Vouwdak C1 en onderhoud
joritimv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 07 november 2014 12:54 PM

Sinds gisteren trotse eigenaar van airscape C1.
Wie heeft tips voor het onderhoud van het vouwdak?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 07 november 2014 08:08 PM
  [ # 1 ]

Veel plezier met je ‘open C1’ Smile
Ikzelf heb geen C1, maar een DS3 Cabrio. Dat dak heb ik tot dusverre gewoon met water en zo’n autowashandschoen gereinigd.  Voordat ik de auto met shampoo was doe ik het dak met gewoon water. En als er een vogel op gepoept heeft verwijder ik dat ook snel met een vochtige doek. En dan schoondeppen, niet wrijven. Mijn dak is lichtgrijs met de DS3-symbolen. Het lijkt besmettelijk, maar het blijft mooi schoon.

Profiel  
 
Mpe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 14-11-2014

Gepost: 16 november 2014 12:05 PM
  [ # 2 ]

hallo.

niet te veel aan doen. inderdaad vogelpoep snel verwijderen. heb 4 jaar en 100000 km een fiat 500 c met een beige dakje gehad, poetste deze aan het begin van de winter en begin van de lente.
deed dit met een sopje van “drie hoek zachte zeep” borstelde dan met het dikke schuim en een zachte douche borstel het dak. Daarna zag hij er als nieuw uit. We hebben nu een c1 airscape met oranje rood dakje weet echter niet of dit niet gebleekt wordt op deze manier.
de laatste jaren beschermde ik voor de winter het dak na het poetsen met een goedje wat in de zeilwereld gebuikt wordt om canvas doek te beschermen (bv. fabric guard) daar word het stof wel iets donkerder van.

gr. mpe

Profiel  
 
joritimv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-03-2011

Gepost: 18 november 2014 03:21 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie vriendelijke reacties.
Ik zal ook de dealer nog eens raadplegen en hun advies hier delen.
Blijft best wel vreemd dat er nergens in het instructieboekje een goed onderhoudsadvies wordt weergegeven. In het instructieboekje staat ook nergens van welk materiaal het vouwdakje is gemaakt. Ik neem aan dat het Canvas is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook