2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Jean-Luc Marteil en de Rallyes Terre de France
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2016 09:24 PM
  [ # 16 ]

gulp Ik zou wel es even onder de kap willen kijken!
De motor klink namelijk een beetje aangepast Laughing
En ik meen dat er ook handrem op de achterwielen zit?
Prachtig filmpje!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 september 2016 09:35 PM
  [ # 17 ]

U roept, wij draaien:

foto: rallyedumaroc-historique.com

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2016 10:06 PM
  [ # 18 ]

Kijk, da’s interessant! cheese
Beademing is inderdaad wat aangepast zo te zien.
Verder lijken de wielophanging en de bestruring eigenlijk wel standaard, alleen de (kleine) veerbol zit wat gedraaid op de veercilinder.
En de remaccu is ook lekker groot…
De radiator, is die nou kantelbaar?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 september 2016 10:22 PM
  [ # 19 ]

Achter die link staat:

Châssis hyper-renforcé, « arceauté » comme jamais, disques ventilés à l’avant, disques à l’arrière, pignons de SM pour la boîte de vitesses, différentiel autobloquant et un refroidissement totalement reconsidéré, de la pompe à eau (électrique) au repositionnement du radiateur. Le moteur (2,4 litres) reçoit un système d’injection. On ne l’a pas encore passé au banc mais il devrait développer entre 200 et 220 ch. Pour un poids de 1050 kg !

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2016 11:21 AM
  [ # 20 ]

Weer een mooi verhaal om te lezen! Moet toch heerlijk zijn om die klassiekers over dat soort wegen te zien stuiven!
Mooie plaatjes ook Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 16 september 2016 10:23 PM
  [ # 21 ]

Natuurlijk, er komen er nog meer mooie foto’s van onder de kap.

Afwachten maar…En het verhaal erbij…

Wat een geweldige Citroen.

Phillipe, Rallye Du Maroc, 2017

ik zal voor je duimen. Het gaat lukken.

Het is de enige overwinning die nog ontbreekt.

Dus doorgaan…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 september 2016 05:22 PM
  [ # 22 ]

Philippe Wambergue en de DS 21 Proto van Wambergue Historique Compétition hebben nu hun eigen topic: klik!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 07 november 2016 09:00 AM
  [ # 23 ]

26e Terre de Vaucluse.  11/12/13 Nov. 2016.

Vorig jaar won Jean Luc Marteil deze rally in de buurt van Courthezon.

Hij liet toen een hele vloot aan dikke rally auto’s achter zich.

Zowaar een geweldige prestatie. Winnen met de Citroen VISA 1000 Pistes.

Gisteren kreeg ik bericht uit de Pyreneeen van zijn rechterhand Herve, die

vanuit nabij Parijs al twee dagen daar bezig is om de VISA voor het komend

weekend weer in top conditie te brengen.

De voorruit wordt vervangen voor een verwarmd exemplaar en ook de kachel

wordt weer aangebracht en ook een ventilator die wat sneller draait en groter is.

Ook zijn ze bezig een andere, dus een korte, ofwel een ander pignon en kroonwiel

versnellingsbak onder de motor te monteren.

Verder wordt alles nagekeken en blijft ongewijzigd.

Ter plaatse wordt de club weer aangevuld met assistentie van Vincent en Michel

van LHS Racing uit Gruissan.

Of hij weer gaat winnen, we blijven het volgen dit keer niet van nabij maar

internet zal mij/ons er bij moeten helpen. Ook komt het moderne spul hier weer in

grote getale aan de start.

Jammer, het is niet in de buurt, te ver naar het zuiden en ik moet dan juist naar

het noorden, Sweden.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 08 november 2016 08:12 AM
  [ # 24 ]

Terre de Vaucluse 2016.

De deelnemerslijst is bekend gemaakt, daarin zie je dat ook de

zusters Lea en Solene Francois met hun VISA GT aan de start staan.

Ook de Belgen die de twee voorgaande wedstrijden wonnen met hun

Ford Escort 1800 staan aan de start en maken natuurlijk grote

kans het “kampioenschap” te winnen.

Ook de Belg Bernard Munster staat weer eens aan de start,

was er in voorgaande edities niet bij maar is een echte grote

kanshebber met zijn Porsche om ‘deze’ wedstrijd te winnen.

We gaan het volgen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 14 november 2016 11:35 AM
  [ # 25 ]

Onder ideale Zuid Franse omstandigheden hebben ze afgelopen weekend

de Rallye “Terre de Vaucluse” (84) verreden.

Zoals ik al verwachte werd dit keer de winnaar de Belg Bernard Munster

met zijn Porsche 911 Carrera RS.

Op de 4e plaats, de winnaar van de voorgaande “Terre de Langres” en

“Terre de Lozere” de Belg Cristophe Jacob met zijn Ford Escort RS 1800.

MAAR DE 7E PLAATS IS ER VOOR Jean Luc Marteil met zijn vliegensvlugge vederlichte

““Citroen VISA 1000 Pistes””

Best een mooie finishplaats van de 16 nog overgebleven deelnemers in de VHC.

Ook is de VISA GT in een andere klasse aangekomen aan de finish. Helemaal top.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 november 2016 11:26 AM
  [ # 26 ]

Inmiddels zijn er op You Tube diverse filmpjes geplaatst

van de Terre de Vaucluse 2016.

Met daarin ook de VISA 1000 Pistes en diverse Saxo’s T4

en een aantal DS3 R3 en een C4 WRC.

En natuurlijk veel andere auto’s en genoeg spektakel.

Kijken dus.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook