2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wat kan dit nog zijn?
erik xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 23-12-2008

Gepost: 12 mei 2015 01:31 PM
  [ # 16 ]

Mijn uitvoering is een luxury,zeker geen oort uitvoering dus.
Motor is een 89 kw uitvoering,niet de lichtste dus.
De echte oer oort uitvoering met nauwelijks wat erop zijn alleen in Frankrijk geleverd als ik het goed heb.

eens citroen,altijd citroen…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 mei 2015 01:54 PM
  [ # 17 ]

Kan je eens een foto vanuit je motorruimte kunnen posten dan? Want zowel enkele bobine als dis bobines hebben gewoon een ontstekingsmodule nodig om de bobines aan te sturen. Het kan zijn dat je zon model hebt waar er maar 1 is gemaakt op vrijdag na de middag lunch met veel wijn.. maar toch.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 mei 2015 02:02 PM
  [ # 18 ]

Daarnaast geeft service.citroen bij iedere motor een onderdeelnummer voor ontstekingsmodule. Dus óók jij zult er een hebben, bijzondere uitvoering of niet.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 mei 2015 03:03 PM
  [ # 19 ]

Dussss: wat is je VIN nummer?
Daarmee kan je bij service.citroen.com precies opzoeken met welke onderdelen het ding werd geleverd.
Je kan het zoekwerk aan anderen overlaten, maar nog handiger is om het zelf te doen.

Inloggen bij service.citroen.com is erg simpel. Even registreren. Kost niets, maar je hebt wel een KvK nummer nodig. Mocht je dat zelf niet hebben dan verzin je er een of je neemt het KvK nummer van de Nederlandse Bank of Shell of zo iets.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 mei 2015 03:38 PM
  [ # 20 ]

Ik heb ooit dezelfde XM gehad en, voor zover ik mij herinner, zat de module ergens bij de motor waar hij problemen gaf door oververhitting. Heb hem toen verplaatst naar de accubak en het gestotter was over…

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
erik xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 23-12-2008

Gepost: 12 mei 2015 04:16 PM
  [ # 21 ]

Ik heb zonet wat foto’s gemaakt maar krijg ze hier niet gepost,error vanwege teveel pixels….
Op de een of andere manier moet ik dat fotografen dus op een andere manier gaan doen.
Op het eerste zicht lijkt de techniek te zijn zoals bij de foto gepost door Matthijs.
Vanwege het advies de ontstekingsmodule te laten vervangen,had ik er eentje laten bestellen.
De garage had trouwens enkele type’s van module besteld,omdat we niet precies wisten welke module we nodig zouden hebben.
In de Werkplaats kon de technieker met een nieuwe module in de hand enkel vaststellen dat deze auto geen ontstekingsmodule heeft.
Zelf is mijn kennis van techniek zeer beperkt,ik ga dus verder op wat de mensen die eraan werken me vertellen.
Wat is een VIN nr en waar kan ik het eventueel terugvinden?
Ook heeft dit exemplaar geen kat,wat ook al ongewoon wens gezien ze in Nederland alleen met kat geleverd geweest zijn.

eens citroen,altijd citroen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 mei 2015 04:26 PM
  [ # 22 ]

Ik vermoed dat jij een xm hebt met de motor met een luchtmassameter. Die zijn in NL niet geleverd. Foto’s kun je uploaden bij bv mijnalbum.nl of flickr. Dan de link hier posten

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erik xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 23-12-2008

Gepost: 12 mei 2015 04:40 PM
  [ # 23 ]

Aldus de garage is mijn type nooit geleverd in nl,dat klopt.
Ik doe weldra een nieuwe poging wat foto’s te posten.
Wat Jan0 vertelde is ook niet onmogelijk dat temp op de een of andere manier gelinkt is aan het probleem.
Problemen zijn begonnen na een groot onderhoud,waarbij ook thermostaat is vervangen.
Deze bleek namelijk altijd open te staan,vandaar dat de motortemperatuur meter amper 60’ aangaf.
Nu alles keurig hersteld is loopt de xm constant op 90’,en gaat de thermostaat pas bij 97’ volledig open.
Sinds de grote beurt gestotter dus…...
Nieuwe bobine,nieuwe stekkers,nieuwe bdp sensor,nieuwe bougie bekabeling,en een hoop zoekwerk.
Telkens er wat vervangen werd leek het alsof het probleem opgelost was,toch bleef dat gestotter af en toe opduiken.
Ik geef echter niet op,wie zoekt zal vinden:))

eens citroen,altijd citroen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 mei 2015 04:50 PM
  [ # 24 ]

Welke bougies zijn er gemonteerd? Xm’s kunnen daar erg gevoelig op reageren namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 mei 2015 05:35 PM
  [ # 25 ]

Het VIN nummer is het Voertuig Identificatie Nummer, ook wel carosserie-nummer genoemd.
Het staat ergens in je auto geslagen en het staat in je kenteken.
Als het goed is zijn ze hetzelfde.
Dat nummer ziet er zo uit:
VF7Y4TV0000TV5483
Als je dat intoetst in service.citroen.com krijg je precies te zien wat er in je auto zat toen hij uit de fabriek kwam.
Tenminste…. bijna altijd.
Ik had ooit een Xantia waarbij de remblokken via dat VIN nummer niet pasten.
Voor Citroenrijders vrijwel onmisbaar.

Het “ontstekingsmodule” is een eindversterker, die het signaal van het motormanagement versterkt tot het signaal dat de bobine nodig heeft.
Dat zijn doorgaans onopvallende onderdelen, maar als ze ouder worden kunnen ze onbetrouwbaar worden.
Bij hoge temperaturen uitvallen, bijvoorbeeld, en na enig afkoelen weer werken.
Daar kan je lang naar zoeken.
Een truc om daar achter te komen is om het ding met remmenreiniger te bespuiten, daardoor koelt hij sterk af. Niet zelden doet de motor het dan weer (en even later weer niet).
Een nieuwe kost iets tussen de 60 en de 100 €

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 mei 2015 05:43 PM
  [ # 26 ]

Foto’s plaatsen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/1383/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 mei 2015 06:28 PM
  [ # 27 ]

Link naar mijn topic van 8 (!) jaar geleden:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/179075/P0/

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
erik xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 23-12-2008

Gepost: 12 mei 2015 07:59 PM
  [ # 28 ]

Welke bougies er precies gemonteerd zijn bij het laatste onderhoud is me onbekend.
Dat xm’s nukkig durven reageren op foute bougie’s heb ik hier al dikwijls gelezen.
Net daarom was dit 1 van de eerste punten waarop ik de garage aansprak,die verzekerden me echter dat dit uitgesloten was.
Bij volgend garage bezoek zal ik gezien de lage prijs,nogmaals de bougies laten vervangen…..
Wie weet…..

Jan sr,vriendelijk bedankt voor je verhelderende uitleg,hier steek ik alweer wat van op.

De mensen die eraan werken zijn zeer bekwaam,ik trek hen dus zeker niet in twijfel.
Uit interesse voor de auto probeer ik mee te denken,en op dit forum zit nu eenmaal heel wat kennis en ervaring.
De auto rijdt voor 99% als een trein,slechts af en toe dat stotteren.
Net omdat dit slechts af en toe gebeurt,en dan meestal niet in de garage,is het een onzichtbare vijand.
Erg moeilijk om een speld in een hooiberg te vinden,maar vroeg of laat komen we er wel achter!

eens citroen,altijd citroen…

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 12 mei 2015 09:01 PM
  [ # 29 ]

Hoe is de katalysator? Het zou zomaar kunnen zijn dat het binnenwerk vergruist is en de doorstroming hindert.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
erik xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 23-12-2008

Gepost: 12 mei 2015 09:19 PM
  [ # 30 ]

In tegenstelling tot de xm’s verkocht in Nederland,heeft mijn xm geen katalysator.

eens citroen,altijd citroen…

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook