Deur gaat niet meer open
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 07 maart 2015 12:21 AM

Ik heb een citroen C4 coupe 3 deurs uit 2005 en in een keer gaat het rechter portier niet meer open met de afstandsbediening,daar er geen sleutelgat in zit kan die niet met de hand geopend worden,ook niet van binnenuit,je hoort het motortje nog wel.

Is er nog een manier om de deur toch nog te openen?

En zo niet hoe kan men de deurbekleding er dan af halen,is lastig als de deur is gesloten,waar zitten de schroeven bv?

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 11 maart 2015 06:02 PM
  [ # 1 ]

Het deurpaneel is niet verwijderbaar met een gesloten deur (in het geval je hem heel wenst te houden in ieder geval). Ja kan, in een uiterst geval, wel met een dremel aan de gang.

Wat je wel kunt verwijderen is de kunstof sierlijst om de deurhendel, en mogelijk dat mechanisme (zit ook geklemd niet geschoeft volgens mij) er uit halen. Anderzijds kun het opberkbakje/raamopenknopje kunstof stuk verwijderen en mogelijk iets zien. Maar opent hij ook niet van binnen met de deurhendel ? Zit daar wel weerstand achter (vergelijk met deurhendel van de bestuurdersdeur).

Profiel  
 
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 13 maart 2015 02:42 PM
  [ # 2 ]

De deur kun je ook niet via de binnenkant openen en ik voel niet zo’n weerstand als bij het linkerportier.
Zou het niet kunnen dat het stangetje dat aan het motortje zit is afgebroken of los gelaten?
En zit aan de binnenkant van het deurpaneel ook plastic folie?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 maart 2015 12:16 AM
  [ # 3 ]

Ja er zit een soort folie aan de binnenkant van deur.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 15 maart 2015 08:20 PM
  [ # 4 ]

De deurhendel van buiten zit ook los zag ik vandaag alsof de veer eruit is

Profiel  
 
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 04:15 PM
  [ # 5 ]

Als ik het raam na beneden doen en het raamrubber weghaal aan de buitenkant dan zie ik het mechaniseme wel zitten maar kan daar nergens aan trekken ofzo.Als ik de deur open krjig kan ik het zelf wel fiksen maar krijg hem op geen enkele manier open

Profiel  
 
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 04:19 PM
  [ # 6 ]
MrCaBLeGuY schreef:

Het deurpaneel is niet verwijderbaar met een gesloten deur (in het geval je hem heel wenst te houden in ieder geval). Ja kan, in een uiterst geval, wel met een dremel aan de gang.

Wat je wel kunt verwijderen is de kunstof sierlijst om de deurhendel, en mogelijk dat mechanisme (zit ook geklemd niet geschoeft volgens mij) er uit halen. Anderzijds kun het opberkbakje/raamopenknopje kunstof stuk verwijderen en mogelijk iets zien. Maar opent hij ook niet van binnen met de deurhendel ? Zit daar wel weerstand achter (vergelijk met deurhendel van de bestuurdersdeur).

Heb dat gedaan maar zie daar niks zitten,alleen het raammechanisme, is ook een eind uit de buurt van het slot

Profiel  
 
gringo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-2015

Gepost: 25 maart 2015 05:56 PM
  [ # 7 ]

Een buurman van mij had het slot eruit gesloopt,die moest die dus kapot maken om de deur te openen,slot bij sloop gekocht voor 50,-

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook