Rammel rechterzijde van de motor, cx 25 automatique
hamagna
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2014

Gepost: 14 februari 2015 10:32 PM

Hallo, ik ben in het bezit van een CX25GTi automatic. Sinds kort heb ik een probleem, een rammel aan de rechter zijde van de motor op het moment dat ik de auto in de versnelling zet, dus in de D of in de
R. Bij stationair draaien hoor ik dan een vervelende rammel.Of dat het nu bij de distributie of uit het motorblok weg komt kan ik niet goed horen. De kmstand van de cx is 135000 echte km. Stationair in de vrij hoor ik niks, tijdens rijden ook niet, maar kom ik voor een stoplicht te staan, dan ben ik geneigd om hem direct in de n-stand te zetten. Als er iemand is met dezelfde klacht, hoor ik het heel graag.

groet Harry

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 februari 2015 10:38 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier! Wat je hoort is de distributieketting. Is een beetje een cx automaat-kwaaltje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
hamagna
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2014

Gepost: 14 februari 2015 10:50 PM
  [ # 2 ]

Ik had al zo een vermoeden, wat is de oplossing? ketting vernieuwen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 februari 2015 11:00 PM
  [ # 3 ]

Soms. Het hangt er vanaf. Je zal het deksel eens moeten verwijderen (daar kan je makkelijk bij door even het rechter voorwiel weg te halen en de flap uit het binnenscherm te verwijderen) en dan moet je kijken of de kettingspanner al ver naar buiten staat. Dat duidt op slijtage van de ketting. Als dat ding een eind naar buiten staat een nieuwe ketting, spanner en geleider monteren. Nooit alleen een ketting Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 februari 2015 11:40 PM
  [ # 4 ]

Heeft de ketting bij een automaat meer te lijden? Mijn wagen had dit ook na lange stilstand. Na zo’n 100km is te ketting echter vanzelf opgehouden met ratelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 februari 2015 11:49 PM
  [ # 5 ]

Dat kan, dat is de spanner weer één tandje verder uitgelopen en staat ie weer strak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
hamagna
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2014

Gepost: 14 februari 2015 11:52 PM
  [ # 6 ]

Wat, als de spanner niet ver naar buiten staat?

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 15 februari 2015 10:12 AM
  [ # 7 ]

Mooi zo’n zelf herstellen de wagen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 februari 2015 10:21 AM
  [ # 8 ]
hamagna schreef:

Wat, als de spanner niet ver naar buiten staat?

Dan zit ie hoogstwaarschijnlijk precies zo ver dat ie nét niet in de volgende vergrendelingstand schiet. Dan gaat ie dus rammelen. Wat je dan kunt doen, als je weet waar je mee bezig bent, is hem een heel klein beetje verder uit duwen zodat ie wél in dat volgende tandje klikt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 15 februari 2015 11:12 AM
  [ # 9 ]

En bij stilstand voor een stoplicht e.d. is het zowiezo goed om de bak in ‘N’ te zetten. Veel plezier!

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 15 februari 2015 11:24 AM
  [ # 10 ]

Hoi Lars,

Ben ik niet helemaal met je eens, alleen als de stilstand lang gaat duren kan het beter zijn. Iedere keer in en uitschakelen krijgt de bak een inschakelmoment en kan je speling krijgen en slijtage aan de rubbers. Het is tenslotte een automaat. Wat wel goed is, omdat je je voet op de rem moet houden, tegen het kruipen, dat als je hard geremd hebt om hem dan in neutraal te zetten en de voet van de rem kan loslaten zodat de remschijven niet krom trekken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook