31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
   
L’Ami 6 Berline de Bogarde
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9264
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 oktober 2018 04:41 PM
  [ # 451 ]
Citroensmgz schreef:
bogaard77 schreef:
j.witkop schreef:
paso schreef:

Al jaren staat dit op het net http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm , ik geloof erin.

interessant stuk

Hier wordt t ook gezegd. Run it hard!

Ala je een race blok wilt inrijden dan is dat een goed advies, heb je zo snel mogelijk maximum power en een minimum levensduur, maar voor de racerij is dat vaak geen criterium.  Dus voor alle anderen: Als je dit doet is je motor meteen “los” je olieverbruik gegarandeerd hoog en je levensduur kort, t’is maar wat je wilt.
In veel race-sectoren geldt nog steeds: Als je blok in de uitloopronde de geest geeft heb je er het maximum uitgehaald.

Mooi werk Boog, die Ami.

Ik heb zo een Vito 108 ingereden en dat was een Vito die geen olie verbruikte, op 240000 is die ingeruild, heeft nooit stuk geweest, ja injectors, die mogen ze ook

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 400000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986

Profiel  
 
PietR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 31 oktober 2018 07:55 PM
  [ # 452 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 november 2018 11:24 AM
  [ # 453 ]

Dat heb ik ongeveer gedaan. Alleen nog geen olie ververst. De duitser zegt na 50km al en daarna na 1000..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2018 09:33 AM
  [ # 454 ]

En we rijden en rijden.
Er was nog wel een irritant dingetje. Bij half gas rijden ging de vriend inhouden. Je kon dat alleen tegengaan door de choke uit te trekken. Ergo de carbu loopt te arm. Sproeier gecheckt: zelfde als al mijn andere 4 PICS40 units. Wel heb ik een compleet nieuw huis gebruikt om de boel mee op te bouwen.
Gister dus maar een andere unit gepakt die ook aardig spelingvrij is. Bij opmeten gemerkt dat de nieuwe een paar milimeter ruimere strot heeft. Dan klopt dat arme dus wel.
De vervang unit erop gezet en het probleem is over.
Wel een nieuw probleem geïntroduceerd: Hij loopt stationair te snel. Dat komt omdat de gasklep niet lekker sluit.
MOet dat fak ding er toch weer af….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 november 2018 11:50 AM
  [ # 455 ]

Fijn die carburateur. Heb hier ook de carburateur volledig uit elkaar gehaald en gereinigd gehad. Natuurlijk de gasklep-as verbogen met als gevolg de zelfde problemen die jij omschrijft. Laughing

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2018 10:35 PM
  [ # 456 ]

En dus vol goede moed de volgende carbu in het ultrasoonbad gestopt. Deze unit had een een erf zwaar lopende gasklep. Dat lijkt slecht maar dan heb je daar geen valse lucht. Toen het hele ding schoon wad heb ik een metalen gasklepas gemonteerd en een klep die na enig afstelwerk echt goed af sloot. Het resultaat is verbluffend. De motor loopt nu enorm mooi en laag stationair.
Morgen proefrijden….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2018 09:10 AM
  [ # 457 ]

Proefrit geslaagd!  wel loopt ie iets onrustig bij 1/3 gas. Vervelend als je even achter een vrachtwagen moet blijven. 
Ik laat het voorlopig zo.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1680
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2018 09:17 AM
  [ # 458 ]

Inhouden bij 1/3 gas wil denk ik zeggen dat je overgang tussen stationair sproeier en hoofdsproeier niet optimaal is, ergo de hoofdsproeier misschien iets te arm staat of te laat “inkomt”. Je bent toch van een originele 32 PICS naar een 40 mm gegaan?  Ik zou de “luchtsproeier” van de mengbuis een waarde kleiner nemen dat zou meer effect onderin moeten hebben dan de benzinesproeier een groter maken. Tenzij hij ook bij hogere toerentallen en veel vermogen vragend iets inhoud, dan meer benzine..

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2018 02:34 PM
  [ # 459 ]

Ja is idd een 40 PICS maar wel met de bijbehorende sproeiers!
Het unitje dat in de ‘keel’ hangt, zit een beetje los. wie weet heeft dat er mee te maken.

Als je aan het optrekken bent is er geen probleem. Wel als je aan het cruisen bent op 1/3 gas = zeg maar 85 km/h.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1680
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2018 04:46 PM
  [ # 460 ]

Dat “unitje” dat in de keel hangt is de diffuseur van de hoofdsproeier,  als die lekt vloeit er mengsel langs de wand en dat mengt minder goed, resultaat te arm mengsel.  Als je optrekt zorgt de acceleratiepomp ervoor dat je toch genoeg benzine krijgt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2018 11:05 AM
  [ # 461 ]

UPDATE: Heb het mengsel stationair rijker gezet. gasklep dichter en nu doet ie het goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2018 11:40 AM
  [ # 462 ]

En het rijdt en rijdt!

Wel een irritant dingetje. De carbu loopt leeg. Na een dag of 2 staan kan je met de handpomp de vlotterkamer vol pompen. Als ik dat doe start ze meteen. Als ik dat niet doe krijg ik haar nauwelijks aan…
Zou er benzine uit hevelen?
Of alleen gare klepjes in de pomp?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook