Kachelventilator werkt niet (goed) Citroën C4 2005 automatische airco
Tennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 februari 2015 09:09 PM

Citroën C4 HDI 1.6 2005 met automatische airco/klimaat

3 weken geleden, deed mijn kachelventilator het ineens niet meer. Na veel te hebben geprobeerd, lijkt niks te helpen.
Hij begon een paar weken eerder al wat raar te doen (als ik hem vol open deed, zakte de ventilator deels in en ging hij daarna weer vol aan, dit heb ik een paar keer gehad)

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

F11 zerkering onder de motorkap is goed.
Een nieuwe regelaarmodule (van de dealer) aangesloten gehad (geen resultaat/ventilator blijft uit)
Een 2e hands ventilator gekocht van de sloop. (geen resultaat)
Toen probeerde ik de 2 dikke draden door te verbinden op de regelaar (toen begon de fan vol te draaien)
Daarna heb ik de gehele front panel, waar de knoppen opzitten, losgehaald en de stekker er in en uit gehad (toen deed hij het weer een week). Toch deed hij het af en toe nog niet helemaal goed, bijvoorbeeld weer bij de hoogste instelling op het panel. Omdat ik volgende week op skivakantie ga, wou ik het eigenlijk nog even goed bekijken, heb ik het paneel weer los gehad en het stekkertje er weer uitgehad en er weer in(een paar keer) en toen hield hij er weer geheel mee op. Ik heb het stekkertje losgehad/uitelkaar, maar hier is geen corrosie of iets dergelijks te zien.

Ik heb geprobeerd op internet naar schema’s te zoeken, maar het is mij tot nu toe nog niet gelukt.
Zit er ergens nog een relais tussen, die bijvoorbeeld gek doet?

Wat zou het kunnen zijn?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook