Even Voorstellen
HilleVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 28-01-2015

- Saxo VTS 1.6-8V
Gepost: 28 januari 2015 05:49 PM

Hallo,

Update 30-3-2015;

Hier is Hille,24 jaar uit Leeuwarden.
Sinds november 2013 heb ik een blauwe Saxo 1.6 8v VTS uit 1999.
Aangezien ik op zoek ben naar wat onderdelen meld ik me hier aan.

Historie.
Mijn Eerste eigen auto was een Peugeot 106 1.1 Accent.

Aangezien ik een renault Laguna 2.0 dci 205 pk (2006) gewend was. En deze veel sneller van zijn plek is. Heb ik de 106 accent snel verkocht en een 106 1.3 Rallye gekocht.

De Rallye was in een bar slechte staat, maar daar deed ik het voor. Ik wilde hem nl op de weg houden.
Uiteindelijk APK op gekregen( ging niet zonder slag of stoot) Ander motorblok erin, een saxo 1.6 8v vts blok uit 2000, saxo kabelboom, saxo dashboard. Onderstel vervangen, draagarmen, veerpoten, achteras.

De winter erop, heb ik de koppelingsplaten/drukgroep/waterpomp/distrubutieriem/Multiriem/Olie/benzinefilter e.d. vervangen/ververst. 1.6 blok met een 1.3 alu rallye inlaat erop.

Tijd voor de 1e proefrit: in de 1 vol gas, in de 2 volgas… Hup linksaf eeen BOEEEM!!!
Blijkt dat een VW Caddy TDI.. (omgekeurd tot landbouwvoertuig, zon 45 km p/u ding) mij aan het inhalen was op het kruispunt waar ik afsloeg…

Er zat een 16 jarige jongen in met bromfietscertificaat, die zijn begrenser had omzeild ( bewijs dat maar als de RDW de VW caddy TDI al heeft ( omgekeurd tot landbouwvoertuig dsu 45 km p/u ) Was ook niet verzekerd want dat hoeft niet in een landbouwvoertuig… AFIJN. zijn auto is op een autogarage doorgeschoten waarhij wel geteld 6 auto’s total loss heeft gereden. ( heeft natuurlijk totaal de auto niet in de macht, maar mag volgens de arm der wet er wel in rijden )

Uiteindelijk mocht ik het allemaal gaan betalen, Althans mijn verzekering… Want ik was wel verzekerd.
Maar had mijn knipperlicht niet gebruikt dus volgens de verzekering zat ik fout omdat ik zijn snelheid natuurlijk niet kon bewijzen Very Happy

Daardoor heb ik mijn rally weg moeten doen.
En heb ik een Blauwe Saxo gekocht voor €125,- Deze lag vanaf de voorzijde in de prak. ( en zoveel geld had ik niet meer door alle kosten die aan het blok had uitgegeven )

Alles weer tip top gemaakt, mijn goed onderhouden blok erin, wat rallye onderdelen ( zoals de rode gordels ) overgezet, De auto weer van APK voorzien en dat alles voor in totaal een kleine €700,-

Tot nu toe is de SAXO met stipt op nr 1. de beste auto die ik ooit heb gehad.

Binnenkort weer APK, dus opzoek naar onderdelen!

Tot zover mijn voorstelronde!

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 28 januari 2015 06:25 PM
  [ # 1 ]

Wat een verhaal zeg…..welkom op dit forum.

Peter

love

Profiel  
 
HilleVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 28-01-2015

- Saxo VTS 1.6-8V
Gepost: 30 maart 2015 03:44 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels mijn Saxo weer flink versleuteld met het oog op de APK.

GTI Veerpoten, met nieuwe schotellagers + Eibach verlagingsveren.
Stabilisator stang met nieuwe Reactiestangen. De voortrein is weer picco-bello!

Ook heb ik mijn velgen laten opknappen met rondom nieuwe banden.
Optisch heb ik nu ook een embleemloze grill en een motorkap waar ik nog aan moet wennen. Misschien toch weer de standaard variant.
Zo staat ze erbij;

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook