C4 Picasso vreet H7 lampen…..
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 04 januari 2015 06:08 PM

Iemand bekend met het probleem dat er bij een C4 Picasso de dimlicht lampen erg vaak stuk gaan?
Is er misschien een oplossing dat de H7 lampen het wat langer vol houden? De lampen gaan letterlijk maar een paar weken mee.

Profiel  
 
Rincewind
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 07-12-2014

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 04 januari 2015 07:28 PM
  [ # 1 ]

Dan zou ik toch je stroomsysteem laten checken. Blijkbaar geeft er iets pieken naar je koplampen, waardoor je lampen de geest geven.

C4 Picasso 1.6 HDI 2007

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 januari 2015 10:20 PM
  [ # 2 ]

H7’s zijn gevoelig voor temperatuur: Als ze te heet worden gaan ze veel minder lang mee. Als je boordspanning te hoog staat worden ze ook te heet en gaan ze minder lang mee. Meet je boordspanning eens ? Mag niet boven de 14.4 volt uitkomen. Mete met gewoon lopende motor, dan nog eens met alle lampen aan, en dan een keer terwijl je flink gas geeft. Daarnaast kun je kijken of de lamphuizen genoeg gekoeld worden, ( dat wil zeggen dat er niets de luchtstroom om de lamphuizen tegenhoudt) en of de lampen wel goed in de voeten zitten. Als je lampen niet helemaal goed in de lampvoeten zitten, bijvoorbeeld omdat de veer niet genoeg aandrukt kunnen ze hun hitte niet kwijt. Er is ook veel verschil tussen de merken lampen, sommige goedkope gaan duidelijk minder lang mee, en voor het geval je extra vermogen H7’s gebruikt, die gaan altijd sneller stuk omdat ze heter of te heet worden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 04 januari 2015 11:30 PM
  [ # 3 ]

Gaan de lampen om en om stuk of tegelijk ?
Mijn ervaring was dat als er een stuk gaat ze alle twee te vervangen, omdat er noem het een estafette effect ontstaat als er een vervangen werd, de ene nieuw de andere stuk enz. En zoals hierboven beschreven tips, goed merk, zelfde merk, juiste bevestiging, en vooral niet te vergeten niet met blote vingers of vuile handschoenen aanraken tijdens de montage.

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 05 januari 2015 01:46 PM
  [ # 4 ]

Het zijn Philips lampen, maar inderdaad wel met scherper licht. Maar daarvoor gingen de normale H7 lampen ook al met grote regelmaat stuk. Ik heb de lampen er met een papieren doekje er in gezet aangezien je ze eerst in de fitting moet duwen, en vervolgens de fitting in de koplampunit moet draaien met een kwartslag. De overspanning zal ik inderdaad eens meten, en anders misschien een weerstandje er tussen solderen…..

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 januari 2015 08:39 PM
  [ # 5 ]

Dat probleem ken ik inderdaad van de vorige types C4 Picasso. Om de 10.000 km kon ik de H4 lampem vervangen, waarschijnlijk dus een te hoge spanning. Bij mijn huidige C4 heb ik in de afgelopen 200.000 km slechts eenmaal de dimlichten vervangen. Moet daarbij wel zeggen dat de dagrijverlichting daar ook een handje bijdraagt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook