1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Meedraaiende Xenon lampen.
Jefkeb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 07 februari 2015 06:40 PM

Ik ben sinds een week eigenaar van een nieuwe C4 Grand Picasso Exclusive met alle opties behalve het entertain pakket en de 2 extra zetels.

Ik heb gemerkt dat ik geen licht sproeiers heb en ik dacht dat dit verplicht was op auto’s met Xenon lichten ?
Ook heb ik gemerkt dat mijn gps ver van uptodate is en vroeg me af waar ik de update’s kan verkrijgen hiervoor?

Bedankt alleszins voor het lezen en eventueel antwoorden !

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 07 februari 2015 07:19 PM
  [ # 1 ]

Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met de picasso.
Koplampsproeiers zijn niet verplicht meer.  Bij de dealer kun je updates kopen voor je navi.  Is het de versie met de sd kaart of met de hardeschijf?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 februari 2015 07:20 PM
  [ # 2 ]

Er zouden twee kleine sproeidopjes aan de onderkant van de lamp moeten zitten, zie onderstaande foto. Volgens mij zijn ze alleen niet meer verplicht voor naderhand ingebouwde Xenon lampen maar wel voor af fabriek.

M.b.t. de updates, aangezien het een nieuwe auto is verwacht ik dat de kaartleverancier gewoon geen nieuwere kaarten aan Citroen heeft geleverd. Dit is een bekend euvel, hopelijk kan je volgend jaar nieuwere kaarten bij de dealer kopen.

Bij deze auto zie je ze duidelijk zitten:

http://angebote.autoscout24.de/Citroen-Grand-C4-Picasso-BlueHDi-150-EAT6-Exclusive-Xenon-Navi-Diesel-Weiß-259947996

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 februari 2015 07:43 PM
  [ # 3 ]

Ik zie nu dat Citroen een 25W Xenon lamp gebruikt, daarvoor lijkt geen koplampsproeier verplicht te zijn omdat deze niet meer dan 2000 lumen aan licht geeft. Als je ze niet hebt is dat wellicht een reden. Als ik in de optielijst kijk maken de sproeiers onderdeel uit van Pack Park Assist 360.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Jefkeb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 07 februari 2015 10:28 PM
  [ # 4 ]

@lars_citroenxm: Bedankt, en ga dit dinsdag eens vragen als ik hem binnen doe.

@Thijs: Ja ik dacht dit ook maar vind eerlijk gezegd wel spijtig dat ze er niet opzitten want nu kan ik deze lampen niet verzwaren aangezien ik vind dat ze niet echt light genoeg geven.

Ik heb het Pack park assist 360 dus ik ga dit dinsdag eens allemaal goed navragen want ik had dit duidelijk gevraagd voordat ik hem bestelde en toen was dit allemaal aanwezig tot ik hem deze week ging afhalen.
En zo zijn er nog zaken die niet overeen komen met wat mij getoond werd.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 februari 2015 10:56 PM
  [ # 5 ]

Voor de APK maakt dat volgens mij niet meer uit, maar de lamp die er nu in zit is een D8 lamp, die kun je vast niet zomaar vervangen door een D1S met een hoger wattage. Dat gaat fitting en electrotechnisch vast niet direct passen. Suc6 Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 08 februari 2015 12:40 AM
  [ # 6 ]

Kwam dit nog tegen online, blijkbaar hebben ze bij Ford ook die D8S’en in gebruik. Zo te zien kan je die modificeren naar een D3S met nieuwe ballasten en kabels. Wellicht is dat bij de Picasso ook mogelijk.

http://www.focusst.org/forum/focus-st-appearance/31235-diy-how-st3-hid-bulb-swap-d8s-d3s.html

Enige wat me nog onduidelijk is, is of de behuizing van de lamp wel met de warmte van 35W om kan gaan.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 08 februari 2015 11:51 AM
  [ # 7 ]

Hier op onze C4 Picasso Blue-Hdi ook geen sproeiers op de Xenons (trouwens ook op de nieuwe full-led/xenons van de Ds3 niet). Het zal dus in deze configuratie wel niet meer verplicht zijn. Verder wel tevreden met het licht dat ze geven (meer als mijn Osram H7 in de Ds5) maar er zijn er fellere (C5 die ik had gaf toch duidelijk wat meer licht). Ik zou toch maar oppassen met modificaties want warmteafgifte, is de electronica (hoogspanningsmodule)geschikt, zit er canbus bewaking op? En wat met garantie? Afblijven denk ik dan maar Mad .

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 08 februari 2015 01:35 PM
  [ # 8 ]

Ik kon het niet laten dus ik heb gister nog wat rond zitten neuzen. De wetgeving zowel in Europa als in de VS stelt dus dat lampen met 2000 lumen of minder geen koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling nodig hebben. Onder het motto van ‘beter voor het milieu’ heeft Osram deze D8S lampen ontwikkeld die 2000 lumen met 25W afgeven. Daardoor besparen fabrikanten natuurlijk ook een hoop kosten ivm het niet hoeven monteren van koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling. Heel veel fabrikanten lijken deze D8S lampen te monteren tegenwoordig (Ford, BMW, PSA, VW). Ter vergelijking, een D1S lamp, zoals in een C5, geeft tussen de 3200 en 3700 lumen, dus dat is echt wel een groot verschil.

Als je die link volgt dan zie je dat je bij een Ford Focus alles, dus ballast, bekabeling en lamp met wat modificaties kan vervangen door een D3S die wel 3200 lumen geven. Wellicht dat dat bij een Picasso ook mogelijk is, je zou op de lamp behuizing moeten kunnen zien of de D3S past maar inderdaad, de warmteafgifte van 25W vs 35W in die beperkte ruimte lijkt mij wel een probleem op termijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 08 februari 2015 08:12 PM
  [ # 9 ]

Ja klopt, ik ben het ook eens gaan napluizen op het Franse Planète Citroen en heb ook een Pdf gedownload over hoe dit er allemaal uitziet en hoe je een lamp moet vervangen. Iedere lamp zit blijkbaar op zijn eigen hoogspanningsmodule (weet niet of dat vroeger ook zo was, jullie?) en er komt een zo te zien multi-polige (kan niet juist zien hoeveel draden) stekker op deze module, riski buisness daar aan te gaan klooien. Maar goed dat moet ieder voor zich maar uitmaken Wink. Wie graag de Pdf zou hebben stuur maar via P.M. een mailadres en dan stuur ik het je door, we zijn er om elkaar te helpen hé!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 februari 2015 10:00 PM
  [ # 10 ]

Toch raar, vanavond zag ik reclame van de c4gp op tv..
En wat zag je? De zwarte puntjes van de koplamp sproeiers ..

Profiel  
 
Jefkeb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 10 februari 2015 08:55 PM
  [ # 11 ]

Garage zegt hetzelfde dat het niet meer nodig is en voor de rest ben ik zeker niet wijzer geworden.
Voor de rest ben ik echt niet tevreden over de lichten ze schijnen echt niet hard en ook merk ik nu dat mijn onderste mistlampen niet aangaan als ik een straat in rijd, ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft met dezelfde wagen ?

Ik ben spijtig iemand die als hij iets koopt graag het gene krijgt wat ze me getoond en beloofd hebben, Als er iets veranderd in de tijd waar ik hem gekocht hebben dat ze op ze minst het me laten weten.
Als ik merk dat er niks aangedaan wordt zal mijn wagen verkocht worden en zal dit mijn eerste en laatste Citroën zijn spijtig genoeg.

Bedankt voor de reactie’s !

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 februari 2015 09:43 PM
  [ # 12 ]

Jij doelt op de bochtverlichting?
Is die geactiveerd?

Heb je nog dingen die volgens jou er niet opzitten?

Profiel  
 
Jefkeb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 10 februari 2015 09:53 PM
  [ # 13 ]

Ja, normaal springen de onderste mistlichten aan als je een bocht neemt en volgens hun website zit dit er dus ook bij op de exlusive uitvoering zelfde als mijn looplamp zit er ook niet meer bij is normaal ook standard.
Volgens dat ik gezien heb staat alles aan maar lette er daarjuist op toen de vrouw thuis kwam.
Gps was ook niet up ge date daar gingen ze nu nog voor kijken maar volgens wat ze lieten blijken ging ik dit moeten betalen…

Ik weet dit zijn kleine zaken maar als je met alles dat je koopt overal iets tekort is dan zou het wel leuk worden.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 februari 2015 10:33 PM
  [ # 14 ]

Je kan ivm de navigatie eens een klacht sturen naar citroen.
Ik kocht in 2012 ook een picasso en daar zaten oude kaarten bij, heb toen gratis de nieuwe gekregen.

Ik,stuur je een pb

Profiel  
 
arjahoekstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 22-01-2014

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
Gepost: 11 februari 2015 11:05 AM
  [ # 15 ]

Vreemd genoeg is de bochtverlichting wel geactiveerd bij de normale lampen. Bij xenon staat het uit. Is gewoon door dealer te activeren, want is bij ons ook gedaan.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook