Citroen C5 2.0 HDI regeneratie probleem (koude en warme luchtklep beide dicht)
Bas van Beek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 30-12-2013

- BX 1.4
- C5 2.0 hdi break
Gepost: 05 april 2015 01:09 AM

Beste forumleden,

Ik heb een hardnekkig probleem waar ik helaas geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Hieronder even een chronologische opsomming van de klacht en de genomen actie.
Het betreft een Citroen C5 2.0 HDI 136pk automaat uit 2006.
Tijens mijn vakantie in 2014 met de caravan naar Frankrijk.
Hier begonnen de klachten op de heenweg.
Vermogensverlies door gescheurd T stukje van de vacuumslangetjes.
Veel zwarte rook tijdens acceleratie.
Het gehele vacuumslangenstel vervangen.
Vermogen weer normaal.
Terug in Nederland naar garage gegaan alwaar men ook een storing gaspedaal heeft geconstateerd.
Na een proefrit sloeg de motor af en kon niet meer gestart worden.
Na testen vaacuumsysteem en uitlezen verder geen klachten aangetroffen.
Vervolgens roetfilter vervangen omdat deze volledig dicht zat.
Hierna liep de auto weer prima.
Klacht tijdens regenereren om de 800 km. vastgeseld dat de koude inlaatlucht klep dicht gaat en de warme inlaatlucht klep ook dicht blijft.
Vacuumsysteem is nagelopen en heeft geen lekkages.
Hierdoor wordt de motor gesmoord en gaat tijdens het rijden schokken. Stationair loopt de motor dan ongeveer 3 a 400 toeren en gaat gepaard met een hoop zwarte rook.
Luchtverdeler en beide kleppen schoongemaakt.
Vervolgens een paar onderdelen vervangen.
-Gaspedaal (i.v.m. storingscode)
-Remlichtschakelaar met mod kit (klacht kwam tussendoor)
-vacuumklep (allemaal 3 stuks)
-Luchtmassameter
-roetfilter
-radiateur (kleine lekkage)
-dop expansievat
-inlaat temperatuur sensor

Helaas bljift de klacht om de 700 a 800 km tijdens het regeneren van het roetfilter zich voordoen.
Wie heeft toevallig ervaring met deze klacht?

Mvgr, Bas

CITROEN BX 1.4 1986 Huidige km stand 16585 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook