C4 Cactus DAB+ tuner slaat over
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 23 maart 2015 09:06 AM

Ik wilde even polsen wie van de Cactus rijders met een DAB+ rijders hier ook last van heeft.
ALs wij radio luisteren via de DAB tuner dan slaat de radio over, net als een LP van vroeger. Niet een keer maar de hele tijd. Je hoort de muziek steeds een paar seconden terug of naar voren gaan. Net alsof de tuner steeds een ander signaal op pikt binnen 3- 4 minuten als je rijdt. Dat luistert erg vervelend want de geluidskwaliteit is wel beter dan dievandeFM tuner.

Profiel  
 
henkc3pic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 06-03-2010

- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
Gepost: 23 maart 2015 07:35 PM
  [ # 1 ]

Het is het overschakelen naar fm en weer terug wat de vertraging veroorzaakt.
Sommige zenders hebben nog niet zo goede dekking in dab en de radio schakeld dan naar fm.
Dit kan je in het menu uitzetten maar dan heb je ruis als als er geen ontvangst is.

Gr henk

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 23 maart 2015 09:01 PM
  [ # 2 ]

Ik zie inderdaad de radio wel eens overschakelen van dab naar fm. Maar het probleem lijkt er ook te zijn zonder dat die over gaat naar FM. Ik zl er de volgende keer weer eens op letten.

Profiel  
 
Mr. Wolf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-11-2011

Gepost: 09 november 2015 09:16 AM
  [ # 3 ]

Ik heb dit in mijn nieuwe Cactus ook, zeer irritant. Op een ritje van Amsterdam naar Arnhem gebeurde dit overslaan iedere paar minuten, ik heb toen overgeschakeld naar alleen FM en het volgen van DAB-FM uitgezet in het menu.

Als ik echter puur DAB luister (3FM), en ik rijd door een tunnel, dan is het signaal weg. Dit komt ook niet meer terug als ik de tunnel uitkom. Ik moet dan eerst een andere zender selecteren en dan weer terug.

Ik moet zeggen dat ik meer verwacht had van DAB, zoals het nu werkt is het eigenlijk alleen maar irritant en gebruik ik puur FM.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 november 2015 05:19 PM
  [ # 4 ]

Irritant inderdaad, ik heb er ook last van. De verkoper adviseerde destijds dat ik deze optie ab-so-luut moest nemen, maar met zo’n belabberde dekking heb je er niks aan. De volgende eigenaar misschien… Wink
Het tunnelprobleem herken ik niet, het signaal komt vanzelf terug, ook als ik bv. een parkeerkelder uitrijd.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 09 november 2015 11:36 PM
  [ # 5 ]

Dat van het overschakelen naar DAB-FM gebeurt al heel snel merk ik, ik hoef soms maar langs een hoog gebouw of geluidswal te rijden en het schakelt alweer over. Irritanter vind ik dat het overschakelen telkens gepaard gaat met het wegvallen van volume. Wist niet dat de DAB+ dekking in Nederland zo erbarmelijk was, zal zo nog wel heel lang gaan duren voordat we ook DMB+ kunnen ontvangen…

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 10 november 2015 06:28 PM
  [ # 6 ]

Bij mijn DAB radio valt hij geregeld weg als ik stuur oftewel de bocht draai, vreemd, geen signaal, bij de fm zender heb ik dat niet.
Zijn er meer mensen die dat probleem kennen?
Rechte weg, geen probleem, maar kom ik de wijk in dan valt DAB geregeld weg.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 november 2015 01:47 PM
  [ # 7 ]

Meer interferentie van andere signalen? Een gemiddelde woonwijk zit natuurlijk vol met draadloze signalen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Francophile
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-10-2015

Gepost: 30 november 2015 10:39 AM
  [ # 8 ]

Ik dacht dat je bij DAB+ het logo van het radiostation altijd te zien kreeg. Maar ik krijg deze alleen van BNR Radio en 100% NL. Op een Volkswagen Polo (waar ik laatst in reed) met DAB+ zag je van nagenoeg alle stations de logo’s.

Is dit herkenbaar en kan dit met de DAB-radio in de Cactus ook?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 december 2015 03:04 PM
  [ # 9 ]

Logo van NPO 1 is bij mij ook zichtbaar, de rest niet. Maar ik kijk meestal toch gewoon naar de weg voor me, dus het stoort me niet echt… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook