Xsara 1.9 D schudden bij vertrek bj 2002
jan45
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-03-2010

- Xsara 1.6 Coup
- Xsara Break 1.9Dservice
- Xsara 2.0 HDI
- C5 2.0 HDIF
Gepost: 05 januari 2015 02:22 AM

Bij vertrek in 1e versnelling of achteruit schudden van de motor en versnellingsbak bij loslaten van de koppeling eens in beweging geen probleem meer. Koppeling is onlangs vervangen, motor rubbers merk ik geen rare zaken homokineten ook niet.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de koppeling gebroken is, deze is kompleet met drukgroep vervangen. wie heeft dit al eens meegemaakt of heeft nog een idee wat het zou kunnen zijn???
groeten Jan

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 januari 2015 06:28 PM
  [ # 1 ]

Ik zou zeggen, gewoon terug gaan, lijkt me garantie, een paar dingen van wat gebeurt kan zijn,  blok moet schuin hangen, om bak eraf te krijgen, als ze motorsteun niet wat losser maken, scheurt deze, dus blok hangt dan los in zijn rubber, even de kap open, en stukje optrekken , iemand laten kijken of blok niet teveel kanteld,  wat ook kan (als je die hebt) tussenlager van rechteraandrijfas stuk,  als dat alles goed is, kan ik alleen prisse as lager, bedenken,  of je rijd beroerd, en heb je vlekken gemaakt op je vliegwiel, de kopelingsplaat krijgt dan niet overal voldoende grip,  soms helpt het dan door met slippende kopeling op te trekken, maar laat dit de garage maar bepalen, voor dat je meer sloopt,

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 januari 2015 06:34 PM
  [ # 2 ]

Ik gok op het vliegwiel.

 

Profiel  
 
jan45
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-03-2010

- Xsara 1.6 Coup
- Xsara Break 1.9Dservice
- Xsara 2.0 HDI
- C5 2.0 HDIF
Gepost: 06 januari 2015 12:41 AM
  [ # 3 ]

Rene toch ik gok al jaren met de lotto en het heeft nog nooit wat opgeleverd, sorry hoor maar ik kon het echt niet laten.
Serieus vliegwiel zou kunnen maar ik heb het zelf gemonteerd en met momentsleutel vastgezet,heeft trouwens een 500km goed gefunctioneerd.
Beremans, je hebt gelijk hoor dat is een garantie geval, probleempje ik ben niet zo coulant en heb de reparatie zelf uitgevoerd.Trouwens stuur mij eens een tekeningetje waar dat prisse as lager zit, want dat is er bij mij vast uitgevallen…...is niet hatelijk bedoeld hoor. Het forum is er om
mekaar te helpen toch???
Maar terug naar het probleem het enige wat ik zelf nog kan bedenken wat nog een boosdoener zou kunnen zijn is de automatische stelkabel,die zal ik eerst maar eens vervangen,kost niet teveel en is geen berg werk.
Als er nog iemand een ander idee heeft hou ik me graag aanbevolen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 januari 2015 12:45 AM
  [ # 4 ]

Het is geen gok. Wink

Na het opschuren van het vliegwiel en het plaatsten van een nieuwe koppelingset, was alles perfect.
Na een week begon het bonken tijdens het optrekken. Ik zou het liever omschrijven als klapperen.

Koppeling er weer uitgehaald. Deze was aan de buitenkant helemaal blauw.
Hij stond niet te strak, maar raakte het vliegwiel niet goed.

Na het opnieuw vervangen van de boel (incl. vliegwiel) heb ik nog een paar duizend Kilometer probleemloos gestuurd..

 

Profiel  
 
jan45
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-03-2010

- Xsara 1.6 Coup
- Xsara Break 1.9Dservice
- Xsara 2.0 HDI
- C5 2.0 HDIF
Gepost: 06 januari 2015 01:33 AM
  [ # 5 ]

Bedankt Rene je beschrijft het trouwens goed,klapperen tijdens optrekken doch maar heel even van zodra de wagen loopt is het weg, alleen bij terugschakelen in een lage versnelling merk ik het ook.Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt, in ieder geval bedankt voor het advies.
grt. Jan

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 januari 2015 02:06 AM
  [ # 6 ]

Ik denk dat beremans het toplager bedoelt. Dat zit in het vliegwiel. Weet je zeker dat de plaat niet verkeerd om gemonteerd is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 januari 2015 08:41 AM
  [ # 7 ]

Als je de plaat er verkeerd in zet, past je drukgroep er niet op.

 

Profiel  
 
jan45
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-03-2010

- Xsara 1.6 Coup
- Xsara Break 1.9Dservice
- Xsara 2.0 HDI
- C5 2.0 HDIF
Gepost: 01 februari 2015 03:41 PM
  [ # 8 ]

Even een vervolg op mijn verhaal,
Ik heb de zaak weer uit elkaar gehaald,aan de koppeling en vliegwiel was weinig te zien, wat wel opviel was dat het druklager heel schuin op zijn asje zat. het verbaasde me trouwens dat dit asje van plastik was waar het druklager opzat.
Heb voor de zekerheid het vliegwiel laten vlakken nieuwe koppeling en origineel druklager. Problemen opgelost.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook