Gezocht: citroen dspecial 1971 AL-68-47
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 01 februari 2015 09:08 PM

Beste Allemaal,

Mijn ds avontuur begon allemaal in 2003 met de aankoop van een rode dspecial uit 1971 in belgie. Deze heb ik helemaal opgeknapt en geïmporteerd naar Nederland. Na aankoop bleek onder andere mijn hamer heel veel bodem weg te kunnen slaan, een regen van roest. Na 2 kokerbalken en de tussenbalk tussen de achterwielen en de kriksteunen voor en heel veel rubbers en andere delen te hebben vervangen, en maanden werk heb ik haar legaal op de weg gekregen. Vooral de orginele kleur AC423 rouge massena en het zwarte dak, vond ik heel mooi. Later volgde nog een dakrestauratie, LPG inbouw, nieuwe remschijven, een ander stuurhuis, andere startmotor, deelbare veerbollen en orginele temperatuur meter. Ik heb met haar vier jaar heerlijk gereden, de fijnste ds die ik tot nu toe heb gehad.
Heel graag wou ik een ds23 ie halfautomaat en die kwam dus 4 jaar later in de vorm van een harde ds met werk die een jaar buiten had gestaan. Deze heb ik nog en ook daar heb ik veel aan gedaan.

Ik ben heel benieuwd hoe het met de dspecial is gegaan. De man waar ik hem aan verkocht was niet heel handig en dat resulteerde dat ze na mijn apk waar ik haar mee verkocht, niet opnieuw gekeurd werd. In 2013 heb ik haar even op marktplaats gezien en daarna is ze opnieuw verkocht, maar ze heeft nog steeds geen nieuwe apk…

Wie o wie weet waar deze dspecial is of wat de plannen er mee zijn? Misschien wil de eigenaar met mij in contact komen? Ik hoop in ieder geval dat ze weer op de weg komt. Ik weet de hele historie van de auto, ook in belgie. Ik heb daar de eerste eigenaar eens gesproken. Deze info zou ik graag delen.

Met vriendelijke groeten,

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 07 februari 2015 12:45 AM
  [ # 1 ]

Upje.

Hopelijk ergens in een schuur, wachtend op een nieuwe apk. Maar misschien ook gesloopt. Nogmaals rode Dspecial met zwart dak. Iemand die iets weet?

gr.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook