Achterrem Citroen Dsuper geen hydraulische vloeistof
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 13 november 2014 10:29 AM

De rechter rem achter (bestuurderskant) bij het ontluchten komt er geen hydraulische vloeistof uit de nippel ?

De linker kant komt wel vloeistof door we hebben ook alles gangbaar gemaakt het stellen van de remschoenen gaat ook goed. De remcylinder lekt niet en de busjes in de cylinder schuiven op en neer als ik er op druk.

Kan dit aan de remcylinder liggen of moet ik ergens anders gaan zoeken alvorens ik van alles ga bestellen.


Alvast bedankt voor het meedenken !

Grt Erwin Klokgeiters

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 13 november 2014 10:30 AM
  [ # 1 ]

Stond de wagen in de hoogste stand ?
Zo nee, dan komt er geen of weinig vloeistof uit de remcilinder, er is dan namelijk geen veerdruk.
Dan kan je niet ontluchtten.

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 13 november 2014 12:52 PM
  [ # 2 ]

In het begin wel maar ik heb daarna deze ook in de normale rijstand gezet toen kwam er ook geen vloeistof uit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 november 2014 12:56 PM
  [ # 3 ]

Vreemd. De leiding zit met een T stuk op de andere aangesloten. Als er geen LHM uit de leiding bij de trommel komt moet je verder naar de linkerkant zoeken. Haal em ook los uit het T stuk en kijk of daar LHM uitkomt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 november 2014 02:42 PM
  [ # 4 ]

Bij hergebruik van oude rubbertjes wil er nog wel eens een stukje loslaten en in een leiding terechtkomen. Als dat ergens voor een klep terechtkomt kan je je blind zoeken.
Keertje meegemaakt dat het voor een hoogteregelaar bleef zitten. Met een stuiterende achterkant thuisgekomen. Maar dan weet je tenminste waar je moet zoeken.
Begin maar eens bij je remservo.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 november 2014 02:51 PM
  [ # 5 ]

Voorraadvat bijgevuld na ontluchten linkerkant?

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 november 2014 02:53 PM
  [ # 6 ]

Of de nippel op de remcylinder zit verstopt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 13 november 2014 06:21 PM
  [ # 7 ]

Of een verstopte remslang. Die willen in ieder geval in oude autos met normale remolie nog wel eens potdicht zitten.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 november 2014 09:48 PM
  [ # 8 ]
EKL schreef:

In het begin wel maar ik heb daarna deze ook in de normale rijstand gezet toen kwam er ook geen vloeistof uit.

doe een keer de test met de auto gewoon op zijn wielen te zetten in hoogste stand ,

darm aansluiten en nippel openzetten , handjes weg en dan remmen .

Nu zou je LHM moeten zien lopen , en moet de wagen achteraan zakken !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 14 november 2014 11:47 AM
  [ # 9 ]

Of je draait de nippel er gewoon helemaal uit, kijkt of er een gaatje inzit, zo niet, dan prik je hem door.
Ontluchten bij een ds is veel makkelijker dan bij een normale auto.Je hoeft niet de nippel de hele tijd los en vast te draaien. Gewoon openzetten met een lange slang naar je vat, starten in hoogste stand en remmen (wel lhm niveau op peil houden, anders pompt hij er weer lucht in langs de pompzijde)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook