Achterklep gaat niet open.
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 10 december 2014 10:44 AM

Goedemorgen,

Al een tijdje heb ik problemen met mijn elektrische installatie (Xsara 1.6 VRT 2003). Heb al wat topic’s gemaakt. (maar deze is nieuw en urgent!!)


Ik heb destijds op advies van enkele mede forumleden de kabelboom bij de deur bloot gelegd, en er waren inderdaad paar draden afgebroken en/of stonden op knappen.
Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik de draden weer verbonden en gesoldeerd. Tijdje heeft dat redelijk gewerkt. Af en toe moest ik aan de kabelboom rommelen en dan werkte het wel weer. (je zou dan toch denken, misschien nog kabelbreuk, maar gisteren wederom alles bloot gelegd en het ziet er voor wat ik kan zien heel uit)


Nu echter komen er steeds meer storingen, en zijn blijvend.
CV werkt niet
Binnenverlichting voor werkt niet
Linkerraam gaat niet opnen (rechts wel)
Achterklep gaat niet open


Maar het probleem waar ik nu tegen aanloop omdat de centrale deurvergrendeling niet meer werkt, is dat de achterklep op slot blijft zitten!!,  trouwens eerst had ik de situatie dat ik de portieren handmatig dicht doe, maar de klep toen niet op slot gaat, Inmiddels is de situatie nu dat de klep dicht is en niet meer open wil.

Weet iemand misschien een mogelijkheid om de klep toch te openen (zonder geweld graag)??
Moet zaterdag aanstaande spullen verplaatsen, dus achterklep moet open.

Wordt eerlijk gezegd wel beetje moedeloos van al die elektra storingen bij dit type auto.

Dank voor de moeite.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 10 december 2014 02:11 PM
  [ # 1 ]

inmiddels er achter gekomen dat je met pennetje in een gaatje van het slot de klep van binnen uit kan openen. Wel een hele klauterpartij, maar klep kan gelukkig open.
Alleen er wel voor zorgen dat klep niet dicht slaat als kofferbak vol ligt met spullen, dan heb je echt groot probleem, want dan kom je niet bij dat kleine gaatje Laughing


Andere problemen zal citroen monteur moeten oplossen.

Profiel  
 
P. de Bruin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-03-2016

Gepost: 23 maart 2016 02:46 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn xsara uit 2004 hebben ze een lus gemaakt in de plus met daar tussen het knopje van de achterklep.
Ik moet mijn contact omdraaien dan komt er spanning richting de achterklep en dan kan ik mijn achterklep openen met het knopje.
misschien is dit voor u ook de oplossing.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook