1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Trilling en gebroken uitlaat
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 03:47 PM

Sinds enige tijd heb ik een trilling in mijn cx, het begon met een trilling als ik een bocht nam. Ik voel voorin dan een trilling en hoor het ook, een beetje een zware brom.(trilling en brom voorin)(bocht naar rechts minder aan de hand lijkt, bij links is het erg duidelijk waarneembaar)

Enige tijd later begon bij stationair draaien af en toe een soort plaat mee te trillen; meer iets meer richting middendemper. Dit was echter niet altijd aan de hand.

Weer enige tijd later brak de middendemper af bij de aansluiting op de pot zelf; de pot bleek totaal niet geroest te zijn; hij was echt los gebroken!

Aangezien ik al twee motorsteunen had vernieuwd heb ik toen de baksteun vernieuwd en er een nieuwe middendemper tussen gezet.(85 euro nieuw incl. pijp naar achteren voor een turbo D; goede prijs denk ik)

Na deze reparatie was het ongeveer een kleine week weg; toen begon het trillen in een bocht naar links weer. Vooral als ik in de bocht gas geef. Bocht naar rechts lijkt minder.

Het trillen bij de middendemper is (tot nu toe) weg, dus bij stationair draaien geen last.

Maar ik zit dus nog met het probleem en er zit iets niet goed!
Zit er weer spanning op de uitlaat?(breekt hij dadelijk weer los?)

Wat is hier aan de hand?
Soms lijkt het of ik bij rechtuit rijden ook iets voel; dat is echter zelden en dan heel weinig.

De motorsteunen zijn dus allemaal vervangen.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Gegroet,
Juriaan
(Diesel Turbo 1983)

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 februari 2015 04:07 PM
  [ # 1 ]

Het kan zijn dat waar hij aan het blok zit iets los zit.
Heb ik ook gehad waar de pijp van twee naar 1 ging,was hij dwars door.
Ze hebben de uitlaat (inclusief turbo) tot aan het blok los gehaald en weer nieuws vast gespzet en nu is het over.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 februari 2015 05:06 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn turbodiesel (serie 2) gaat de uitlaat nergens van 2 naar 1 pijp.
Vanaf de turbo een vlampijp, een flexibel, de middendemper en de einddemper.
Meer is het niet.

Direct na het flexibel is de pijp afgesteund naar het subframe met een metalen juk wat op 2 silentblocjes steunt.
Zijn deze nog heel?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 05:09 PM
  [ # 3 ]

Daar ga ik eens naar kijken!
Voor zover ik weet is bij mijn turbo 1 het ook een dikke pijp vanaf turbo zonder dat hij van 2 naar 1 gaat…..........

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 05:29 PM
  [ # 4 ]

Heb nog twee foto’s gevonden van toen de motor er uit was; die uitlaat zit vast met een gebogen klem; wat ik me nog herinner was dat de enige klem waar hij mee aan het blok zat.

Afbeelding Bijlagen
cx uitlaat4.jpgcx uitlaat3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 februari 2015 05:39 PM
  [ # 5 ]

Jij hebt dus nog de oude uitvoering.
Weet niet of die ook op het subframe afgesteund hoort te zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 05:44 PM
  [ # 6 ]

Ik neem aan dat die gebogen klem het enige is; ik heb niets anders los gehaald toen.(of ik moet me echt vergissen)
Heb na de reparatie al weer een 50.000 gereden zonder problemen totdat dus die trilling begon.
Ik zal eens gaan kijken of die gebogen klem nog vast zit!

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 februari 2015 06:04 PM
  [ # 7 ]

Bij gaat hij ook niet van twee naar 1 sleep
Maar ze hebben in ieder geval de turbo en dergelijke nieuws vast gezet en nu is het over.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 06:08 PM
  [ # 8 ]

En had je last van een trilling? Specefiek in een bocht?
Was je uitlaat ook gebroken?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 februari 2015 06:48 PM
  [ # 9 ]

Hij was in de bocht dwars door .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 09 februari 2015 07:06 PM
  [ # 10 ]

Dus ook zwaar onder spanning dan ja…...
Ik zal ook een bij de turbo kijken of alles nog vast zit…...

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 09 februari 2015 07:43 PM
  [ # 11 ]

Weet je zeker dat de beugel aan het subframe hoort?

Bij mijn GTi pas ook een reparatie gedaan aan dat gedeelte. Maar de beugel hangt in mijn geval aan de motor. Dat lijkt ook beter want dan hangt de voorpijp ook vast aan het blok. En beweegt de rest van de uitlaat draaiend op het flexibele “gewricht”

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2015 08:48 PM
  [ # 12 ]

De uitlaat van mijn TD zit met een soort swingarm vast aan het subframe. Dan door naar achteren. Vlak voor de steun zit de flex..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 februari 2015 08:56 PM
  [ # 13 ]

weet je zeker dat dit erop hoort?

bij een turbo 1 van een jaartje later weet ik zeker dat het heel anders zit.
daar zitten trillingsrubbers in die vierkante gaten vast op hett frame.
en de uitlaat zit met een flexibel.
zo zit het bij de turbo 2 ook.

edit: boogaard was tegelijk met mij aan het typen.
mijn reactie slaat dus op het plaatje, wat bogaard zegt bedoel ik ook

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 februari 2015 09:09 PM
  [ # 14 ]

Bij de cx is het systeem van ophanging bijna vaker veranderd dan er modellen zijn geleverd. Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 februari 2015 09:21 PM
  [ # 15 ]

En het is altijd een kl@@t constructie gebleven.  very mad

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook