93e Autosalon, Brussel, 16-25 jan 2015
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 december 2014 11:21 PM

van de voorpagina

Citroën én DS op Salon van Brussel

Het 93e Autosalon van Brussel opent van 16 tot en met 25 januari zijn deuren voor het publiek. In paleis 4 vind je een stand van Citroën en een stand van DS. Daarmee is Brussel de eerste Europese autobeurs voor het merk DS. Beide merken pakken uit met interessante auto’s, dus een bezoek aan de Heizel zal zich lonen.

Citroën neemt bijna de helft van paleis 4 voor zijn rekening. Brussel krijgt dan ook de wereldpremière voor de gefacelifte C4, dus die zul je er kunnen bewonderen in vele kleuren en uitvoeringen en met zowel PureTech-benzinemotoren als BlueHDi-dieselmotoren. Ook voor de C4 Cactus is veel plaats ingeruimd. Naast diverse productiemodellen staat het stoere studiemodel C4 Cactus Aventure. Voor de vrolijke noot zorgt de C1 en de sportiviteit van Citroën kun je zien en voelen middels de C-Élysée WTCC.

DS krijgt voor het eerst een eigen stand op een Europese autobeurs. Die primeur heeft Brussel toch mooi gerealiseerd. DS wil zich onderscheiden door “opmerkelijke stijl, verfijning tot in de kleinste details, edele materialen en technologie.” Welk voertuig kan die waarden van het jonge merk beter op de bezoekers overbrengen dan de Divine DS? Geen! De Divine DS is dus in Brussel te zien. De DS 3 Cabrio maakt zijn opwachting met de nieuwe kleur smaragdgroen voor het dak, de buitenspiegels, het dashboard en diverse andere delen van het interieur. Als zelfstandig merk is DS blijkbaar minder anti-retro dan het als productlijn van Citroën was. Daarom kun je op de DS-stand ook een DS van 1955 zien, want zijn design en technologie heten nu de genen van het huidige merk te vormen.

bron: persberichten Citroën en DS Belux, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 december 2014 11:38 PM
  [ # 1 ]

Ik ben benieuwd naar al die modellen! Maar moet de oude DS dan niet op de stand van ‘Citroën’ staan, als DS (als merk) dan toch niets met Citroën meer te maken heeft (...) Wink Marketing hé...

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 27 december 2014 11:43 PM
  [ # 2 ]
demuywo schreef:

Maar moet de oude DS dan niet op de stand van ‘Citroën’ staan, als DS (als merk) dan toch niets met Citroën meer te maken heeft

Mee eens..

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 januari 2015 12:08 AM
  [ # 3 ]

Van de voorpagina:

93ste Autosalon van Brussel

Traditiegetrouw wisselt het grootste Belgische autosalon om het jaar eens van auto’s naar bestelwagens. Dit jaar waren het de bestelwagens die terug aan de beurt waren. Maar waarom ga je dan als gewone particulier toch naar het Salon… omdat de personenwagens er natuurlijk ook nog zijn… een compromis noemen we zoiets.



Het Autosalon van Brussel, gehouden in de Eeuwfeestpaleizen op de Heizel is goed voor een kwart van de jaarlijkse autoverkoop in België. Autoconstructeurs halen dan ook alles uit de kast om hier hun auto’s te slijten, want een goed salon is een goed jaar. Er zijn tal van Europese en zelfs wereldprimeurs en ook enkele mooie conceptcars. Voor ons eigen merk is dat dan de prachtige Divine DS, die bij de bezoekers op veel belangstelling kan rekenen. Ook de vernieuwde C4 maakt hier zijn Europese premiére mee. Huyndai stelt zijn nieuwe i30Turbo voor, Audi hun A1, Fiat hun Doblo Panorama en ga zo maar verder. Ook indrukwekkend is de nieuwe Renault Espace, veel meer luxe en uitstraling dan zijn voorouders, ook wel een tintje Vel Satis, als dat maar goed komt.

De stands gaan van simpel tot minder simpel, maar de extravagantie is er toch duidelijk uit, je merkt toch wel dat het geld niet meer naar buiten wordt gesmeten. Wil je informatie, dan vraag je die aan één van de bevallige verkoop(s)ters en dan krijg je wel mee wat je wou, maar ze vragen toch ook wel jou gegevens, welke auto je nu hebt enzoverder. De tijd dat je met 10 zakken vol brochures en posters naar buiten ging is gepasseerd.

De stand van Citroën (meer dan een half paleis) is duidelijk opgesplitst, links de bedrijfsvoertuigen, rechts een stuk personenwagens van Citroën, en dan de donkere, sjiekere DS-sfeer-hoek, waar de DS modellen staan te blinken en op veel aandacht kunnen rekenen. DS3 is duidelijk nog altijd heel geliefd bij jong en minder jong. Bij de ‘Citroëns’ vallen vooral de C1 en de Picasso’s in de smaak, stoelen worden verschoven, uitgeklapt en ingeklapt en het stuurwiel en versnellingspook mogen vele handjes kussen. Ideaal om hier eens de verschillen tussen verschillende merken te zien, maar misschien kunnen we daar nog eens een uitgebreid testverslag van maken… want niet alle 7-zitters zijn even goed bekeken.

Je kan nog op de Heizel terecht tot 25 januari, inkom voor volwassenen is 13 euro (25 euro als je de trucks er nog bij wil)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 januari 2015 12:17 AM
  [ # 4 ]

Mooi, zo’n ooggetuigenverslag! Hoe is de DS 3 met smaragdgroen dak?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 25 januari 2015 07:50 PM
  [ # 5 ]

Gisteren er even een bezoekje aan gebracht samen met broer en zijn autogekke zoon (en mijn petekind). Er was weer (te)veel te zien bij zoveel merken maar natuurlijk ging mijn aandacht toch vooral naar de Ds-reeks en de andere Citroëns. Aangezien ze Ds als een aparte entiteit willen profileren had ik verwacht dat het Citroën-logo zou verdwijnen en de wagens enkel nog voorzien zouden zijn van een Ds-logo. Nu (voorlopig?) is dat nog niet het geval en er staat nog steeds netjes Citroën op tenzij dan op het Divine-prototype (of ik ben stekeblind wat wel kan hoor   Wink ) Verder viel me op dat ze toch wel een redelijke korting gaven op zowel de 3 de 4 en de 5 van gemiddeld zo’n 10% met als je een te recycleren wagen inleverd nog een premie van 1000 tot 1500 euro bovenop en bovendien nog het nerfleder aangeboden ook. Toch niet zo onaardig dacht ik en er zal nog wel onderhandelingsmarge zijn zeker tongue wink .
Andere wagens (en niet Citroën…) die me zijn bij gebleven waren vooral de BMW I8 want mooi, technologisch top, zuinig en bloedsnel. Je moet het maar doen ook al is het prijskaartje met een kleine 136000 euro in België en zonder toeters en bellen best stevig te noemen. Een prijs die mij gezien de gebruikte technologie niet echt overdreven lijkt en of BMW hier veel geld op gaat verdienen weet ik niet zo zeker maar als uitstalraam kan dit tellen en dus chapeau BMW! Al vind ik voor de rest (en niet verder vertellen hé) het merendeel van de BMW’s maar zozo. De nieuwe Mazda 2 is bij de compacte wagentjes een uitschieter en dan vooral door zijn mooi afgewerkt interieur en uitrustingsniveau, knap hoor. Nieuwe Passat ziet er ook niet mis uit, was ook wel dringend aan vervanging toe!
Er was een aparte (extra te betalen 5 euro maar het was ten bate van een goed doel en dus graag in de geldbuidel getast) ruimte voorzien voor Dreamcars en daar was het zowat allemaal om duimen en vingers af te likken. Aston-Martin, Ferrari, Lamborgini, Maserati, Nobel, Porsche en noem maar op allemaal stonden ze er te pronken en te blinken. Een hele berg euro’s bij elkaar.
Toch stapte ik na het zien van al dat moois met een tevreden gevoel in de Ds5 want in mijn ogen ook nog steeds een fraaie vierwieler die me ook nog eens comfortabel (op de ophanging een beetje na), veilig en betrouwbaar brengt waar ik moet of beter wil zijn en het is datgene wat van belang is toch!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 januari 2015 08:44 PM
  [ # 6 ]

Enige wat ik jammer vind is dat de hostessen die je moeten helpen niks met citroen hebben.
Trouwens bij alle merken.
Er was een man bij de c4 aan het kijken..
En dat was een echte citrofiel..
Hij heeft een ds, cx, xm en een c5 ph 2
Echter door gepruts van een dealer is hij op 1 jaar tijd een kleine 8000€ aan motor reparaties kwijt.
Garage is er niet meer dus garantie was noppes..
Ipv dat een verkoper zo’n man toch merk trouw probeert te houden, kunnen die hostessen hun ingestudeerd verkooppraatje niet afratelen en lopen ze weg.
Dus heb ik de goede man maar te woord gestaan..

Maar goed dat iwas de tendens bij menig merk.

Wordt ook tijd dat citroen met een nieuwe c5 komt, hoewel ik het nog steeds een mooie auto vind, andere merken hebben een moderner hok in deze klasse.
Zelfs de 508 oogt fraaier.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 januari 2015 09:37 PM
  [ # 7 ]

Maar toch altijd leuk om te gaan,
Iig de mooiste wagen op de stand van citroen..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook