Defecte koppelomvormer
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 16 maart 2015 10:54 PM

C6, 2006 6 cil. 2hd 2,6 diesel. Motor 60.000 versnel 290.000
1 maal per maand moet ik een reset laten uitvoeren omdat de bak vast blijft zitten in de laatste versnelling ( bv de 1e of 2e)
Dmv een reset is dit verhelpen door hulptroepen

Garage meld dat er een nieuwe bak in moet. Vreemd voor een soft ware probleem.

Iemand een idee? Koppelomvormer moet het probleem zijn

Benieuwd van jullie te horen

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 16 maart 2015 11:03 PM
  [ # 1 ]

Ik snap’t niet helemaal wat je schrijft.

laatste versnelling,(is bij mij de 6e) of is het de 1e of 2e?

Wat voor garage, citroen dealer?

Wat melden ze nu precies, software of koppelomvormer, of aansturing vand e koppelomvormer?
Is de bak uitgelezen?


Overigens, wat het is, het is op te lossen, maar ik denk zonder de bak te vervangen.

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 16 maart 2015 11:09 PM
  [ # 2 ]

Laatste versnelling: laatst gebruikte versnelling. Dus na de grote weg weer terug in de stad of omgekeerd.
De automatische bak schakelt niet door maar blijft in de stand staan waarbij het probleem optreed ( dus hoge toerental wegens niet doorschakelen)

Recent olie gewisseld en de versnellingsbak door gespoten door speciaal bedrijf wegens wisseld blijven hangen van de versnelling ( hoge toeren etc).

Auto in onderhoud bij lokale Citroen garage .

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 16 maart 2015 11:13 PM
  [ # 3 ]

Overigens: is meerdere malen uit gelezen zonder verklaring.
Garage meld dat de koppelomvormer defect is. Heden ( en naar ik verwacht komende weken) is er geen enkel probleem. Dit weekend voor de 3e maal door de Anwb gereset en weer klaar.

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 16 maart 2015 11:36 PM
  [ # 4 ]

als een citroen garage het uitleest, komt er een storingscode uit. Die zou ik graag willen weten. Als de anwb het uitleest komt er alleen uit ” onbekende fout “

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 16 maart 2015 11:40 PM
  [ # 5 ]

Anwb weet ik wel: P 0731

De garage zal ik morgen bevragen

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 16 maart 2015 11:54 PM
  [ # 6 ]

bij 0731 hoeft de koppelomvormer niet vervangen te worden.

Je bent denk te laat geweest met het verversen van de automaat. Nieuw brein is de oplossing.

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 12:01 AM
  [ # 7 ]

Versnellingsbak is eerst vervangen bij motorblok wissel 18 maanden geleden.
Versnellingsbak spoelen en oliewissel is ca 3 maanden geleden gewisseld.

Bij de garage wordt geen fout gevonden ( vraag loopt) omdat er alleen acuut een probleem is wat de Anwb tot heden 3 maal heeft opgelost.

Je meld de oplossing is een nieuw brein?

Bedoel je nieuwe computer voor aansturing koppelomvormer? Lijkt mij plausibel nl.

Indien ja hoe ?

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 17 maart 2015 12:12 AM
  [ # 8 ]

het brein, = het hydraulisch regelorgaan van de bak. in het brein zitten 8 solenoids, kleppen die elektronisch aangestuurd worden en de drukken sturen/regelen in de bak. 1 van die solenoids blijft hangen door vervuiling. Zou je zeggen vervang die ene solenoid. helaas… A ze zijn niet los verkrijgbaar. B ze moeten ingeregeld worden op het brein, een zeer secuur werkje, eigenlijk ondoenlijk zonder testbank, C de prijs van een nieuw brein is van dien aard, dat het voordeliger is dat in z’n geheel te vervangen.

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 12:16 AM
  [ # 9 ]

Waar hebben we het dan over? Bij benadering?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 maart 2015 02:54 PM
  [ # 10 ]

Als je C6 je lief is (en dat kan bijna niet anders) en als je kosten zoveel mogelijk beperkt wilt houden (en ook dat kan bijna niet anders), breng hem dan in onderhoud bij een echte C6 specialist zoals Johan.
De enige, maar dan ook echt de enige reden om bij de Citroën dealer te blijven, is als je nog garantie hebt.

Profiel  
 
Sj smorenburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 11:16 PM
  [ # 11 ]

Tja, het kan bijna niet anders na zeer vele jaren citroen rijden. De C6 is een super bak van de oude glorie.
Ja hij is mij lief en ja, liefst niet duur.

Vertrouwen dus

Dank voor reactie

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook