1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Cactus met meer prik…
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 10 december 2014 11:45 PM

Knuppel…Hoenderhok;

Leuk; Mijn Eerste Diesel; De Cactus 100 HDi. Alleen jammer dat 110 (?)pk net ff te weinig is. Niet om strepen te trekken maar zoals eerder hier omschreven is het net “an” bij 80 in zijn 5 en is het toch flink poken bij inhaal acties. En net altijd moeten terugschakelen bij de hoek om gaan van 3 naar 2.

De motor is een redelijk oude bekende die gedowntuned is om te voldoen aan de emissie eisen maar er zit meer in het blok. Veel meer.

Nu heb ik me de laatste nachten zitten inlezen in het chiptune gebeuren (deed ik vroeger ook wel maar toen had ik geen turbo en al helemaal geen diesel) maar er zijn 2 soorten bedrijven blijkbaar;

De internetboys die gouden bergen beloven én websites vol met reviews hebben staan van tevreden klanten (grappig want je kan niemand terug vinden op Linkedin of Facebook) en… je hebt de echte tuningsbedrijven.

Waar ze gewoon aan onderhoud en APK’s doen. Aan hardware upgrade, software upgrades en waarvan het lijkt alsof ze serieus met hun vak bezig zijn. Waarschijnlijk ook wat duurder. Maar vakwerk mag ook wat kosten.

Tot de laatste categorie heb ik me vandaag gericht. In het Zuiden des vaderlands (ik zit hier in Amstelveen). KCPerfomance. Jammer genoeg geen reactie (neem aan dat ze het druk hebben en veel verzoeken krijgen). Bellen bood ook geen solaas. Het nummer was de hele dag niet te bereiken. Even kvk check gedaan maar ze bestaan nog steeds.

Misschien moet ik even geduld hebben.

Ik heb ze wel wat vragen gesteld die ik graag met jullie wil delen plus wat extra vragen voor hier. Onderstaand is geen replica van mijn mail omdat ik even niet bij die mail kan… 

- Wat kost het?
- Wat is een haalbare vermogenswinst zonder de boel te slopen (zo heb ik het niet gevraagd)
- Hoeveel NM kan mijn versnellingsbak aan bij normaal gebruik. In welke types wordt deze nog meer gebruikt (5 handbak).
- Wat kost een nieuw blok + inbouw indien de boel echt kapot gaat. Idem bak. (M.a.w; Wat is mijn financiële risico). Ik heb ooit een E39 M5 gehad en daarvan weet ik dat het blok € 16.000,- (ex BTW) koste. Nieuw uit doos ex inbouw. Neem aan dat een Cactus blokje iets goedkoper is.
- Behoud ik de 14% bijtelling (auto staat op mijn zaak maar is geen leasebak)
- Lost het mijn probleem wel op; M.a.w; Zal circa 20 a 25% vermogenstoename de auto lekkerder laten rijden. Want dan wordt de PK/Gewichtsverhouding opeens wel heel interessant.


Ben benieuwd naar hun antwoord. En die van jullie (van de mensen die er ervaring mee hebben).

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 10 december 2014 11:56 PM
  [ # 1 ]

Hé Arje, een puntje wat ik mis is de “angst” om de fabrieksgarantie te verliezen.
Sorry, maar ik ben geen tsjipexpert dus daarvoor zal je op anderen moeten wachten, hoewel ik me afvraag of dit forum daarvoor wel het juiste platform is.

Enne, ik zal niks zeggen op dat andere forum.

Adri

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 december 2014 11:59 PM
  [ # 2 ]

Het moeten terugschakelen naar 2 in bochten en ‘net an’ bij 80 zal volgens mij eerder te maken hebben met de eco-vriendelijke lange overbrenging dan met een tekort aan vermogen. Hij zit laag in de toeren bij die snelheid in die versnelling, controleer even of de beoogde chiptuning juist bij die lage toerentallen voor significante verbetering zorgt. Anders blijf je het probleem houden. Maar goed, als je een M5 als vergelijkingsmateriaal hebt is het bijna altijd behelpen. Wink

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 11 december 2014 12:09 AM
  [ # 3 ]

Ik zal binnenkort wat meer van mezelf prijsgeven. Don’t worry. Alleen maar auto gerelateerde tekst Smile

Door de lage overbrenging zit hij dus laag in de toeren met weinig vermogen en is invoegen altijd terug schakelen. Zit je dus weer in je 4. Niet erg maar je blijft bezig. En als het kan.. Waarom niet.

Fabrieksgarantie; Daarom de vraag over kosten blok en bak. Ik ben niet vermogend (die rijden meestal niet in een 14% schraper) maar kan wel een tegenslagje hebben. Daarnaast geloof ik dat een serieuze partij het netjes zal doen. Ik vraag niet om 400 PK en 700NM.

Het grappige is dat deze tuner op zijn pagina (bij klanten) dus diverse PSA modellen heeft gedaan (waaronder een Citroen busje, hoe heet dat ding ook al weer?).

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 11 december 2014 12:10 AM
  [ # 4 ]
MWH.C schreef:

als je een M5 als vergelijkingsmateriaal hebt is het bijna altijd behelpen. Wink

LOL.

Adri

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 december 2014 12:26 AM
  [ # 5 ]

Ik had mijn HDi laten voorzien van hete chip bij bullpower, erg tevreden over, en een vakman , ipv een standaard programma wat 99 v/d 100 x gebruikt wordt krijg je hier een chippie op maat en naar wens , ...

Gut lijkt wel reclame Laughing

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 11 december 2014 12:33 AM
  [ # 6 ]

Graag Menno. Hoe meer info hoe beter. Kan je wat meer vertellen?

Zie trouwens wel dat Bullpower een condoom merk is…

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 december 2014 01:29 AM
  [ # 7 ]

Ik had de wens meer koppel over een breder toerenbereik ( HDi 136 ) ....
Wat tevens beter response gaf op het gaspedaal , rollenbank na chippen kwam op 170 pk uit max koppel iets gestegen maar veel beter uitgesmeerd.
En leuke bijkomstigheid was daling brandstofverbruik

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Jeroen210
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2014

Gepost: 11 december 2014 07:28 AM
  [ # 8 ]

Volgens mij zijn die jongens van KC Performance aan het verhuizen. Ik heb ze enkele weken geleden ook een mail gestuurd en vrijwel direct antwoord gehad. Even geduld nog..

C4 Cactus Hello Yellow VTI 82

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 december 2014 10:12 AM
  [ # 9 ]

Ga inderdaad voor een chip op maat, dat is ook wat serieuze tuningbedrijven je aan zullen bieden. Een standaardchip is niet toegespitst op specifiek jouw blok, en elke motor kan toch iets verschillen.
Ik denk dat 120 PK en 300 NM prima haalbaar moet zijn, te meer omdat hetzelfde blok door PSA aangeboden wordt met dit vermogen. Dan heb je denk ik al best een pittig blok voor de lichte Cactus. Verder denk ik dat je je, zoals hier ook al gezegd, niet moet blindstaren op puur de vermogenstoename. Zorg dat de koppelkromme een stuk minder piekerig wordt en dat je lekker schakellui kunt rijden, want dat is zo te lezen wat je eigenlijk wil.

Hoe het met de 14% zit weet ik niet. Er zijn horror/kroegverhalen bekend over verplichte nabetalingen omdat een auto dan toch hoger ingeschaald wordt, zoek dit dus sowieso even goed uit.

Wellicht kun je het eens proberen bij Easy Tech/Paul Welther. Hij is o.a. bekend met het tunen van Saxo’s etc., dus bekend met PSA spul. Informeren kan nooit kwaad.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 december 2014 10:24 AM
  [ # 10 ]

Oh, nog even hierover:

Kleintje schreef:

De Cactus 100 HDi. Alleen jammer dat 110 (?)pk net ff te weinig is.

Waar denk je dat de ‘100’ voorstaat in de typenaam BlueHDi 100 Wink?

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 11 december 2014 10:51 AM
  [ # 11 ]
Poekoek schreef:

Oh, nog even hierover:

Kleintje schreef:

De Cactus 100 HDi. Alleen jammer dat 110 (?)pk net ff te weinig is.

Waar denk je dat de ‘100’ voorstaat in de typenaam BlueHDi 100 Wink?

Hahhaah. Ja. Het rare is dat ik dacht ook dacht maar ik zie verschillende cijfers voorbij komen.

Misschien ook gelijk de vraag nog even onder de aandacht brengen;

Waar wordt dit blok nog meer in gebruikt en welke Pk/NM’s zitten daar dan in?

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 11 december 2014 11:01 AM
  [ # 12 ]

In Den Haag zit ook nog een bedrijf dat eigen fuelmaps ontwikkelt voor chiptuning. Doen niet alleen aan tuning maar ook aan onderhoud en revisie van raceauto’s. Daar gaat je auto dus ook op de rollenbank voor maatwerk. Google op Beek Auto Racing. Ze doen ook PSA blokken, ook al staat dat er niet bij.

Ik kan leven met de paarden en newtonmetertjes in mijn auto, dus de prijs voor het inschieten van een custom fuelmap is me te gortig, maar als ik zou laten tunen zou ik het met gerust hart daar aankloppen. Ze bieden ook vervangende garantie aan, mocht je dat willen.

Een maat van mij heeft twee Mini Coopers er laten opvoeren, tot volle tevredenheid voor zowel resultaat als geboden service.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 december 2014 11:01 AM
  [ # 13 ]

http://www.autoweek.nl/auto/79764/citroen-ds3-bluehdi-120-sport-chic

http://www.autoweek.nl/auto/80412/citroen-c4-bluehdi-120-business

In de C4 heeft ie 300 NM, in de DS3 285 NM. Waarom dat verschil er is weet ik niet, wellicht een andere bak?

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 11 december 2014 11:12 AM
  [ # 14 ]

Wat de motor aan koppel heeft aan de krukas / aan het vliegwiel heeft niets te maken met de versnellingsbak die eraan hangt.

Er is dus sprake van verschillen in motormanagement en/of de motor zelf. Denk aan andere luchtinlaat/filter, dat soort dingen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 december 2014 11:41 AM
  [ # 15 ]

Nou ja, wellicht hangt er bij de DS3 een andere bak achter die geen 300 NM aan kan, zo bedoelde ik het meer. Dat de motor vervolgens anders geconfigureerd is om dat koppel te maximeren zou daar een gevolg van kunnen zijn.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook