3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De Citroen CX van Berry
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 maart 2015 03:00 PM
  [ # 31 ]

Typisch, ik ken het alleen maar zo (ook zo in mijn auto):

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 25 maart 2015 03:37 PM
  [ # 32 ]

ja met het schakelpatroon op die plek heb ik ook. Maar ik snap het als iemand dat patroon vervangt door zo’n knop, want bij mij zit die knop in een kastje onder het stuur. Ook niet super mooi.

Doe je dit alles eigenlijk in je garage? En dan zonder brug?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 maart 2015 04:30 PM
  [ # 33 ]

Dat ziet er inderdaad zeer netjes uit Freek!
En nu ook meerdere plaatjes gezien waar het bruin was/is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 maart 2015 05:15 PM
  [ # 34 ]

Is niet mijn auto, gewoon een willekeurige foto van internet. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 25 maart 2015 07:10 PM
  [ # 35 ]

Van de eerste serie zijn er veel varianten, zoveel is duidelijk. De fader knop is op de plek van het schakelplaatje geplaatst en toen is het plaatje dus verplaatst. Origineel? Vast niet maar ik vind het netjes opgelost. Waarschijnlijk zit het al zo sinds de jaren zeventig dus het zit al langer zo dan origineel vanuit de fabriek. En dan hoort het wat mij betreft gewoon bij de auto. De dorpels die er nu inzitten zijn ook origineel maar ik heb toch liever nieuwe zonder gaten!

Die dorpels vervang ik gewoon in de garage, dat gaat prima zonder hefbrug. Zou handiger zijn maar niet noodzakelijk. Ze zijn nu onderweg maar items vanuit België met DPD gaan blijkbaar via Duitsland naar Nederland. Jammer want ik was graag al begonnen!

Edit: ze zijn zojuist bezorgd. Ik zal nog laten weten hoe de pasvorm is. In ieder geval snel geleverd: zondagavond besteld, woensdag geleverd.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 25 maart 2015 09:23 PM
  [ # 36 ]

Via een webwinkel?

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 28 maart 2015 08:40 AM
  [ # 37 ]

Ja, via http://bestclassicparts.com , de webwinkel van Warny. De rechterdorpel zit er al bijna in en de pasvorm is goed. Ook fijn: geen beschermende transportlak die je er eerst af moet schuren maar in een beschermende olie die eenvoudig te verwijderen is.

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 02 april 2015 08:46 AM
  [ # 38 ]

Zo, de rechter dorpel zit erin en is afgewerkt. Daar is afgelopen week wel ieder vrij uurtje in gegaan. Nu nog ‘even’ de linkerkant.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 april 2015 08:50 AM
  [ # 39 ]

Dat zie er weer netjes uit!
very good
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 april 2015 11:56 PM
  [ # 40 ]
Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 07 april 2015 11:11 PM
  [ # 41 ]

Zo, na 10 dagen elk vrij uur te hebben besteed zijn nu beide dorpels vervangen en staan in de lak. Gelukkig heeft een auto maar twee dorpels, ben wel weer even klaar met dit soort klussen! Even refererend aan een eerdere opmerking: ja, je kan dorpels wisselen zonder hefbrug maar reken er op dat je ongeveer 250 sit-ups per dag doet! Wie zei dat autorijden slecht voor je gezondheid is?  Wink

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 09 mei 2015 11:46 PM
  [ # 42 ]

Telkens wanneer ik ging rijden met de CX, had ik na een paar kilometer alleen nog maar warme lucht in de auto en was het onmogelijk om koude lucht uit de ventilatieopeningen te krijgen. Bij inspectie werd duidelijk waarom. Vroege CX’en hebben een soort balg tussen de de luchtinlaat assemblage en de aanjager. Deze vergaat na verloop van tijd, de mijne was bijna volledig verdwenen, waardoor een 2 cm gat tussen beide items zat. De lucht uit de verwarming was dan ook niet afkomstig van de opening in de motorkap, maar uit de motorruimte, waardoor deze dus snel altijd warm was en ook behoorlijk stonk.

Natuurlijk is deze balg niet meer leverbaar, dus ik moest een andere oplossing te vinden. Ik kocht een 110 mm diameter pijp connector bij handelsondernemingdohmen.nl (volgens mij vooral gebruikt voor aquaria!). Deze heb ik schuin doorgezaagd, op maat gemaakt en weer aan elkaar gelijmd om een ​​passende aansluiting te maken. Het gedeelte aan de luchtinlaat past precies met een interne O-ring, en de andere kant sluit prima aan. Ik heb geen kit gebruikt (behalve om de twee helften weer aan elkaar te lijmen) maar mochten er nog steeds gassen uit de motorruimte worden aangezogen, dan zal ik nog een randje kit gebruiken om een ​​100% luchtdichte oplossing te creëren. Het lijkt er op dat dat niet nodig is. Hier nog foto’s van het onderdeel en na installatie. Ik heb deze nog even matzwart gespoten, na montage ziet het er uit alsof het zo hoort. Kosten van het onderdeel is € 3,95, het heeft me verder alleen wat denkwerk gekost.

Mocht iemand info nodig hebben dan hoor ik het wel.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2015 12:13 AM
  [ # 43 ]

Held! Ik (en volgens mij vele anderen) hebben dat ook nodig Smile
Kan deze consturctie nu ook enige vorm van beweging opvangen?

Ik heb wel interesse in wat meer gedetaillerde info.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 10 mei 2015 12:27 AM
  [ # 44 ]

Hier de link naar de website: http://handelsondernemingdohmen.nl/pp-mof/1550-pp-zwart-met-rubber-manchet-verbinding-overschuifmof-110mm.html . Er zit nog wel wat bewegingsmogelijkheid in het geheel, maar in principe zitten zowel de aanjager als luchtfilter behoorlijk star gemonteerd dus echt nodig is dat niet.

In de verdikkingen die je kunt zien aan beide zijden, daar zit een o-ring assemblage. Hier is de buis ook ietsje dikker. Aan een kant past dit exact over de aansluiting aan de kant van het luchtfilter. Aan de kant van de aanjager heb ik de o-ring uit de buis gehaald en daar het uiterste randje eraf gezaagd met een ijzerzaag. Als je de originele aansluiting aan de kant van de aanjager verwijderd (zit op 3 plaatsen geklikt), dan past dit er precies over.

Op bijgaande foto (sorry, is wat onscherp) zie je ongeveer welke hoek ik heb gebruikt.

Succes!

Afbeelding Bijlagen
20150509_083304.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 mei 2015 11:02 AM
  [ # 45 ]

Mooi gedaan! Leuk om het uit te denken en dat het daarna nog werkt ook. Oftewel: I love it when a plan comes together.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook