motorstoring
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 03 april 2015 11:43 PM

Sinds 2 dagen krijg kort na wegrijden de melding “motorstoring” . Er begintvanalles te piepen. Ik heb het idee dat de c4 grand picasso op 3 cilinders rijdt. Ik een g3 lpg installatie Ingebouwd. Volgens de garage reedt de auto op zowel lpg als benzine. Ze hebben eea gereset en de storing was weg. De gasinbouwer constateerde nov een zgn massa storing. Zou eea hebben verholpen. Storing was inderdaad weg, tot vanavond. Inmiddels is de storing weer terug. De motor pruttelt en staat na afzetten in noodstandmom te koelen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Profiel  
 
Markv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 15-12-2013

Gepost: 04 april 2015 10:07 AM
  [ # 1 ]

Hoi goedemorgen,

het is natuurlijk moeilijk om op een afstand aan te geven wat er precies is.
heb je recent een lpg installatie laten inbouwen? In dt geval even terug naar het inbouwstation.

Wat ook een optie is om zelf een OBD bluetooth stick te kopen. Zijn iets van 15 euro en met gratis programma op je telefoon kan je zelf de storing uitlezen en evt resetten zo heb je wat meer info dan dat de garage zegt.

Wat je eens zou kunnen proberen is de auto geheel op benzine te zetten en kijken of je dan het probleem nog hebt, dus niet op lpg rijden. Als dat zo is weet je dat het aan de lpg installatie ligt.

succes en laat ons horen of je inmiddels weet wat het is.

mocht je in de buurt van Gennep wonen lees ik het wel ff snel uit.

gr Mark

Picasso Te Koop

Profiel  
 
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 12-07-2005

Gepost: 04 april 2015 02:22 PM
  [ # 2 ]

Inmiddels opnieuw uitgelezen. Computer geeft storing cilinder 1 aan en bij nadere analyse blijkt cilinder 4 het niet te doen. Vermoedelijk is de inspuiting het probleem.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook