C3 2004 Autoradio probleem
Marjet94
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 08 februari 2015 08:46 PM

Hoi iedereen,

Mijn eerste auto, een Citroen C3 1.4HDI van eind 2004.
Doet het super kom er alleen niet uit met de radio bedrading.

(Nu ben ik niet de eerste met dit probleem, maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden.)

Ik wil een andere radio want de originele doet het soms wel, soms niet (de CD-speler). Dus wilde er een simpele Philips radio met Usb-aansluiting inzetten, ging super makkelijk stekkers er in en klaar!
Maar iets te vroeg gejuicht want telkens als je de auto start moet je de radio opnieuw instellen..

Nu ben ik al heel lang verschillende dingen aan het lezen,

- rood en geel omdraaien, maar ik geen gele draad??
En als ik meet heb ik met het contact uit, staat er de rode 12V en op een groene 12V.
En met het contact aan is er geen ander draad dat op 12V gaat.
(Ik woon in Frankrijk maar het lijkt me niet dat het hier anders is)

Maar soms lees ik weer dat het niet werkt om draden om te wisselen.

Wie weet hoe dit werkt, of welke radio het wel doet?

Bedankt,

Marjet

Profiel  
 
Carl-en-Femke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-01-2015

Gepost: 12 februari 2015 07:05 PM
  [ # 1 ]

Oude radio moet eerst worden afgemeld in de bsi. Wil je evt stuurfuncties kunnen bedienen heb je een extra verloopje nodig. Voor de constante draad.. die zou er moeten zitten. Meestal rood en geel in de isokabel van de radio omdraaien. Anders isoverloop halen. Lukt dit niet, zul je een draad moeten trekken vanaf de zekeringenkast.

Suc6

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 09 juni 2015 02:32 PM
  [ # 2 ]

Hallo allemaal,

Sinds kort heeft mijn vrouw ook een C3 uit 2004 met ingebouwde radio. Leuke en nette auto. Rijdt netjes en beschaafd en ze is er blij mee (maar geef mijn maar m’n xantia 2.0 16v millesime!)

Over de C3 heb ik een vraag in min of meer dezelfde categorie. De ingebouwde radio doet het redelijk. Ook vind ik het leuk dat het pookje bij het stuur het doet en dat je het display van de auto zelf kan gebruiken. Er zit alleen geen aansluiting op voor de aux/koptelefoonaansluiting. Is het mogelijk om eventueel de uitgang van de wisselaar hiervoor te gebruiken? Wat zit er doorgaans in voor de wisselaar? zo’n grote ronde stekker? of een mini ISO?

Ik heb op conrad wel het volgende gevonden:
https://wwwconrad.nl/nl/aiv-line-in-adapter-378292.html.
Is dit iets?

Is dat voldoende of heb je ook nog iets van een connector box nodig zoals voor een Renault? Zie onderstaande link:

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-Clio-Kangoo-Megane-MP3-iPod-iPhone-Aux-Input-Adaptor-CTVRNX001-/350608838267.

Graag jullie ervaringen!

En even iets verder doorgaand hierop… Er is in principe ruimte voor een DIN2 radio. in plaats van de wisselaar hebben we nu een pennebakje o.i.d. Misschien is het leuk om onder de ingebouwde radio een DIN1 connector boxje te maken die ik op de wisselaar kan aansluiten… Dit zal vast wat moeilijker zijn, maar vast niet onmogelijk. Iemand daar nog goede tips voor?

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 09 juni 2015 02:38 PM
  [ # 3 ]

Is het een orginele radio?
Dan is het de RD3
En kan je dit erop aansluiten..
http://www.ebay.co.uk/itm/Yatour-Digital-CD-Music-Changer-USB-MP3-Player-for-Peugeot-Citroen-w-RD3-Radio-/281124908312?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item417459ad18


Moet je wel laten activeren Mbv een lexia

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 09 juni 2015 03:55 PM
  [ # 4 ]

Het is een Clarion, volgensmij origineel. Ik heb hem eerder gezien in bijvoorbeeld de C5 eerste type.

Wel iets duurder dan ik dacht, maar wellicht leuk om in een frontje weg te werken onder de radio…

Als ik zoek op citroen rd3 radio in google kom ik hier uit:

http://nl.aliexpress.com/store/product/Yatour-Peugeot-Citroen-RD3-RM2-RB2-Van-bus-Digital-MP3-USB-SD-AUX-adapter-CD-Changer/607693_687699336.html

Helaas staat daar wel op een radio die lijkt op die van mij “not compatible with Clarion PU-2471A”. Ik ga uitzoeken of dit kastje werkt!

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 09 juni 2015 11:52 PM
  [ # 5 ]

Dan heb je deze radio?

 

Deze zal dn werken..
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m930527011-mp3-wma-usb-sd-card-wisselaar-citroen-c3.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 juni 2015 12:49 AM
  [ # 6 ]
Carl-en-Femke schreef:

Oude radio moet eerst worden afgemeld in de bsi.

Dit is echt onzin trouwens.

 

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 29 juni 2015 10:48 PM
  [ # 7 ]

Hallo!

Wegens de geboorte van mijn zoon heb ik dit even laten versloffen. Maargoed, we pakken het weer op.

Ik heb nog geen media changer aangeschaft. Mijn autoradio is een clarion PU-2471A(j). Ik vind op zeer veel plekken dat al die media changers het doen op verscheidene radio’s van clarion, behalve die van mij! Bummer! Automotive apeldoorn (de site uit het linkje van ronama) zegt ook dat voor mijn model geen oplossing te vinden is. Carinterface.nl uit Rotterdam denkt van wel, maar dan alleen als ik het door een monteur van hen in laat bouwen tegen meerkosten…

Ik zit erover te denken om alsnog ergens er een te kopen en uit te proberen. Maar als het op niets uitloopt… Dan wil ik liever een DIN2 radio met alles erop en eraan. Het zou natuurlijk weer mooi zijn als deze radio ook te bedienen is met het pookje bij het stuur en als er enige interactie is met het schermpje op het dashboard (waarom makkelijk doen als het moeilijk kan???). Ofwel een radio die we niet eerst met lexia hoeven af te melden in de computer. Welke DIN2 autoradio’s kunnen er eigenlijk in de C3?

Maar voordat ik dat doe, heeft er iemand misschien zo’n yatour media changer over om het uit te proberen?

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 14 juli 2015 10:36 AM
  [ # 8 ]

Hallo allemaal,

Voor degenen die het interessant vinden.

Ik heb dus een originele autoradio voor de C3. Een Clarion PU-2471A(J). Omdat hier geen aux aansluiting op zit, heb ik een yatourkastje gekocht en aangesloten. Zie onder de link:
http://www.carinterface.nl/citroen/yatour-ipod-iphone-aux-in-interface-voor-citroen-autoradios_ytm05-rd3

Je zal op internet veel berichten vinden dat dit kastje het niet doet op dit model (PU-2471A). Voor dit specifieke model (PU-2471A(J)) werkt het echter wel! Het modelnummer staat meestal op een sticker bovenop de radio. Je zal hem waarschijnlijk altijd (opnieuw) moeten aanmelden als cd-wisselaar met lexia software. Daarvoor moet je dus even langs een dealer.

Verder de speakers + tweeters vervangen met dit model:
http://www.redcoon.nl/B540520-Pioneer-TS-Q171C_Speakersets?xtmc=Q171&xtcr=1
Diepere speakers kunnen het raam in de weg zitten. bovendien zitten hier ‘kant en klaar’ klipjes en stekkertjes aan.

en de speakers achter hiermee:
http://www.redcoon.nl/B573317-Pioneer-TS-G1333i_Inbouw.

Van de achterspeakers heb ik geen draadjes doorgeknipt, maar lekker makkelijk deze verloopstekkertjes gebruikt:
https://www.conrad.nl/nl/aiv-luidspreker-adapterkabel-citroen-peugot-379150.html

Laatste tip voor zowel voor als achter. Je kan de roostertjes voor weghalen. Achter niet. Het is echter makkelijker om gewoon de deurpanelen even los te halen voor zowel voor als achter. De voordeuren hebben twee torc (torx? tork?) in het handvat en twee kleine torc aan de zijkanten. Achter alleen twee torc in het handvat. Handvat voorzichtig openmaken met een kleine schroevendraaier of aardappelmesje. Deurpanelen vervolgens met beleid lostrekken en van bovenaf eraf tillen. Ik ben per deur begonnen aan de kant van het scharnier en heb geen 1 plastic bout afgebroken!

Nu helemaal tevreden!

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
mdgeus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-06-2015

Gepost: 17 januari 2016 05:07 PM
  [ # 9 ]

Ik heb lang zitten zoeken naar het probleem met de Pluriel van mijn dochter.
er zat geen originele radio in.

Het radio (Blaupunkt) display was constant aan het knipperen en het geluid haperde net zo snel.
OP het scherm verscheen steeds telephone.

De radio was gewoon met de iso stekkers aangesloten.

Ik las overal op het forum dat je de gele en rode draad moet omwisselen.
Er was echter geen gele (wel groen/gele) draad en op de rode stond geen stroom.
https://goo.gl/photos/bvJiieLDvBhvgLNb9

Als ik naar de iso stekker kijk zou ik de groene en de bruine kunnen (of moeten?)verwisselen.
Dit omwisselen heb ik dus niet gedaan om het niet erger te maken.

Volgens de iso zit dus de rode draad op de mute aansluiting.

En toen kreeg ik een idee.
de radio zegt steeds telephone en is aan het haperen.
Ik heb de rode draad dus uit de stekker gehaald en ja, de radio werkt nu helemaal goed.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook