Weergave tankinhoud klopt niet
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 04 februari 2015 12:57 AM

Als ik mijn berlingo (1.8i benzine) tot de nok toe vul met benzine totdat het er zelfs uitloopt geeft de benzinemeter aan dat hij iets meer dan 3 kwart vol is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe evt op te lossen?

Groet Daniel

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 11 februari 2015 12:53 AM
  [ # 1 ]

Iemand?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 februari 2015 10:36 AM
  [ # 2 ]

Lijkt dan wel probleem in opnemer of meter. Opnemer kun je uitwisselen, maar dan moet je wel de tank redelijk leeg hebben. Meter zit in dashboard, kom je niet echt zo gemakkelijk bij.
Geeft ie nog wel goed aan bij een bijna lege tank, daar kijk ik het meeste naar. Kun je er mee leven? Is wel de goedkoopste oplossing.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 11 februari 2015 04:57 PM
  [ # 3 ]

Hey bedankt voor je bericht!
Verder geeft hij alles wel goed aan, lampje gaat gewoon branden als hij in het rode komt te staan.
Ik krijg er alleen na een behoorlijke tijd (+/-50 km) met het tanklampje aan gereden te hebben maar 40 liter in de tank terwijl ik volgensmij toch echt een 55 liter tank moet hebben (1.8i benzine), als hij dan vol zit en het benzine er al uitloopt zo vol dan geeft de meter nogsteeds niet aan dat hij vol zit maar dat hij net iets voller zit dan 3 kwart.

Profiel  
 
Nowi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 02-12-2014

Gepost: 11 februari 2015 08:40 PM
  [ # 4 ]

Probleem zit 9/10 in de tank gebeurd vaak bij oude wagens. Komt roest op het schuifcontakt van het vlotertje. Maar zoals men al zij de meeste mensen leren er mee leven zolang men kan zien dat hij bijna leeg is. Heb dit probleem ook met mijn oldtimer en het onderdeel was bij mij niet meer leverbaar dus ik laat het zo.

Heb het schuifcontactje eens proper gemaakt en werkte terug voor een jaartje maar het probleem kwam terug. Misschien heb jij meer geluk.
Er is met toen verteld dat dit vooral kwam omdat mijn tank langdurig leeg staat en weinig mee word gereden word( met de auto) en het contact vaak langdurig in gewone lucht heeft gestaan. Als de tank vol is kan er geen lucht aan omdat het onder bezine zit en niet roest. Maar of dit klopt weet ik niet

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 12 februari 2015 03:34 PM
  [ # 5 ]

Hey

Hoe zou de benzine vlotter kunnen testen of hij goed is en waar zit deze?
En als ik het dus goed begrijp geeft mijn benzinemeter gewoon veel te vroeg aan dat hij leeg is?
Want anders zal ik er niet maar 40 liter in krijgen terwijl het een 55L tank is.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 februari 2015 05:38 PM
  [ # 6 ]

Of er is wat mis met de tankontluchting waardoor hij niet helemaal vol raakt !

Is dit al een tank met een bult in het midden voor de uitlaat ??

Een simpele test , rijden totdat hij stil valt ( als je dat wil doen natuurlijk )

Busje van 5 liter erin en voltanken cheese

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Nowi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 02-12-2014

Gepost: 12 februari 2015 09:30 PM
  [ # 7 ]

vlotter zit in u tank. Bij de meeste voertuigen kan je deze van in de wagen via een kapje naartoe gaan. Maar ik denk dat dit niet het geval is met een berlingo. Ik vrees dat u tank daarvoor onder het voertuig vandaan moet gehaald worden. Heb zelf geen berlingo fase1 of 2 dus kan het zelf niet bekijken bij mij.
Het kapje zit meestal onder de rechtse achterstoel onder het tapijt.
Een vraagje als je tankt en hij geeft 3/4 aan is dit nog altijd hetzelfde na 100km a 150km rijden na de tankbeurt of staat die dan op 2/4

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 13 februari 2015 12:49 AM
  [ # 8 ]

Ik heb zelf een berlingo multispace als iemand weet waar de vlotter zit hoor ik het graag.
Leeg rijden is een optie maar is dat niet slecht voor de motor?
Waneer is de tank bij jullie leeg? Als het stokje helemaal in de zelfde positie zit zoals hij is als hij van contact is (ver onder rode) of gewoon in het rode.
Weet niet wat voor tank ik heb ga volgende week wel even op de brug kijken.
Hoe kan ik de ontluchting checken?

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 13 februari 2015 12:51 AM
  [ # 9 ]

Bj is trouwens 1999

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 februari 2015 04:11 PM
  [ # 10 ]

heb dit ook gehad met mijn xsara 16-16V uit 2002, de redemie was toen, rustiger tanken, dus vulpistool voor maar de helft inknijpen, en dan bij afslaan ook stoppen, als je hem te vol gooit, loopt de benzine het ontluchtings systeem in. weet niet of jij ook al een koolstoffilter hebt, maar daar horen alleen de dampen in te komen en niet benzine, de electronica wordt dan een beetje gek. het duurt dan vaak nog 3x tanken voor ie weer normaal aan geeft, probeer dit eens voordat je alles los haalt. bij mij staat het zelfs in het instructieboekje, dat je niet mag vol tanken, maar bij 2e keer afslaan stoppen.

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 22 februari 2015 12:52 PM
  [ # 11 ]
wbogaerts schreef:

Of er is wat mis met de tankontluchting waardoor hij niet helemaal vol raakt !

Is dit al een tank met een bult in het midden voor de uitlaat ??

Een simpele test , rijden totdat hij stil valt ( als je dat wil doen natuurlijk )

Busje van 5 liter erin en voltanken cheese

Walter nice day

Ik heb gereden tot hij uitviel, kon in totaal 546 km rijden op 1 tank.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 februari 2015 01:51 PM
  [ # 12 ]

En hoeveel liter kon erbij ?
Al eens onder de Auto gekeken? Bodemschade kan ook voor een ingedeukte tank zorgen, wel raar maar kan.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Dm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 03-02-2015

Gepost: 22 februari 2015 02:04 PM
  [ # 13 ]

Ongeveer 45 liter.
Ik heb geen deuk in de tank zitten.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 februari 2015 11:01 PM
  [ # 14 ]

Had je het nog geprobeerd, rustig te tanken, oké duurt wat langer? Wat je anders ook kan proberen als je geen geduld hebt,  daar waar je tankdop zit, je autoband ergens oprijden, zodat die kant hoger staat, krik steen plankjes, plm 10cm, je weet dan zeker dat je geen luchtgat over houd in je tank,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook