C4GP - Dop benzinetank gaat niet open
adp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-2014

Gepost: 28 november 2014 11:37 PM

Ik heb nu al een paar keer gehad dat de dop van de benzinetank niet open gaat. Als je op de knop drukt hoor je het slot wel reageren maar de dop gaat niet open. Als je de dop op het juiste moment een beetje meehelpt opent die wel. Mijn armen zijn tekort om met een hand de knop te bedienen en met de andere tegelijkertijd de dop een handje te helpen. En om nou elke keer met twee man sterk te gaan tanken is toch wat omslachtig. Iemand een tip?

Aan de dop kan ik geen beschadiging of vervorming/verbuiging zien.

Dit betreft een C4 Grand Picasso van begin 2008 in de 2 liter EB6V uitvoering.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 29 november 2014 03:30 PM
  [ # 1 ]

daar is al eerder over geschreven, hier bijvoorbeeld: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203796/
beetje bijvijlen schijnt de oplossing te zijn Wink

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
adp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-2014

Gepost: 01 december 2014 11:28 AM
  [ # 2 ]

Hoi Alwin,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog gezocht op tankdop enzo maar ik heb de thread die je doorstuurde niet gevonden. Dank dus!

Profiel  
 
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 24 november 2015 04:32 PM
  [ # 3 ]

Halo.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb het als volgt opgelost. Om de klep open te maken even een plastic pasje aan de openingskant van het klepje gestoken ( dit is de kant die naar achteren wijst) Daarna druk je op de knop en de klep schiet weer open. Klaarblijkelijk moet er wat druk op de klep komen om open te gaan. Ik heb een ongeveer 1.5 mm dik stukje rubber aan de binnenkant van de klep geplakt aan beide kanten van de sluiting. Je moet de klep nu een beetje harder dichtdrukken maar het probleem is hiermee verholpen en de klep blijft nu weer gewoon functioneren. Vraag me niet hoe het van het ene op het andere moment fout kan gaan maar zo werkt het in ieder geval weer. Misschien dat het met warm weer over is omdat dan door de warmte wat overdruk in de tank ontstaat die de klep meehelpt te openen.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 24 november 2015 05:07 PM
  [ # 4 ]

Nu nog geen last, maar als het kouder wordt Gaat het weer gebeuren. ik druk meestal 1 a 2 x op de klep en dan het knopje.
Garage heeft al van alles geprobeerd. Ik ga zeker Garmer zijn trukje eens proberen.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
adp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-05-2014

Gepost: 25 november 2015 03:04 PM
  [ # 5 ]

Hoi @Garmer,
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook de indruk dat de veer achter de klep te zwak (geworden) is om de klep open te drukken. Ik heb nog gekeken of ik daar wat aan kno doen maar volgens mij is dat nog een hele klus om daarbij te komen. Vandaar dat ze bij de garage waarschijnlijk ook de voorkeur gevan aan ‘modificeren’ ofwel gewoon hier en daar een stukje wegzagen of afvijlen zodat je wat minder weerstand hebt en de klep net wel open gaat. Bij mij doet het probleem zich ook alleen in de winter voor. Een beetje duwen helpt doorgaans maar altijd handig om ook nog een alternatief achter de hand te hebben.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 15 december 2015 11:30 AM
  [ # 6 ]

Ik heb er ook last van, heb nog garantie maar heb overlegd met de garage wat te doen.
Ik heb het nokje gevijld en het huisje waar het nokje invalt, helaas heeft dit niets of nouwelijks wat opgeleverd.  Neutral

Heeft iemand nog een idee?  huh

Heb wel de garage een mail gestuurd, dat het met deze methode niet werkt, ik wacht op hun antwoord, maar misschien heeft iemand een idee.

Gr,
René.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 15 december 2015 10:06 PM
  [ # 7 ]

Ben net gemaild door de garage, deze bestellen een nieuw huis voor mij. 😄
Ik probeer altijd eerst zelf een oplossing te zoeken, ik mail dan even met hem voor een oplossing, als het niet lukt doet hij nergens moeilijk over en kan ik terecht bij hem.
Top service bij deze garage👍🏻.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook