6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
1987’er BX GTi
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 juni 2015 02:08 PM
  [ # 76 ]

Zo, die ziet er behoorlijk verrot uit!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juni 2015 08:32 PM
  [ # 77 ]

Mist zelfs het centrale stiftje?

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 26 juni 2015 09:21 PM
  [ # 78 ]

Ja… Weggebrandt of gesmolten.. Geen idee hoe die nog zo “goed” liep eigenlijk!

doei

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 23 juli 2015 11:03 PM
  [ # 79 ]

Alles verliep vlekkeloos afgelopen tijd, totdat ik vanavond de BX ging aftanken (wil er morgen mee naar Duitsland voor een paar dagen).
De eerste keer dat ik de tank helemaal vol heb gedaan. Toen ik thuis uitstapte vond ik hem al stinken, maarja dat hebben wel meerdere (vooral oudere) auto’s bij een volle tank, ontluchting ofzo.
Maar toen zag ik dat de benzine er behoorlijk snel uitliep (net geen druppelen meer) aan de bestuurderskant, het liep er langs de tank uit.
Zal waarschijnlijk de ontluchtingsslang wel zijn die verrot is ofzo, omdat het aan die kant is, dus nu de benzine aan het opvangen op het garagepad.

doei

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 juli 2015 11:43 PM
  [ # 80 ]

lekker gaan toeren, als de tank half leeg is merk je er niks meer van.
Ik heb het zelf ook meegemaakt destijds met mijn GT, toe heb ik een paar liter op mijn zwagers oprit eruit gegooit.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 24 juli 2015 03:55 AM
  [ # 81 ]

Wat ik bij de CX had, was dat het rubber van de benzinemeter op de tank rot was. Daardoor liep het over de tank heen alle kanten op. Heb je de pomp en meter rubbers gecheckt?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 02 augustus 2015 01:48 AM
  [ # 82 ]

Voortaan gewoon niet meer voltanken… Scheelt ook weer wat tranen bij het pompstation Laughing
Ik schrok er echt best wel van, want het liep er behoorlijk uit, was geen druppelen meer.
Maar de volgende morgen was het druppelen gestopt en ben ik maar gewoon gaan rijden, goed in de gaten houden of ik niks rook of zag (in de spiegels).

Benzinelekkage[removed][removed]

Even een kleine update!
Afgelopen weken (voor mijn doen) lekker veel met de BX gereden, onder andere een midweekje Duitsland!
Zo’n 1500km totaal in drie/vier weken denk ik. Rijdt heerlijk! Geen problemen gehad! Very Happy
Het verbruik is wel stevig, ook op de snelweg.. Maarja that’s part of the fun moet je maar denken.

IMG_20150726_200059[removed][removed]

Mountainbikes achterop, geen probleem! Zelfs een handige spoiler om ze aan vast te zetten :p Willen ze de fietsen jatten, moeten ze de spoiler meenemen!  cheese

Verder heeft ie in de motorkapruimte toch wel wat roest op de binnenschermen zitten..
Gelukkig nog geen gaten gevonden, maar ik heb laatst het luchtfilter vervangen voor een open-luchtfilter (BWOOAAAAAAP) en toen heb ik alle plekken onder de luchtfilterbak meteen in de roestomvormer gezet.

IMG_20150714_183941[removed][removed]

Kleurt leuk bij de veerbollen, of tenminste dat was het idee Mr. Green
Het onderste deel van de originele luchtfilterbak kan blijven zitten. Daardoor kan het water eruit lopen (door de opening voor de aanzuigslang) en kan de Bosch computer (ding weegt een ton) erop rusten. Ik heb het nu wat anders zitten dan op de foto, maar het idee is hetzelfde. Er zit een plak rubber tussen de luchtfilterbak en de computer, zodat die enigszins gedempt wordt qua trillingen. Verder zit het ding vast met 1 klem van de luchtfilterbakbodem (12x woordwaarde) en voor de rest met dikkere tie-wraps dan op deze foto. Kan geen kant op en heeft het al 1500km gedaan, dus ik vertrouw het wel Smile

Eenmaal paar dagen thuis op het garagepad zag ik wat oliedruppels liggen onder het carter, dus dat moet ik binnenkort maar even gaan bekijken. Oliepijl was zo goed als niet gedaald gelukkig tijdens die 1500km, dus het zal hopelijk niet te ernstig zijn.

Toch twijfel ik wel een beetje over of ik de juiste eigenaar op het juiste moment ben, wat die roest betreft. Ik kan dat niet zelf aanpakken (tsja, beetje conserveren hooguit) maar het moet eigenlijk wel gebeuren. Alleen heb ik er geen geld voor. Maar hoe langer ik wacht, hoe ernstiger het wordt waarschijnlijk. Ook aan de achterkant bij het tankklepje begint hij te bubbelen huh

doei

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 02 augustus 2015 04:31 AM
  [ # 83 ]

tja roest is een behoorlijk probleem meestal, maar zoiets als je tankklepje kan je nog wel aanpakken. Ik neem aan dat je rondom de bouten van de vulslang bedoeld?

Je kunt al dat soort plekken kaal maken met een schuurschijf, roestvrij maken met een roestvreter en overspuiten. Zo blijft de roest wel weg, maar dan verpest je waarschijnlijk de kleur. Dat is dan de afweging als je het zelf zou willen doen.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 augustus 2015 11:00 AM
  [ # 84 ]

Niet de een of andere.. Maar zou je niet wat doen aan die benzine lekkage?  Scheelt met verbruik en niet algemeen veiligheid is ook enorm belangrijk! (Dat roest is dan bijzaak !)

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 02 augustus 2015 11:10 AM
  [ # 85 ]

Nou nee, het staat niet echt hoog op m’n lijstje eerlijk gezegd. De tank lekt aan de linkerbovenkant, bij de ontluchting, en dat doet ie alleen als ie echt heel vol zit. Toen ik de eerste honderd kilometer erop had zitten lekte het niet meer, ook niet met flink schudden en vooruit-achteruit rijden.. dus op zich zit ik daar niet zo erg mee. Zodra ik een dag een brug tot m’n beschikking heb wil ik er wel naar gaan kijken.
En de tankdop zelf valt wel mee, de vulslang ook trouwens! Zal al wel eens vervangen zijn denk ik(?).
Ik bedoel meer het plaatwerk eromheen en vooral eronder, waar de achterbumper op aansluit Sad

doei

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 augustus 2015 11:19 AM
  [ # 86 ]

Heb je al eens een snelle of harde bocht naar rechts gepakt?

Waarschijnlijk lekt het dan wel, maar dat zie of ruik je zelf niet als je achter het stuur zit. 
Je achterliggers wel. Rolling Eyes

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 06 augustus 2015 08:54 PM
  [ # 87 ]

Hmm ik zal er eens naar gaan kijken, wanneer er een vriend achter me aan kan rijden bijvoorbeeld (moet ie me wel bijhouden).
We hebben de BX flink staan schudden van links naar rechts op het garagepad, zeker een goede 30 seconden, en je hoort de benzine klotsen in de tank maar hij lekt niet dan..  Confused: Dit was trouwens met een tank die tussen de helft en driekwart vol zat. Kan het misschien komen doordat de benzine in de vulpijp (van vulopening naar de tank toe) druk zet op de tank, totdat de vulpijp is leeggelopen?? Verder vroeg ik me af waarom ie een beetje hard stationair liep, zo tussen de 1000 en 1100 toeren. Dat is opgelost door aan de stationairstelschroef te draaien, voelt meteen een stuk rustiger aan bij het stoplicht zo!  sleep

doei

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 04 september 2015 10:27 PM
  [ # 88 ]

Af en toe lagen er drupjes olie op het garagepad, dus daar besloot ik wat onderzoek naar te doen.
Toen ik onder de auto lag zag ik dat de olievulslang (met ingebouwd T-stuk) nog maar nét aan heel was.
Ik wou het voorzichtig losmaken om er naar te kijken en eventueel te fixen, maar ik raakte het nog niet aan of ik had de hele slang al kapot in m’n hand… fijn.
Oké, op zoek gegaan naar het onderdeelnummer van dat ding. Niet meer leverbaar. Had ik kunnen zien aankomen. Enkele tweedehands exemplaren op eBay gingen weg voor bedragen waar je een hele Xantia voor koopt inmiddels, en dan heb je alsnog oude slangen.. dus dat zag ik niet zo zitten.
Toen maar even geinvesteerd in wat knaps, en op https://www.trackdayparts.nl/ een replica besteld in silliconen, die hopelijk weer bijna 30 jaar mee kan gaan. Bovendien zit het ingebouwde T-stuk een stuk knapper in elkaar op deze slang.

Gejat plaatje[removed][removed]

Ding besteld, tijd om de oude te demonteren en meteen de boel een beetje schoon te maken als je daar toch bezig bent.
Demonteren bleek een fluitje van een cent, want het ding was compleet vergaan. 1x eraan trekken en hij was doormidden.. wel aan vervanging toe dus :p

IMG_20150904_161747[removed][removed]

Dat gat (boven op de foto) hoort dus een uitstekend buisje te zijn, van het T-stuk. Was compleet weg. Aansluitende slang van m’n kleppendeksel hing er gewoon naast Confused
Toen de nieuwe slang ontvangen in de post. Die ziet er zeer goed uit! Voelt ook als knappe kwaliteit Smile
Mag ook wel voor die prijs, maarja.

IMG_20150904_165221[removed][removed]
Eerst alles zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken, toen alle andere slangen nagelopen waar ik nu mooi bij kon (en ook even schoongemaakt), wat nieuwe slangenklemmen geplaatst, alles gemonteerd (nieuwe slang past perfect) en geen lekkage meer Smile tenminste… voor nu!

Ook nog even langs Garage80 geweest een tijdje terug. Daar heb ik een lichtmetalen GTi wiel gescoord, die in de toekomst mag dienen als reservewiel.  Mr. Green  Dan kun je knap doorrijden als je een keer met een lekke band kom te staan. Ook heeft Emiel de gaskleppositiesensor daar voor me afgesteld (waarvoor dank!) en dat scheelde al behoorlijk bij het stationair lopen na warme start en het schokkeren (Wat er nog altijd niet uit is). Thuis nog het een en ander erover opgezocht en zelfs even afgesteld met de multimeter erbij, maar ik krijg het toch niet veel beter heb ik het idee. Als ik de stekker van die sensor loshaal dan rijdt ie trouwens heel soepel, bijna geen geschok!

doei

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 september 2015 02:57 PM
  [ # 89 ]

Gaat niet zo lekker.. contactslot was ook al kapot :/
Ik heb de boel vervangen met tuimelschakelaars zodat ik er toch mee kan rijden voorlopig, ga later nog wel nadenken over startblokkering Smile
Ik heb er foto’s van geupload (op Flickr) maar krijg ze op deze antieke computer (op het werk) niet in dit bericht.. Sad

doei

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 september 2015 03:14 PM
  [ # 90 ]

Mag ik zo vrij zijn? Vette foto Laughing


Aircraft style switches by BasFeijen, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook