Temperatuurprobleem C3
Remi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-2012

Gepost: 07 februari 2015 06:10 PM

Mijn vrouw heeft een Citroen C3 sky radio 2006, nu moest ik haar vannacht komende vanuit haar werk ophalen daar ze de melding “STOP” kreeg, en waarschuwingslampje koelvloeistof temperatuur ging branden.

Ter plaatse zag ik dat er voldoende koelvloeistof in zat , en was de melding ook opeens weg, dus hebben we de auto naar onze garage gereden waar ze de volgende morgen de auto uitvoering hebben nagekeken, maar alles lijkt in orde.

De thermostaat is een paar maanden terug vervangen, en denken ze eventueel aan een sensor, maar op dit moment werkt alles dus is er geen reden tot reparatie.

Het vervelende aan deze auto is dat er geen koelvloeistof temperatuurmeter meer inzit, dus tijdens het rijden kun je niks in de gaten houden…


Hoor graag eens jullie reacties..

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 februari 2015 08:32 PM
  [ # 1 ]

Enige wat ik even dan kan bedenken nog is, dat de koelfan niet werkt, reed je vrouw meschien lang in een file, waar door de koelvloeistof ging koken omdat de fan niet aansloeg, als je natuurlijk nooit in een file staat, en of nauwelijks in de stad stilstaat, dan zal je haast niet merken dat de fan het niet doet, dus ga even een rit maken en laat dan de motor even een tijdje stationair draaien, de fan zou dan moeten aanslaan voor het lampje gaat branden,

Profiel  
 
Remi16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-2012

Gepost: 07 februari 2015 11:34 PM
  [ # 2 ]

Auto heeft een paar uur stationair gedraaid bij de garage, en er is een flink stuk mee gereden, de koelvin slaat gewoon aan.

Geen problemen meer geconstateerd, zullen aankomende week kijken of het probleem weg blijft anders gaan ze aan een sensor denken om te beginnen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook