Cactus boordcomputer reset bij gebruik USB stick.
johanweeda
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 11 maart 2015 12:44 PM

Ik heb sinds eind februari een nieuwe C4 Cactus 110 Shine, en de auto bevalt prima.
De eerste 800km geen serieuze problemen (geen fluittoon gehoord tot nu toe).
Fijn om in te rijden, en ik stap iedere keer weer met een glimlach in, en dat heb ik eigenlijk nog niet eerder met een auto gehad.

De enige problemen tot nu toe:
Bij gebruik van een USB stick (32GB met alleen MP3 muziek erop) schakelt om de paar minuten de boordcomputer uit, en valt het centrale display helemaal weg.
Hij start wel weer uit zichzelf op, maar na een paar minuten herhaalt het probleem zich.
Dit is vervelend, want het duurt eventjes voordat het allemaal weer correct werkt.
Ik heb beide USB aansluitingen (dashboard kastje en onderin middenconsole) gebruikt, maar probleem blijft hetzelfde.

Zonder USB stick heb ik het probleem nog niet gehad.

Herkent iemand dit?


Gr
Johan

C4 Cactus PureTech 110

Profiel  
 
hanhub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 06-01-2012

Gepost: 11 maart 2015 01:02 PM
  [ # 1 ]

Heb permanent een 16Gb USB-stick in de ingang in het dashboardkasje zitten. Daar staan uitsluitend MP3’s op, verdeeld over 2 mappen.
Tot nu toe geen enkel probleem. Speelt probleemloos af. Er valt niets uit of zo.
Zou je USB-stick te groot kunnen zijn en dat het systeem zich daarom “verslikt”? Heb ik niet ertgens iets gelezen over een maximum capaciteit? Misschien moet je eens een kleinere proberen.

BX, BX, AX, Picasso-I, C5-II, Picasso-II, Cactus

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 11 maart 2015 01:08 PM
  [ # 2 ]

Probeer eens om de USB Stick te formatteren als FAT32 ipv NTFS.
Dat wil nog wel eens helpen.

Ik heb ook wel eens gehad met een USB Stick in de Cactus en toen hielp dit.
Was niet zo erg dat de hele boordcomputer ging resetten, maar kreeg een melding dat het bestandsformaat onleesbaar was.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
johanweeda
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 11 maart 2015 05:10 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de tips!
Ik ga er mee aan de slag.

Gr
Johan

C4 Cactus PureTech 110

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 11 maart 2015 09:22 PM
  [ # 4 ]

Volgens de instructiehandleiding werkt het systeem alleen met FAT32 geformatteerde sticks en dat werkt normaal alleen met sticks van max. 32GB. Met onderstaand tooltje kun je opslagdevices van meer dan 32GB wijzigen van NTFS naar FAT32:

http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool.shtml

Ik gebruik een 64GB USB-stick van de Aldi, dit werkt prima. Hiervoor heb ik ook een 500GB harddisk gebruikt, maar dat was niet ideaal. Het systeem liep niet vast en er werd wel muziek van afgespeeld, maar lang niet alle mappen/bestanden werden herkend. Ook begon hij telkens opnieuw bij nummer 1 van map 1 bij het starten van de auto, i.p.v. het laatste gespeelde nummer. Ook instellingen zoals shuffle werkten niet. Waarschijnlijk kwam dit doordat de harddisk helemaal afsluit en stopt met draaien zodra de voeding stopt, wellicht zou een externe SSD-schijf wel werken ...

Profiel  
 
Henk43
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-10-2015

Gepost: 19 oktober 2015 09:33 PM
  [ # 5 ]

Ben met veel pijn en moeite achter gekomen dat het probleem met de USB aansluiting zit,eerst de usb stick leeg formateren op FAT32 en daarna kan je MP3 muziek overzetten.

Alle problemen opgelost

Profiel  
 
Henk43
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-10-2015

Gepost: 19 oktober 2015 09:34 PM
  [ # 6 ]
Henk43 schreef:

Ben met veel pijn en moeite achter gekomen dat het probleem met de USB aansluiting zit,eerst de usb stick leeg formateren op FAT32 en daarna kan je MP3 muziek overzetten.

Alle problemen opgelost

Cactus ETG perfecte auto.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 20 oktober 2015 12:25 AM
  [ # 7 ]
Henk43 schreef:

eerst de usb stick leeg formateren op FAT32 en daarna kan je MP3 muziek overzetten

Heb je nu dan ook Cover Flow waarbij je door de album covers kunt swipen? Het lukt mij maar niet om het systeem de MP3 tags te laten herkennen, het ziet uitsluitend de bestandsnamen en voor de rest is alles ‘m onbekend.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook