te laten rijden. Maar lijkt me dat ik aan de verliezende hand ben…
Ze zou het nog een 8-tal weken trekken… spannend.

Toen ik vanmorgen vertrok, en na ongeveer 1km moest afdraaien gebruikte ik zoals altijd keurig mijn richtingsaanwijzer. cool hmm
echter na 1x knipperen gaf die het op, snel gevolgd door mijn snelheidsmeter, toerenteller, temperatuurindicator en benzineniveau… de auto zelf reed echter zoals altijd. ook de vensters, airco en radio ondervonden geen probleem,  rembrekrachtiging en servo ook niet.

Ik dacht dat dit misschien een storing was, dus schakelde het contact uit en terug aan, dit hielp niet. Wanneer ik voor de tweede keer de motor afzette begon het STOP signaal te knipperen en kreeg ik alarm (bij motor uit, is dit normaal gezien niet als de motor brand???).

na me aan de kant gezet te hebben, de motorkap opengedaan te hebben en mijn water en oliepeil gechecked te hebben (wat ken ik nu van auto’s Wink )besloot ik toch maar door te rijden.

Ik draai de sleutel in het contact en na een kortstondig vies geluid van achter het dashboard werkt alles weer als voordien…

Nu zou je kunnen denken dat ik een of ander mechanicawonder of autogoochelaar ben, maar ik kan je verzekeren dat dat niet zo is.  very angry

Daarbij dus mijn vraag: iemand dit nog meegemaakt en is er een oplossing moest het nog eens voorkomen?

ahja ik verbruik ongewoon veel koelvloeistof. vorige week nog voor 125 euro het systeem laten leegmaken en volledig terug laten vullen met koelvloeistof. Dit waren de laatste euro’s die ik in de Xsara stak (culasse en nieuwe wagen in gedachte). Ze gaat dus niet meer naar de garage en ik ben dus vanaf nu op jullie wijsheid en mijn geklungel aangewezen moesten er nog problemen voorkomen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook