Xsara VTS 2001 slaat af en start niet meer, gevarenlichten gaan branden
Chili
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 20-03-2013

Gepost: 11 maart 2015 05:36 PM

Een aantal dagen geleden is mijn Xsara VTS uit 2001 (2.0 RFS) tijdens het rijden spontaan uitgevallen, en wil hij niet meer starten.
Tijdens het uitvallen gingen de gevarenlichten branden. De auto wil nu niet meer starten, startmotor draait wel gewoon, en wanneer ik het contact aanzet gaan de gevarenlichten vanzelf aan.
Ik heb de auto weggebracht naar een garage die veel Peugeots in onderhoud heeft, daar kan men niet ontdekken wat het euvel is. De computer geeft een onduidelijke storing aan (?), men vermoed dat het hem in de ECU of boordcomputer zit, maar deze zijn niet zomaar te vervangen volgens hen.
Is er iemand hier die dit bekend in de oren klinkt, en die weet of het mogelijk is de ECU/Boordcomputer te vervangen, wat hierbij komt kijken en wat de kosten ongeveer zullen zijn als ik dit bij de dealer uit laat voeren?

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 12 maart 2015 12:10 AM
  [ # 1 ]

Misschien de botsknop eens indrukken?

Profiel  
 
Chili
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 20-03-2013

Gepost: 12 maart 2015 12:46 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie! Weetje toevallig waar ik deze knop kan vinden? En kan ik deze zelf resetten? Ik lees dat deze vaak vervangen moet worden. Ook lees ik dat auto’s van na 2000 vaak geen botsknop meer hebben, maar dat dit via de bsi geregeld is. Weer iemand hoe dit zit bij een Xsara uit 2001?

Profiel  
 
Chili
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 20-03-2013

Gepost: 12 maart 2015 11:10 PM
  [ # 3 ]

Vanmiddag ben ik even langs de garage geweest.
Botsknop hebben ze gebypassed en toen wilde hij nog niet starten.
Wat ik hier vergeten ben te vermelden, is dat het probleem ontstaan is kort nadat mijn veer rechtsvoor is afgebroken, wat mij juist wel weer doet denken dat het iets met de botsknop te maken heeft. Kan het zijn dat, naast deze te bypassen, er ook iets gereset moet worden in de BSI voordat hij überhaupt weer start?
De garage gaat nu kijken voor een tweedehands BSI, volgens hen is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem. Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook