1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Knipperlicht steeds trager
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 11 november 2014 11:31 AM

Als ik de wagen voor het eerst start en het knipperlicht aanzet duurt het soms wel drie seconden dat ie brandt. en anderhalf tot twee dat ie uit is. En dan weer het hele riedeltje. Het wordt iets beter naarmate ik wat langer rijd.
Verder geen problemen met andere elektrische randapparatuur. De wagen start ook prima dus ik verdenk de accu niet.
Wat kan het zijn? En het op te lossen?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 november 2014 12:16 PM
  [ # 1 ]

Meet eerst je knipperlichtschakelaar eens door met een ohmmeter, als deze gewoon 0 ohm aangeeft is het je clignoteur zelf. Deze zijn erg goedkoop en makkelijk te vervangen (achter je dashboard; klokken eruit en je ziet hem zitten)

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 11 november 2014 12:22 PM
  [ # 2 ]

het kan ook nog een slecht contact zijn (weerstand beduidend > 0) ergens tussen de voeding, schakelaar voor de richting en het clignoteur moduletje. Of een slecht massa bij de module. Als de condensatoren langzamer kunnen laden/ontladen gaat ie ook langzamer knipperen. Maar er zou ook een condensator kunnen ‘lekken’. Dan zit het em in het clignoteur moduletje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 november 2014 12:39 PM
  [ # 3 ]

Er zit geen concensator in een DS clignoteur. Het is een bimetaal die warm wordt en weer afkoelt. Gewoon vervangen door een nieuwe. (zitten ook in de 2CV enz)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 11 november 2014 01:27 PM
  [ # 4 ]

Ok Joris.
Dat verklaart ook het ‘funny’ geluid van de ds clignoteur inderdaad.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 november 2014 03:12 PM
  [ # 5 ]

Origineel is inderdaad leuk. In die van mij was er eentje van een Golf in gelegd. Werkte prima, maar klonk anders. Sindsdien had ik dat leuke geluidje alleen nog maar bij de alarmlichten (bouwjaar 74).

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 11 november 2014 07:33 PM
  [ # 6 ]

“Als je het knipperlicht aanzet duurt het soms wel drie seconden dat ie brandt.” Wat ik me afvroeg is het nou feitelijk branden of duurt het drie seconden voor dat je clignateur ‘klik klak’ doet.
Bij mijn ID uit 66 bleven mijn knipperlichten ‘zachtjes’ branden zonder aan en uit te schakelen. Ik zag dat je met stelschroefjes de clignoteur kan bijstellen. Maar alvorens ik het geheel eruit heb gehaald, heb ik de weerstand verhoogd door een zwaarder lampje te gebruiken. En toen ging het ‘klik klak’ weer perfect!

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 11 november 2014 07:51 PM
  [ # 7 ]

Lopez: het lichtje gaat wel meteen branden en blijft dan ongeveer 3 seconden branden.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 11 november 2014 08:08 PM
  [ # 8 ]

Er van uitgaan dat je een eerste of tweede dash hebt. Ik zou zeggen effe proberen, gewoon een zwaarder lampje in je knipperlicht (achter) stoppen of bijvoorbeeld je fietsendrager eraan hangen.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 november 2014 09:43 PM
  [ # 9 ]

Goede + en massa zijn natuurlijk nodig hiervoor.
Ik heb het kastje eens open gemaakt en toen bleek dat er een stukje schuim aan het bimetaal gesmolten zat. Dit heb ik eraf gehaald & schoon gemaakt en toen knipperde het weer met een normale interval.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2014 10:29 PM
  [ # 10 ]
lopezdijkstra schreef:

“Als je het knipperlicht aanzet duurt het soms wel drie seconden dat ie brandt.” Wat ik me afvroeg is het nou feitelijk branden of duurt het drie seconden voor dat je clignateur ‘klik klak’ doet.
Bij mijn ID uit 66 bleven mijn knipperlichten ‘zachtjes’ branden zonder aan en uit te schakelen. Ik zag dat je met stelschroefjes de clignoteur kan bijstellen. Maar alvorens ik het geheel eruit heb gehaald, heb ik de weerstand verhoogd door een zwaarder lampje te gebruiken. En toen ging het ‘klik klak’ weer perfect!

Eigenlijk heb je dan de weerstand juist verlaagd (lagere weerstand is meer “stroom”) met een zwaardere lamp?
Maar wat heb je er dan ingeschroefd? de keus is dacht ik alleen 5W en 21W? (en evt duplo)
In de knipperlichten zit dacht ik standaard 21W, ik weet niet of er nog een hoger wattage leverbaar is?

En je kan inderdaad met een heel klein schroevendraaiertje de clignoteur bijstellen.
Geweldig dingetje als je het openmaakt! Er zit inderdaad een schuimrubbertje in dat na 40+ jaar vaak verteerd is. In mijn auto zit een GS clignoteur, ik moet nog steeds even die oude opzoeken en weer eens terugzetten…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2014 10:49 PM
  [ # 11 ]

origineel was het 18 watt. klein bolletje. verder heb je 10 watt en 12 watt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 november 2014 10:51 PM
  [ # 12 ]

Wat voor DS gaat het over? Bouwjaar?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 november 2014 11:07 PM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:

origineel was het 18 watt. klein bolletje. verder heb je 10 watt en 12 watt…

Zou best kunnen, kan me alleen 21W herinneren…

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 14 november 2014 11:50 AM
  [ # 14 ]

Wat voor DS gaat het over? Bouwjaar?

November 1969.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 15 november 2014 12:55 AM
  [ # 15 ]

Ik had er standaard zo’n klein bolletje erin ik meen inderdaad 18w. Links achter zit bij mij nu een groot bolletje. Ik vermoed dat bij mij het probleem is ontstaan door een vakantie met een klapbak en daarmee een set extra lichten. Ik kwam er toevallig intuïtief achter. En het is simpel uit te sluiten door verschillende lampjes erin te draaien.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat er een knipperlicht relais in zat zoals derde dash, toen ik deze wilde vervangen kwam ik tot mijn verbazing er achter dat het één geheel is.

Blijf het heerlijk vinden dat de voiture me blijft verbazen en ik blijf leren!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook