Mijn DS 23 IE heeft een eenvoudig Cobra alarm en daar ben ik blij mee.hij onderbreekt wat dashlampjes en heeft een startblokkade
Maar ik heb wel eens een storing gehad in Frankrijk in de module onderweg door inlekkend water. Had ik toch even een probleem
Vraag is : ik wilde een directe + draad naar de bobine trekken en een naar het startrelais om naar huis te rijden
Maar zou die dan starten en maak ik de computer/modulator daar niet kapot mee ?
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Dat is zeer waarschijnlijk geen probleem, ik kan me geen zinnige schakeling voor de geest halen die ongeldige / verboden spanningscombinaties op de modulator zou veroorzaken, maar het is niet met zekerheid te zeggen zonder het aansluitschema van de Cobra op de auto na te lopen.
Het is ook nog mogelijk dat de Cobra, naast lampjes en startmotor, ook de injectie-modulator plat legt. Zo zou ik het in elk geval wel proberen te doen. Als je het contact aanzet moet je de benzinepomp een seconde of twee horen lopen. Als je dat niet hoort, lijkt het waarschijnlijk dat de modulator achter de Cobra zit. In dat geval helpt je trucje dus niet, en moet je nog een derde draadje vinden om te overbruggen.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Als je de benzinepomp niet even hoort draaien, begrijp ik , onderbreekt de Cobra ook de modulator.
De extra draad moet dus naar de modulator. Die weet ik wel te vinden onder de afdekplaat onder het dahbordkastje. Maar naar welke aansluiting moet dan de draad ? (Ik ben geen held in electriek , en “even doormeten” werkt dus bij mij niet zo)