het verhaal auto kopen
spiertz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 18-01-2015

- Xsara Break 1.4i benzine
Gepost: 06 februari 2015 07:04 AM

hallo forum leden,

ik ben al 2 weken in bezit van een xsara break 1.4i 2001.

omdat mijn vorige autotje 190,000 km op de teller had staan en het een en ander vervangen moest worden ben ik tot besluit gekomen om hier afscheid van te doen.

na lang zoeken en auto’s bekijken kwam ik via marktplaats uit bij [mod verwijderd] hier even naar gebeld omdat ik wat meer info wilde hebben over de auto voordat ik 150 km voor niets zou rijden,

er werd me verteld dat de auto 100% in orde zou zijn,
dit klonk me als muziek in de oren en ben dan ook een dag later die kant op gereden,

na een proefrit een even onder de kap te kijken heb ik besloten om deze auto te kopen en er gelijk garantie bij te kopen (dit was mogelijk in meer prijs),

thuis gekomen helemaal blij met mijn nieuwe auto maar toch even bij mijn eigen garage geweest om hem even na te laten kijken of er niets aan de hand was,

ze hebben hem op de brug gezet en ze kwamen me gelijk halen om me er op te wijzen dat de koppakking stuk is,

ik heb toen ik hem kocht zelf onder de kap gekeken en zag geen olie niets,

dit ook verteld bij de garage en die zeiden me dat het zou kunnen zijn dat ze hem van te voren schoon gespoten hebben,

dit was natuurlijk een flinke tegenvaller maja dacht ik ik heb garantie dus maar even bellen,

vanaf dat ik ze daar aan de telefoon heb en mijn verhaal doe word er opgehangen vreemd dacht ik terug gebeld maar krijg geen gehoor meer,

met een ander nummer terug gebeld, en gelijk het gesprek opgenomen, kreeg ze weer aan de telefoon en hij blijft vol houden dat de auto 100% in orde is en dat ik hem niets kan maken,

zelf even de rechtsbijstand ingeschakeld,
zij zijn contact gaan zoeken met [mod verwijderd] en ook daar blijft hij er bij dat de auto 100% in orde is,

nu heb ik hem laten repareren bij mijn eigen garage en de rekening opgestuurd naar de rechtsbijstand en zij gaan proberen om de kosten die ik heb gehad terug te krijgen.

gelukkig ga ik naar een garage die het altijd wel voor een leuke prijs doet en waar ik niet de hoofdprijs betaal,

nu heb ik een nieuwe distributieset, multiriem, waterpomp, koppakking, kopbouten, kleppendekselpakking, carterring, oliefilter,

Profiel  
 
spiertz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 18-01-2015

- Xsara Break 1.4i benzine
Gepost: 06 februari 2015 07:12 AM
  [ # 1 ]

ps,
heb bewust even gewacht om dit er op te zetten omdat ik had gehoopt dat ik het goed zou kunnen oplossen met de verkoper.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 februari 2015 10:15 AM
  [ # 2 ]

Vervelend.

Ik heb de garagenaam verwijderd. Hij kan zich hier niet verdedigen.

Als je de garage wil aanpakken, moet je niet op dit forum zijn. Wink

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook