Oliekanaal verstopt
iask
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-02-2013

Gepost: 11 maart 2015 07:10 PM

Ik heb eens een vraag over de auto, vrijdag rijde ik naar huis en kreeg plots een melding op scherm, de olie druk is te hoog zet onmiddellijk de motor uit. Was 50 meter van mijn woning, naar de garage citroen gebeld en deze zijden dat we niet meer met de auto mochten rijden. Ik deed de motorkap open zen zag dat er een buis los gekomen was ( afgesprongen ) foto is van op internet.

De takel wagen is de auto komen halen, nu gisteren dus maandag naar citroen gebeld en daar lieten ze onze weten dat de olie kanalen in de motor verstopt waren en kosten zijn 1300€
In december 2014 is hij nog op groot onderhoud geweest.
Is een citroen c4 grand picasso hdi 1.6 4 jaar oud 100000 km
Wie heeft weet van dit probleem ?

Afbeelding Bijlagen
2015-03-10_20-00-07.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
iask
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-02-2013

Gepost: 12 maart 2015 08:08 PM
  [ # 1 ]

niet te veel antwoorden hee :p

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 maart 2015 08:34 PM
  [ # 2 ]

ja, hier heeft waarschijnlijk nog niemand last van gehad, dus daarom geen reactie, want dat was je vraag,  maar het is wel heel vreemd, dat als je auto in onderhoud is geweest, en altijd op tijd zijn beurten heeft gehad, dat dit voorkomt, ik zou dus even je garage, aanspreken over de kosten, dat je hier niet mee eens bent, en ook niet gaat betalen, er is immers ergens iets verkeert gegaan, of helemaal niet gedaan, met 25000km ,p.jaar ben je ook geen korte afstand rijder, als de olie kanalen verstopt zitten, dan moet er ergens vuil in hebben gezeten,maar er zit immers ook een filter tussen, dus moet ook niet kunnen,enige wat ik kan bedenken, is dat er verkeerde olie is gebruikt, als er altijd een gewone olie in heeft gezeten, en er wordt dan over gestapt naar voll synteeth. dan lossen alle sludge en drap op, en verstoppen zo het systeem. kijk eens of je bij de auto verzekering rechtsbijstand hebt, meschien heb je daar iets aan, het is schade toch. nou sucses er mee.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 maart 2015 08:58 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad wat Beremans zegt, ik heb hier nog nooit van gehoord. In elk geval niet bij een netjes onderhouden motor. Echt een raar verhaal, ik zou misschien toch voor een second opinion gaan?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 maart 2015 12:21 PM
  [ # 4 ]

Bij een 1.6HDi wil het oliekanaal naar de turbo nog wel eens dichtslibben, is dat niet het geval hier? EDIT: Google maar eens op ‘1.6HDi oliekanaal’, het komt heel veel voor. Niet dat ik het daarmee goedpraat overigens.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
iask
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-02-2013

Gepost: 13 maart 2015 06:58 PM
  [ # 5 ]

uitleg van citroen, er zijn uitlaat gassen weer in de motor gekomen en zo de olie vervuild.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook