roestgat
rogierm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2015

Gepost: 05 maart 2015 12:01 PM

Hallo iedereen,

Rechtsvoor zit een flinke roestgat waar ik wat mee moet doen. Er zaten eerst wat scheuren maar ik had niet verwacht dat er een hele gat achter zat. Een zachte tik met mijn vinger was voldoende om de laklaag uit elkaar te laten vallen en dit probleem te onthullen.

Dit zal ongetwijfeld alleen met laswerk opgelost kunnen worden, maar dat zal nog even duren vrees ik. Daarom ben ik op zoek naar een tijdelijke oplossing om te voorkomen dat dit verder gaat uitbreiden. Ik heb alleen geen ervaring met het behandelen van roest, dus ik hoor graag van anderen wat ik het beste kan doen!

groeten,

Rogier

Afbeelding Bijlagen
20150305_094515.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 05 maart 2015 12:23 PM
  [ # 1 ]

Zo te zien op de foto zijn er al eerder pogingen ondernomen om e.e.a. te redden. (meerdere lagen zichtbaar)
Zonder resultaat!!

Dus…..laswerk of vervanging is naar mijn idee de enige remedie.

De voorband is akelig glad….stallingswieltje?

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 05 maart 2015 01:09 PM
  [ # 2 ]

Je zou het met polyestermatjes even kunnen rekken…. maar eigenlijk is een nieuw stuk er in lassen of een nieuw spatbord de enige juiste oplossing.

Zelf zou ik niet met polyester gaan knoeien, dat is lapwerk en tevens stopt het de roest niet.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 maart 2015 02:59 PM
  [ # 3 ]

Flink Owatrol er op, een aantal keren aanbrengen. Daarmee wordt het roest proces enorm afgeremd. En inderdaad als je tijd en geld hebt, moet er gelast worden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 maart 2015 09:43 PM
  [ # 4 ]

Enige wat helpt is roest weghalen, dus uitknippen en dichtlassen…

Als je toch met Owatrol/Dinitrol/RX gaat werken zou ik eerst alle losse lak wegkrabben en het metaal met een verf-fohn verwarmen, dan wordt de roest goed droog. Dan de prut erop kwasten als het metaal nog warm is, dan kruipt het goed (van binnen en buiten insmeren!).
Houdt hooguit enkele maanden trouwens en het ziet er armoedig uit…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook