Bijgeluid bij optrekken met etg
smartie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-03-2015

Gepost: 24 maart 2015 08:30 AM

Sinds enkele maanden in bezit van een cactus e- VTI 82 1.2 etg shine. Geweldige auto, rijdt super echter hoor bij het optrekken van onderuit een niet constant zoemend geluidje meekomen (bij gasgeven hoor je het het sterkst). Het is moeilijk precies te omschrijven en je moet goed luisteren om het te duiden ( radio uit ), maar het is er wel. Heb intussen dit gemeld bij de dealer en ook in een andere (nieuwe) cactus etg gereden en deze had het geluidje ook. Misschien een producteigenschap, maar de vraag of jullie dit herkennen? Wil graag weten wat dit geluidje veroorzaakt..

Profiel  
 
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 24 maart 2015 09:16 AM
  [ # 1 ]

Bedoel je als je in hogere toeren gaat dat je zo een ttttssssschhhiiiieeeee geluid hoort?

Of zo dddddddooooooeeeeeuuuuuhh? Mijn doet zo een turbo achtig geluid als ik in hogere toeren ga. Vindt het wel sportief klinken :p

Profiel  
 
smartie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-03-2015

Gepost: 24 maart 2015 09:30 AM
  [ # 2 ]

Hi Robin, het is een hoog geluid, vergelijk het met een vervelend neuriën, het geluidje zwelt aan bij optrekken bij verschillende snelheden, ook lage snelheden. Het lijkt iets met het etg systeem te maken te hebben, nl. nog niet gehoord bij Cactus met schakelbak. Het geluidje is niet costant en ebt ook weer weg nadat het even aanzwelt. Is best moeilijk uit te leggen. Heb het proberen op te nemen maar door wordt overstemt door andere normale rijgeluid waardoor je het niet goed hoort bij de opname.

Profiel  
 
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 24 maart 2015 09:36 AM
  [ # 3 ]

Hmm dat heb ik nog niet gehoord dan.
Sorry dan kan ik niet bevestigen of ik het ook heb

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook