7 van de 17
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Fluittoon Cactus
emily54
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 14-11-2014

Gepost: 27 februari 2015 02:38 PM
  [ # 91 ]

Wat ik gek vind is dat ik vanaf eind november tot vorige week nergens last van had. Ik heb alle snelheden gereden maar afgelopen maandagmiddag hoorde ik het pas voor de eerste keer. EN sindsdien nog een paar keer.En dat is raar. Ik zal volgende week Dijkstra (garage) eens bellen en vragen of zij er meer klachten over hebben gehad.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 februari 2015 05:47 PM
  [ # 92 ]

Dat zou dan eerder wijzen op een inmiddels wat verschoven rubber o.i.d. dan een gleuf in - of het materiaal van - de dakdragers. Want dat laatste was vanaf dag 1 al zo.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 februari 2015 09:43 PM
  [ # 93 ]

Vandaag is een paar honderd kilometer gereden, ritje Maasvlakte en ritje Schiphol en ook eens meer dan 120km/uur gereden om de fluittoon op te wekken.
Ik heb goed geluisterd maar ik heb niks gehoord.
Het enige waar ik zeker van ben is dat het een heerlijke cruiser is ook op hogere snelheden.
Dat is dan weer positief.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 28 februari 2015 01:51 AM
  [ # 94 ]
emily54 schreef:

Wat ik gek vind is dat ik vanaf eind november tot vorige week nergens last van had. Ik heb alle snelheden gereden maar afgelopen maandagmiddag hoorde ik het pas voor de eerste keer. EN sindsdien nog een paar keer.En dat is raar. Ik zal volgende week Dijkstra (garage) eens bellen en vragen of zij er meer klachten over hebben gehad.

Onze veel bejubelde Cactus heeft een probleem. In tegenstelling tot het bericht van Emily hierboven had ik last van dat gefluit in de eerste weken (dec/jan) en daarna niet meer. Het ligt niet aan de antenne, de dakdragers een metalen of een glazen dak of rubbers, zo blijkt uit de reacties hiervoor. Bij een eerdere auto had ik eenzelfde fluit en dat bleek te liggen aan een ‘lek’ in het dashboard. Onze cactus heeft een innovatief exemplaar daarvan en daar zit het probleem, want de fluit komt uit die richting. Het is goed mogelijk dat gaandeweg de afdichting van dat dashboard losser of vaster komt te zitten onder invloed van trillingen tijdens het rijden. Tel daarbij op, dat we beschikken over een -om het gewicht van de wagen te verminderen- aluminium motorkap die strak en hoog aansluit in een rechte lijn op de carrosserie en vanwege die constructie weliswaar licht, maar minder stijf is en voilà daar kan een oorzaak zitten. Ik ben het met iedereen eens, dat we om veel andere redenen een juiste keuze voor deze auto hebben gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen, dat we die fluit na betaling van meer dan 20K maar moeten accepteren. En hoewel mijn Cactus natuurlijk niet meer fluit als ik ermee naar de dealer ga, beschik ik nu dankzij dit forum over heel veel aanwijzingen, dat dit probleem wel aanwezig is. Ik ga er werk van maken. Met dank aan iedereen in dit forum voor de bijdragen. Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 28 februari 2015 10:57 AM
  [ # 95 ]

Mooi ik ben benieuwd wat het is.
Het kan zoveel oorzaken hebben. Zeker wanneer je kijkt wat voor kunstoffen er voor afdichting onder de motorkap zijn gebruikt.
Je moet de motorkap maar eens openmaken en de afdichtingen bekijken net onder het raam.
Dat ziet er niet echt degelijk uit.
Maar ja laat de garage maar eens kijken en laat ze ook het geluid van dat filmpje op youtube horen.
Veel succes!

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 28 februari 2015 11:01 AM
  [ # 96 ]

Ik denk dat ze er bij Citroen ook best wel mee bezig zijn, dit is niet het enige forum waar er over gesproken wordt.

Maar het is gewoon een heel vervelend/moeilijk probleem wat je niet 1 2 3 vindt.

Maar er komt vast een oplossing voor.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Rubytuesday
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 23-02-2015

Gepost: 28 februari 2015 11:24 AM
  [ # 97 ]

Gisteren, weinig wind.
http://youtu.be/K2cuwhFtVR0

Profiel  
 
emily54
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 14-11-2014

Gepost: 28 februari 2015 06:36 PM
  [ # 98 ]

vandaag naar Duitsland gereden. Met zn tweeën zodat er actie op de fluit ondernomen kon worden. Ik begon te vermoeden dat het het “schoentje"van de sproeier op de ruitenwisser was. Nee dus(tijdens de fluit de ruitenwissers aan gedaan geen verschil). Ook de antenne eraf gedraaid,geen resultaat.Raam links open; geen verschil. Raam rechts open; duidelijk invloed.Het zit rechts. En het heeft ook niet met de wind te maken maar met de lucht die de auto zelf verplaatst. Om de heel sterke fluit te laten horen hier mijn filmpje..ik ga maandag naar de garage. Dit is echt niet leuk meer en bijna niet te harden zelfs…(deep down vind ik de auto nog steeds super maar dit is even een lastig trekje van ‘m!)

http://youtu.be/c3MdwgOrews

Profiel  
 
Rubytuesday
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 23-02-2015

Gepost: 28 februari 2015 06:42 PM
  [ # 99 ]

Lijkt mijn auto wel, alleen daar zit het aan de chauffeurskant. Linkerraam open heeft effect, rechterraam geen effect.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 28 februari 2015 06:51 PM
  [ # 100 ]

Dat is zeker een irritante fluittoon, gelukkig heb je het op film staan.
Voordat ze zeggen u bent de enige, zou ik een paar printjes van dit forum meenemen.
Daar is het bewijs dat meer mensen er last van hebben.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 28 februari 2015 07:33 PM
  [ # 101 ]

Ik heb de eerste dagen na het ophalen ( 8-1-15 ) wel deze bekende maar zeer irritante fluittoon gehoord, kon niet bepalen waarvandaan het kwam, echter was er toen flinke windkracht en leek me daarvan te komen. Als ik het vaker zou hebben dan ga ik zeker even langs de dealer, want dit wil je echt niet constant aanhoren.

Hou ons op de hoogte van de bevindingen / reactie bij het neerleggen van de klacht.

Profiel  
 
blueflake
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-11-2014

Gepost: 01 maart 2015 01:07 AM
  [ # 102 ]

Bij mij wordt het helaas alleen maar erger. Rijden de mensen met de toon ook allemaal op 17 inch toevallig? Net wat lopen experimenteren op de snelweg en ik heb het idee dat bij de harde wind (schuin) van voren de komt verder naar beneden wordt gedrukt en dat daardoor de wind ergens onder slaat. Op de A15 waar het wegdek niet egaal is, verdwijnt de toon ook bij een inverende beweging. Van de week toch eens de naadjes op de motorkap afplakken.

Profiel  
 
Rubytuesday
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 23-02-2015

Gepost: 01 maart 2015 12:34 PM
  [ # 103 ]

Nu van drie personen filmpjes van zelfde probleem. Wie vult aan?

http://www.youtube.com/playlist?list=PLhPS5z04z-1e2uqN9kTA8WCSjja5SSPBo

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 01 maart 2015 03:03 PM
  [ # 104 ]

Kan het niet komen door die bump-dingen op de deuren vroeg ik me af.

Ik reed onlangs met een andere citroen en had een onaangenaam gefluit dat kwam door wat ijs tussen de deuren. Toen het was gesmolten was het geluid weg en inmiddels de deur iets strakker afgesteld.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 maart 2015 03:22 PM
  [ # 105 ]

Ik hoor af en toe gefluit, zowel op 17 als 15 inch.

Profiel  
 
 
7 van de 17
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook