Nieuwe motoren voor DS 4
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17336
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 januari 2015 11:34 PM

Amsterdam, 15 januari 2015 - Het motorenaanbod op de DS 4 wordt opgefrist. Naast twee nieuwe krachtige benzinemotoren zijn er drie zuinige nieuwe dieselmotoren beschikbaar, waarvan de 120 pk en 150 pk variant 20% bijtelling kennen.

Puretech 130 S&S
De krachtige PureTech 130 S&S benzinemotor (96 kW/131pk) levert in combinatie met een 6-versnellingsbak en Stop&Start; systeem een lagere CO2-uitstoot en een groter koppel dan de voorgaande VTi 120 motor. De CO2-uitstoot is met 25 gram gedaald naar 116 gram per kilometer, en het brandstofverbruik is 5,0 liter per 100 kilometer. Het koppel is toegenomen naar 230 Nm bij slechts 1.750 toeren per minuut. De DS 4 met deze motorisatie is verkrijgbaar vanaf €24.690 [incl. BTW/BPM].

THP 165 S&S EAT6
De nieuwe THP 165 S&S EAT6 (121kW/165pk) vervangt de THP 160 Automaat. Mede dankzij een Stop&Start; -systeem in combinatie met optimalisatie van de motor en vooral de montage van een nieuwe automatische transmissie EAT6 (Efficient Automatic Transmission) heeft deze combinatie een veel lagere CO2 -uitstoot [maar liefst 50 gram] en verbeterde rijeigenschappen. Deze verbeterde rijeigenschappen vertalen zich vooral naar soepeler schakelgedrag en een snellere respons. De CO2-uitstoot is verlaagd is naar 128 gram per kilometer. Bovendien is het maximum koppel van 240 Nm al beschikbaar bij 1.400 toeren per minuut. Het gewicht van de auto is gereduceerd naar 1.285 kilogram en het maximaal aanhangergewicht is 1.650 kg geremd. De vanafprijs van de So Chic versie in combinatie met deze motor is €29.790 [incl. BTW/BPM].

BlueHDi 120 S&S
De DS 4 zal eveneens leverbaar worden met de BlueHDi 120 dieselmotor met een vermogen van 88kW/120pk, al bekend van onder andere de DS 5. Het Stop&Start;-systeem op de BlueHDi 120 betreft een systeem met startmotor. Dankzij dit Stop&Start; -systeem in combinatie met de nieuwe AdBlue technologie heeft deze motor een lage uitstoot van stikstofoxiden (NOx) én een lage CO2-uitstoot. De DS 4 met BlueHDi 120 S&S motor zal dit jaar met 20% bijtelling beschikbaar zijn en voldoet daarnaast aan de Euro 6 norm. De CO2-uitstoot is 97 gram per kilometer geworden in combinatie met 16 inch wielen en daarnaast is er meer koppel en vermogen beschikbaar vergeleken met de voorgaande e-HDi 115 motor. De DS 4 BlueHDi 120 S&S Business versie is met 20% bijtelling beschikbaar vanaf €27.990 [incl. BTW/BPM].

BlueHDi 150 S&S
De BlueHDi 150 S&S dieselmotor met 150 pk vermogen en 370 Nm koppel vervangt de HDi 160 vanaf februari 2015. Het Stop&Start;-systeem op de BlueHDi 150 betreft een systeem met startmotor. Ook deze motorvariant kent 20% bijtelling, dankzij een lagere CO2-uitstoot van 100 gram/km in combinatie met 17 inch wielen. De DS 4 BlueHDi 150 S&S Business versie is beschikbaar vanaf €29.990 [incl. BTW/BPM].

BlueHDi 180 S&S EAT6
De BlueHDi 180 is de sterkste dieselmotor voor de DS 4 en is standaard voorzien van de nieuwe automatische transmissie EAT6. Deze sterke motorvariant (133kW/181pk en 400Nm koppel) kent een CO2-uitstoot van 113 gram/km in combinatie met 17 inch wielen en een gunstig verbruik van 4,4 l/100 km. De vanafprijs is €34.390 [incl. BTW/BPM].

bron: persbericht DS Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 januari 2015 12:03 AM
  [ # 1 ]

De 163pk automaat als vervanger van de 156pk EGS heb ik altijd een grote miskleun gevonden.
Die had een flink hoger brandstof verbruik met als gevolg dat de auto 3k duurder was en ook nog in een hogere MRB klasse viel want zwaarder.
Die fout maken ze nu goed met de 165pk automaat. Minder verbruik en prijs weer op niveau van de EGS.

Maar nog steeds geen 165pk handbak en waarom geen 130pk automaat? Die is beschikbaar binnen PSA.
Dus nog steeds een te beperkt aanbod.
Verkoop succes moet in het begin van de levenscyclus ontstaan. Achteraf met halve maatregelen gaat dat niet meer komen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7553
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 januari 2015 12:14 AM
  [ # 2 ]

Oeh, doe mij die BlueHDi 180 maar!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 februari 2015 06:23 PM
  [ # 3 ]

Maar nog steeds geen Racing-versie verkrijbaar, terwijl ze de motor maar uit het schap te nemen hebben… Zonde want zou een imagobouwer kunnen wezen, maar goed met een Blue-Hdi & 400Nm wil ik ook wel rondzoeven Smile .

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2023 | adverteren
Facebook