1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Is een cx te mooi om waar te zijn?
OliverClaes1986
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-2015

Gepost: 29 januari 2015 05:57 PM

Dag iedereen,
Bij mijn vorige vraag omtrend de wielen van een cx hebben jullie me geweldig goed geholpen.(die onduidelijkheid is opgelost,  goede velgen,  slechte banden) Het ging om dit zoekertje :http://m.kapaza.be/vi/91789037.htm
Ik heb meer contact gehad met de eigenaar maar ga de auto pas nu zondag bekijken.
Hoe meer ik erover praat met anderen(mijn vader is voorzitter van een leuvense oldtimerclub) ,  hoe meer ze me zeggen dat ik dit echt niet mag doen..
Ze staven dit met te zeggen: je hebt daar allemaal speciale sleutels voor nodig,  je hebt daar zoals een ds en een xm constant problemen mee, het gaat u allemaal veel kosten, enzovoort.
Ik heb ook gelezen dat roest een groot probleem kan zijn.
Wat ik weet van de wagen is:
-versleten banden,  kleine deuk in deur,de verkoper is geen eigenaar geweest,  de uitlaat moet vervangen worden
+de verkoper is bereid de uitlaat te vervangen en hem te keuren voor verkoop,  auto blijft 2u omhoog na rijden, 130.000km, laag verbruik,  sterke motor,..
Het schijnt ook dat de grootste problemen na 100. 000km verholpen zijn.
mijn vraag is nu,  klopt het dat als ik deze koop,  dat ik veel problemen kan/zal hebben (het is afhankelijk)  of zijn er over het algemeen weinig problemen als de wagen correct onderhouden wordt?
Met vriendelijke groeten,
Oliver Claes

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 januari 2015 06:03 PM
  [ # 1 ]

In Belgie moet een auto toch altijd gekeurd worden als hij van eigenaar verandert?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 januari 2015 06:27 PM
  [ # 2 ]

Een CX is gewoon een dure auto in onderhoud. Daar is geen woord aan gelogen.

Profiel  
 
Gepost: 29 januari 2015 06:29 PM
  [ # 3 ]

Maar dat geldt in principe voor veel auto’s van die leeftijd. De tijd dat je alles met elastiekjes en gazettenpapier rijdend kon houden is inmiddels wel voorbij. Dat van de speciaalgereedschap valt toch wel mee bij een CX? Als er in die oldtimerclub een paar gasten zitten die Citroen niet hoog in het vaandel hebben staan (en zo klinkt het wel een beetje), dan zullen ze altijd iets te zagen weten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 januari 2015 06:42 PM
  [ # 4 ]

De onzinverhalen komen altijd van mensen die er niets van weten hé... Maar, de cx is geen gemakkelijke wagen om lekker aan te sleutelen. Dat je veel speciale sleutels moet hebben is evenwel niet juist.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 januari 2015 07:04 PM
  [ # 5 ]

Ik vind wat sleutel vriendelijkheid er nogal een verschil is.
Een GTI turbo echt wel beroerd, kan je toch slecht bij. Zeker met airco.
Maar een 22TRS vind ik zelf niet zo heel ingewikkeld.
Speciaal gereedschap kan ik me ook niet voor de geest halen.

Wat ik zo op de fotos kan zien, hele nette cx. Met echt lage kms stand. Bijna uniek zou ik haast zeggen voor een diesel.
Denk wel dat een TRD echt traag is.
Nooit TRD gehad, maar volgens mij best prima blokken.

Ik denk dat je de cx voor je gaat rijden helemaal moet nalopen etc.
En al het onderhoud uitvoeren.
Maar dat je daarna prima kan rijden.
En er gaat wel eens wat defect. Maar mijn persoonlijek ervaring, vaak wel dingen die je goed kan fixen.

Wel controlleren op roest voor je m koopt. Maar ik vermoed deze cx erg goed. te zien aan de achterklep.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 januari 2015 07:06 PM
  [ # 6 ]

Ik zie nu schuifdak. Geen roest bij het schuifdak? dan is de onderkant vermoedelijk nieuw.
Schuifdak roest als eerste.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 29 januari 2015 07:23 PM
  [ # 7 ]
verkuilm schreef:

. . . Denk wel dat een TRD echt traag is. . .

In vergelijking met een GTi Turbo is hij wel traag natuurlijk,
maar een TRD komt in het huidige verkeer prima mee.

JW

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 januari 2015 07:59 PM
  [ # 8 ]

78????

is het 87 of is het een “projectje” geweest?

edit: je vraag ging natuurlijk over of het verstandig is een cx te kopen.
dat niet, maar dat ligt niet aan het benodigde gereedsschap.
het is meer de auto zelf die het probleem is.
maar als je een goede hebt kun je er lang met erg veel plezier in rijden.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 januari 2015 08:06 PM
  [ # 9 ]
JWH schreef:

Maar een TRD komt in het huidige verkeer prima mee.

Hilko is ervaringsdeskundige, klopt het?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 29 januari 2015 08:08 PM
  [ # 10 ]

Mijn Berlingo heeft minder paardenkrachten en daarmee red ik het ook nog steeds zonder een gevaar op de weg te zijn. Ooit wel eens proefgereden met een TRD, vond het niet dramatisch.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 januari 2015 08:11 PM
  [ # 11 ]

Een TRD, zonder turbo dus, heeft 75 pk.
Geen overdaad voor een auto van bijna 1400 kg.

Het C2tje van m’n dochter heeft er 70, maar die is wel ruim 400 kg lichter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
OliverClaes1986
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-2015

Gepost: 29 januari 2015 08:13 PM
  [ # 12 ]

Het is idd een cx van 1987, typfout zoiezo.

Profiel  
 
Gepost: 29 januari 2015 08:41 PM
  [ # 13 ]

Mijn Berlingo had er ooit 68 en weegt ruim 1100 kg en heeft de luchtweerstand van een muur.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 januari 2015 08:58 PM
  [ # 14 ]
René Jongejan schreef:
JWH schreef:

Maar een TRD komt in het huidige verkeer prima mee.

Hilko is ervaringsdeskundige, klopt het?

Ik heb regelmatig Berlingdingen te pakken bij verkeerslichten Very Happy
Het is geen raceauto, maar zo traag als men beweert is het zeker ook niet. In de stad zelfs heel vlot, door het koppel. Op de snelweg moet je iets beter anticiperen als je een inhaalactie wil maken zonder terug te schakelen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 29 januari 2015 09:01 PM
  [ # 15 ]

Ik wil je niet bang maken en denk dat het allemaal best mee kan vallen. Zelf heb ik toch wel een twintigtal cx-en gehad en nooit veel problemen gehad. Zelf kunnen sleutelen is echter wel een pré.
Met betrekking tot deze wagen: km stand lijkt me naar alle waarschijnlijkheid niet juist. Dat verkoper nooit met de wagen gereden heeft vind ik ook niet positief.  bye

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook