C15d first
Dennis vh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-11-2014

Gepost: 18 november 2014 12:45 PM

Hallo iedereen,

Ik ben dennis, nieuw op dit forum, afkomstig uit België en sinds kort eigenaar van een c15 first! Bedoeling is met het wagentje veel plezier te beleven, en hem zowel als werkauto te gebruiken als er mee te reizen.

Uiteraard heb ik al snel een vraagje over de wagen:

Als ie op ralenti staat te draaien of ik rijd traag rond (stad) dan springt om de paar minuten nogal snel het lampje van de temperatuur aan tesamen met de 2 fans vanvoor. Ookal zijn het nu geen tropische temperaturen. Bij veel wagens springen die fans wel op vanvoor, maar dat lampje dat telkens mee aan springt doet me toch maar een beetje vreemd.
Maak ik me zorgen voor niets en is dit volkomen normaal? Of scheelt er toch iets aan de koeling?

Het betreft een 1.9d dw8 motor.
Alvast bedankt!

Groetjes dennis

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 november 2014 06:36 PM
  [ # 1 ]

Welkom Dennis!

Ik zou eerst de thermostaat maar eens uitwisselen voor een nieuwe, grote kans dat die veel te laat open gaat.
Na het demonteren kun je de thermostaat even testen in een pannetje water op ‘t fornuis, hij moet openen als er kleine belletjes ontstaan bij 85 graden, en volledig geopend als het tegen het kookpunt is. Daarmee kan je de diagnose voor wat de thermostaat betreft uitsluiten.

Die thermostaten zijn niet zo kostbaar Wink

Mocht dat geen uitwerking hebben gaan we verder kletsen over sensoren en radiateurs…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook