4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
De Citroen CX van Berry
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 17 mei 2015 11:37 PM
  [ # 46 ]

Dit weekend had ik een afspraak gemaakt bij DSH in Den Bosch om te kijken of de ‘Franse’ deuken wat verbeterd konden worden. Vincent Hermans is een echte vakman, hij heeft vrijwel alle deuken uit mijn CX weten te halen, dus die staat er nu dan ook een stuk deftiger bij. Erg blij mee, het oog wil tenslotte ook wat. Wel een vreemde gewaarwording om iemand met een hamer je auto te lijf te zien gaan.

Na de uitdeuksessie heb ik de deurpanelen weer gemonteerd, deze had ik weer recht gemaakt en dat ziet er ook weer redelijk uit nu. Ik ben benieuwd hoe lang deze nu recht zullen blijven. Ook heb ik bij het CX magazijn sierstrips gekocht en deze op maat gemaakt. Het achterste stukje wilde niet echt lekker blijven zitten dus deze heb ik nog wat extra verlijmd en met een lat tussen muur en auto stevig aangedrukt tijdens het drogen.

De auto ziet er nu in ieder geval weer netjes uit. Nu nog kijken waar het hangende gaspedaal vandaan komt en dan kilometers gaan maken!

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 18 mei 2015 04:25 PM
  [ # 47 ]

ziet er strak uit, mooi hoor nice day

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 25 mei 2015 06:18 PM
  [ # 48 ]

Soms blijft mijn gaspedaal hangen, erg vervelend en potentieel gevaarlijk. Ik heb de kabel er even afgehaald en ik voel inderdaad dat er weerhaakjes in de kabel zitten, die moet dus worden vervangen. Gelukkig is deze nog verkrijgbaar bij CX-Basis. Nu ik dit er toch af heb liggen, heb ik gelijk de gashevel waar de kabel aan zit eens bekeken. Er zit nogal wat speling op dit hele mechanisme, wat wordt veroorzaakt door deze plastic bus die is uitgesleten door de draaiende hefboom.

Is deze nog verkrijgbaar, of heeft iemand hier een andere oplossing voor?

Afbeelding Bijlagen
20150525_164715.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 mei 2015 06:21 PM
  [ # 49 ]

Ik heb geen oplossing hiervoor, wel hetzelfde probleem.
Behoorlijk wat speling op het geheel, dat maakt het wat lastiger om het geheel op constante toeren te krijgen.
Wellicht een bronzen busje hiervoor draaien?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 30 mei 2015 12:01 AM
  [ # 50 ]

De speling op het gasklephuis was toch wel flink dus ik heb alles maar eens uit elkaar gehaald. De kunststof bus is inderdaad ovaal uitgesleten. Bij een online winkel voor beeldhouwgereedschap (!) heb ik een messing bus gevonden die qua afmetingen aardig in de buurt komt en een interne diameter van 8 mm heeft. Deze heb ik eerst met een scherpe 8 mm boor volledig doorgeboord en daarna voorzien van drie lagen krimpkous om de bus de juiste diameter te geven. Daarna heb ik de bus gemonteerd en een slangklem om het geheel geklemd zodat de bus niet gaat meedraaien en op zijn plaats blijft zitten.

Ik ben benieuwd of dit gaat werken, het lijkt er tot nu toe wel op, de passing lijkt een stuk beter. Morgen ga ik alles verder monteren.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 mei 2015 03:44 AM
  [ # 51 ]

Mooie foto’s van het geimproviseerde onderdeel very good

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 mei 2015 01:16 PM
  [ # 52 ]

mooie oplossing!

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 07 juni 2016 08:53 PM
  [ # 53 ]

Meer dan een jaar geleden sinds ik gepost heb.  Door allerlei omstandigheden heb ik weinig met de CX kunnen rijden. Dat wil niet zeggen dat er niks te melden valt. Zo is de koppeling inmiddels vervangen, zijn de stoterbussen vervangen want ingepit, is preventief de waterpomp vervangen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit alles om een betrouwbare auto te krijgen.

Een van de dingen die ik heb ingebouwd is een retrosound autoradio, klassieke looks met bluetooth. Het enige probleem is dat voor deze radio een geschakelde plus nodig is en die heeft mijn 1977’er niet bij de radio. Ik denk dat het handigst is om deze vanaf het contactslot te trekken maar weet iemand uit ervaring welke (kleur) draad ik dan moet hebben? Elektra is niet mijn sterkste kant!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juni 2016 08:58 PM
  [ # 54 ]

Welke retrosound radio heb je? Ben benieuwd!
Ik kan als ik tijd heb wel even zoeken welke kleur draad je zou moeten hebben.
Tenzij iemand eerder is natuurlijk Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 07 juni 2016 09:14 PM
  [ # 55 ]

Het is het volgende model: de Retro Sound’ Model Two Radio, Zwart met knoppen Set 23-73.

Afbeelding Bijlagen
image.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 10 juni 2016 10:31 PM
  [ # 56 ]

De radio doet het. De electrische ramen hebben een geschakelde plus en daar vandaan heb ik een aftakking gemaakt voor de radio.

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 27 februari 2020 05:04 PM
  [ # 57 ]

Het is tijd om de CX te laten gaan. Moeilijke beslissing, want het is een hele fijne auto gebleken. Ik heb er gewoon te weinig tijd voor en met nog een aantal andere oldtimers wordt die tijd steeds minder. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn en behoefte hebben aan meer informatie dan graag even een bericht. Met vriendelijke groet, Berry

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook