Vergelijking 20.HDi 100 kW en 2.2 HDi
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 maart 2015 01:28 PM

Ter vervanging van de total loss gereden 2.0 HDi 100kW BVA6 Break ben ik weer op zoek.
Opnieuw valt mij het aanbod van de 2.2HDi BVA4 op.
De cijfertjes (vermogen, koppel) lopen op het eerste gezicht niet ver uiteen.

Ik kan niet begrijpen waarom die twee types naast elkaar bestaan en al helemaal niet waarom die 2.2 geen zesbak meekreeg.

Wat zijn nou de kenmerkende verschillen tussen die twee types?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2015 01:33 PM
  [ # 1 ]

Weet je zeker dat ze in die configuratie naast elkaar geleverd zijn? Er is ook een latere 2.2 met meer vermogen volgens mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 maart 2015 01:42 PM
  [ # 2 ]

Nee, dat weet ik niet zeker.
Dat komt ook omdat ik probeer te scoren tot € 4k.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 maart 2015 08:14 PM
  [ # 3 ]

Die 2.0HDi is een 16 klepper, die 2.2 niet gok ik.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 maart 2015 08:17 PM
  [ # 4 ]

Jawel, ook de ouwe 2.2 hdi is een 16 klepper. Wel van een andere constructie dan de latere hdi-16. Niet erg zuinig met die ouwe 4 trapsbak en ook niet geheel zonder fouten die betrouwbaarheid beinvloeden. De latere 2.2 hdi is een bi-turbo met 163 of 170 pk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 maart 2015 08:18 PM
  [ # 5 ]

Die latere schijnt erg fijn te zijn iig, maarja daar koop je niks voor.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 maart 2015 08:24 PM
  [ # 6 ]

Die latere is er in de c5-III ook als 200 pk en dat rijdt fantastisch. Maar goed. De 2.0 Hdi-16 100 kw is, vooral met de 6 bak, een stuk zuiniger als de ouwe 2.2 Hdi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 maart 2015 11:26 AM
  [ # 7 ]

Kijk, daar hebben we wat aan. Geen 2.2 dus, dat beperkt de keus. Dank.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 maart 2015 08:22 PM
  [ # 8 ]

Vandaag weer zo’n 16 kleps 100 kW HDi gescoord met een zestraps automaat, met een C5 Break eromheen, met alle toeters en bellen.

We zijn weer blij.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2015 09:07 PM
  [ # 9 ]

Mooi, die A aan die BV had ik ook wel willen hebben…

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 25 maart 2015 11:21 AM
  [ # 10 ]

Mosterd na de maaltijd misschien, maar de 22HDI BVA4 is tijdelijk geleverd in de ph2 toen de 20HDI110 BM5 al vervangen was door de 16V 136pk variant (met BVM6). Kennelijk was in het begin van de ph2 de BVA6 nog niet beschikbaar voor de diesel en hebben ze de 22HDI alleen voor de automaat nog even in stand gehouden. Later werd de 20HDI 16V 136 BVA6 leverbaar en verdween de 22HDI even uit assortiment, om terug te komen als 22HDI BVM6 173 pk (helaas niet met automaat)

Deze is doorgeleverd in de ph3, en rond 2010 vervangen door de 200pk variant, die weer alleen als BVA6 leverbaar geweest is.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook